Zece afaceri agricole cu care micii fermieri pot da lovitura în 2014

• publicat la: 23 ianuarie 2014
Zece afaceri agricole cu care micii fermieri pot da lovitura în 2014

În urma unei analize atente a cererii, Agrointeligenţa vă prezintă la început de 2014 câteva culturi ce au şanse maxime să se transforme în profit.

1.Dovleceii

În ultimii ani, apetitul de dovleci al românilor s-a trezit la viaţă şi s-a aliat cu cel internaţional. Toamna trecută, sărbătoarea ”de import”, Halloween, a făcut mai multă vâlvă decât niciodată, iar producătorii care au putut furniza dovleci decorativi, numai buni de sculptat, au vândut pe nerăsuflate toată recolta. La fel ”au păţit-o” şi cultivatorii de dovleci plăcintari. Fie că a fost vorba de familii nostalgice după gustul copilăriei, de patiserii în căutarea plăcintei perfecte sau de gurmanzii şi pasionaţii reţetelor fine, dovleacul s-a dovedit vedeta toamnei trecute, iar cererea a fost cu mult peste recolta naţională.

2.Porumb dulce

Mai pretenţios decât porumbul obişnuit, soiul dulce îşi scoate banii pentru cei care nu dispun de suprafeţe mari de cultivat. Știuleţii se vând cu bucata în pieţele agroalimentare, putând fi consumaţi până târziu, iar cei care au recolte bune pot livra produsele fabricilor de conserve. Fermierii din Vestul ţării spun că antreprenorii unguri vin şi le cumpără toată recolta pentru producţia porumbului dulce la cutie.

3. Aronia

Micie boabe negre-albăstrui au atras atenţia consumatorilor români, iar cererea a crescut odată cu notoritatea acestor noi fructe. Se cumpără sucuri de aronia, boabe uscate sau chiar ”trase” în ciocolată. Conţinutul mare de antioxidanţi atrage ca un magnet cumpărători de pe segmentul alimentaţiei sănătoase şi bio.

Înfiinţarea unui hectar de aronia costă undeva la 6.000 de euro, iar investiţia se recuperează în doi ani după ce plantaţia intră pe rod. Ba chiar, se obţine şi ceva profit.

4. Lavanda

În prezent, cel mai cunoscut fermier de lavandă din România, Ioan Iakob, obţine un profit de 8.000 de euro la hectar, iar cererea este de câteva ori mai mare decât poate el să livreze. Aşa că loc ar mai fi pe piaţă, cererea venind atât din ţară, cât şi din străinătate.

5. Porci mangaliţa

Rasele tradiţionale revin în forţă, iar ”porcul-somon” a reînceput să fie foarte căutat mulţumită cărnii sale ceva mai sănătoase. Începând din acest an, crescătorii acestei rase primesc subvenţie pentru a se sprijini revenirea Mangaliţei, iar cumpărătorii fac coadă la uşa fermelor. În ultimul an, cererea de ”porc-somon” s-a triplat!

6. Prepelliţe

Cu o investiţie iniţială mică, chiar de 1.800 de lei, o fermă de prepeliţe este uşor de înfiinţat. Este drept că în jurul Capitalei există deja destui furnizori, dar restul ţării este o piaţă foarte bună şi dinamică.

Un exemplu de afacere de succes cu prepeliţe îl reprezintă brandul ”Ferma Bunicii”, care anul trecut a reuşit să intre în reţelele de supermarket nu doar cu ouă de prepeliţă, ci şi cu carcase de pasăre.

7. Nucile

Odinioară, plantaţiile de nuci erau prezente în mai toate satele româneşti, dar copacii au îmbătrânit şi nu mai dau rod ca altdată, în timp ce piaţa ”urlă” după marfă.

Moldovenii exportă cu spor, iar România ar putea să se impună pe piaţa nucilor, unde kilogramul de miez poate ajunge chiar la 20 de euro vândut către companiile din afară. Grecia este, spre exemplu, o ţară care caută miez de nucă pentru industria alimentară, în care dulciurile tradiţionale abundă în acest ingredient.

8. Vacile Angus

Fără cote de lapte, crescătorii de bovine trebuie să îşi suplimenteze veniturile, iarsoluţia vacilor de carne este acum la îndemână. Bălţata românească poate fi uşor însămânţată cu Angus, iar viţelul e numai bun de vândut: fie mic, către fermele mari, fie crescut, direct la abator. Oricare ar fi opţiunea, câştigul este unul frumuşel.

9. Floile decorative

În pieţe, supermarketuri, florării şi chiar la colţ de stradă, florile în ghiveci au mare trecere şi pot aduce un profit bun în comparaţie cu sumele pe care trebuie să le investeşti ca să ai o recoltă ”înfloritoare”. Totul este să îţi placă şi să te şi pricepi.

Cu un pic de fler în afaceri, adică să găseşti o cale uşoară de a desface marfa, veniturile sunt garantate, dacă îţi propui să vinzi un ghiveci îmbobocit cu 10-15 lei bucata. La scară mare, odată cu creşterea cantităţii, apar şi oportunităţile de a dezvolta o afacere mai mare, aşa cum a făcut o familie din Arad care s-a impus pe piaţă cu flori de Crăciun.

10. Cânepă

Tradiţia cânepii s-a cam pierdut în România, dar potenţialul pe piaţă a rămas, mai ales datorită unor game de produse sănătoase pe bază de seminţe. Succesul fabricii de ulei de cânepă de la Salonta este un exemplu în acest sens. Produsele companiei Canah International ajung în proporţie de 85% la export, în principal la clienţi din Europa, dar şi în Australia, SUA sau Israel.

Aproape toată materia primă este importată din Franţa sau din China. Preţul seminţelor de cânepă nu este deloc de neglijat. Investitorii de la Salonta oferă 1.100 de euro pe tona de cânepă necertificată ecologic şi între 1.400 şi 1.600 de euro pe tona de cânepă certificată bio.

sursa dyntell.com

Lasati un comentariu