O sătmăreancă,şefă de promoţie la cea mai cunoscută şcoală de comerţ din Franţa

• publicat la: 16 aprilie 2014
O sătmăreancă,şefă de promoţie  la cea mai cunoscută şcoală de comerţ din Franţa

Camelia Mihoc (23 ani) de origine din localitatea Vama, judeţul Satu Mare, şi-a finalizat luna aceasta studiile ca şefă de promoţie la una dintre cele mai exigente şcoli de business din Franţa- INSEEC, cunoscută datorită puternicului caracter internaţional. Despre sistemul de învăţământ din România Camelia spune: „La noi în ţară mulţi studenţi trec prin facultate ca peştele prin apă”.

Ea spune că sistemul de învăţământ din Franţa este destul de complicat şi că, dacă doresti un post într-o firmă de prestigiu eşti obligat, într-un fel sau altul, să ai diploma unei şcoli de comerţ. O şcoală de comerţ, privată, de preferinţă, cu un sistem de admitere pe dosar şi examen, are în cele mai multe cazuri prioritate.

„E doar un nume pe CV-ul tău până la urma urmei, dar un nume cu extrem de mult impact. Asta a fost principalul motiv pentru care am ales această insituţie”- Camelia Mihoc.

În acest context, Camelia a decis că cel mai bine pentru viitorul ei este tocmai una dintre aceste şcoli de comerţ, în urma căreia ar avea oarecum viitorul asigurat. Deisgur că aceste şcoli sunt extreme de scumpe, dar datorită eforturilor depuse de părinţi, Camelia a reuşit să obţină banii necesari. Aşa că a ales INSEEC, o instituţie de învăţământ extrem de exigentă, unde nu poţi să intri doar dacă ai banii necesari pentru a achita toate taxele ci pe baza unui dosar şcolar foarte bun, examene scrise şi examene orale. Aici, Camelia a optat pentru un master în managementul internţional unde 50% din cursuri se fac în franceză şi 50% în engleză.

Camelia a studiat iniţial la un liceu din Saint Germain en Laye de lângă Paris, unde a ales să studieze economia. Apoi a urmat cursurile unei universităţii de stat pentru o licenţă în administraţie economică internaţională, specializarea Comerţ şi Afaceri Internaţionale. Timp de trei ani, cât e durata unei licenţe în Franţa, românca a avut o bursă de merit datorită rezultatelor foarte bune la învăţătură, iar după ce a terminat facultatea a decis să facă acest master la privat.

Astfel a obţinut o diplomă de licenţă în administraţie economică internaţională şi una de master în management internaţional. Dar nu oricum. Luna aceasta, la ceremonia de înmânare a diplomelor, Camelia s-a remarcat ca şefă de promoţie.

 „Nu ştiu daca aş spune ca a fost greu. A fost pur şi simplu muncă, multă muncă. Dar când îţi place ceea ce faci, totul pare mai uşor. Nu am tocit lecţiile niciodată,dimpotriva. Dar mereu m-am implicat în fiecare dosar, fiecare examen”- Camelia.

În acest moment, Camelia are şi un loc de muncă pe care mulţi alţii şi l-ar dori. Este responsabil marketing smartphone la Fujtisu, o companie japoneză, al treilea actor mondial în servicii IT .

La noi în ţară mulţi studenţi trec prin facultate ca peştele prin apă

Despre sistemul de învăţământ din România, Camelia nu are foate multe cuvinte de laudă şi mărturiseşte că în cei opt ani de şcoală pe care i-a făcut aici nu au fost cei mai reuşiţi din punct de vedere educativ.

Ce nu e bine, potrivit Cameliei, e avalanşa de informaţii pe care trebuie să o înveţe un liceean într-un timp foarte scurt şi că nu poate să îşi facă o gândire personală.

În ceea ce priveşte învăţământul superior, tot ea mai adaugă că Franţa are un pas uriaş înainte, faţă de România. ”De ce? Pentru că la noi în ţară mulţi studenţi trec prin facultate ca peştele prin apă. Patru ani sau mai mult învăţ, îmi iau examenele şi gata. Ies din facultate, dar pratică nimic. Nu e obligatoriu. În Franţa, începând cu anul trei eşti obligat să faci practică. Eu am ieşit de pe băncile şcolii cu un an şi jumătate de experienţă care m-au ajutat să îmi găsesc de lucru imediat după ce am terminat“, adaugă Camelia.

Din punct de vedere profesional, obiectivul Cameliei este să devină director de marketing în cadrul unui grup internaţional din domeniul informatic.//adevarul.ro

Lasati un comentariu