Promovarea produselor piscicole la Satu Mare

• publicat la: 19 mai 2014
Promovarea produselor  piscicole la Satu Mare

Proiectul “Promovare produse piscicole” a desfășurat conferința de presă privind concluziile implementării programului în Cluj-Napoca, Satu Mare și București. Aceasta face parte din seria de activități întreprinse de Proiectul „Promovare Produse Piscicole”, ce a avut drept activitate o campanie de conștientizare a populației prin promovarea consumului de pește și produse din pește. Proiectul este finanțat prin Programul Operațional pentru Pescuit, Măsura 3.4 „ Dezvoltarea de noi piețe și campanii de promovare”, Axă prioritară 3: MĂSURI DE INTERES COMUN. Proiectul se desfășoară în perioada iulie 2013-septembrie 2014.

În cadrul conferinței privind concluziile implementării proiectului “Promovare produse piscicole” care s-a desfășurat în Satu Mare, la Hotel Dana 2, situat în Piața Libertății nr.2, au fost prezentate obiectivele și activitățile proiectului, evoluția acestuia și s-au dezbătut urmatoarele teme adiacente: protecția mediulului; principalele operațiuni de promovare a certificării calității, precum și avantajele acestor certificări asupra consumatorului final; rezultatele și concluziile cu referire la studiul post-campaniei “Consumă pește zilnic și trăiește sănătos”, cercetare care s-a desfășurat în Cluj-Napoca, Satu Mare și București în perioada aprilie-mai 2014.

Proiectul “Promovare produse piscicole” a avut drept scop educarea publicului în conștientizarea beneficiilor consumului de pește asupra sănătății. Obiectivul principal a constat în creșterea consumului de pește și a produselor din pește, prin campanii de promovare în toate mediile sociale cu evidențierea și evaluarea efectelor benefice ale consumului de pește din rețelele consumului alimentar pentru o viață sănătoasă și echilibrată. Alte obiective ale  proiectului au vizat încurajarea consumului de pește din surse controlate,  atragerea atenției asupra consumului scăzut de pește la nivel național și de impactul care poate să-l aibă acesta în timp asupra populației, informarea adecvată a cetățeanului (avantajele consumului de pește și importanța acestui consum asupra sănătății, respectarea și îmbunătățirea condițiilor de mediu, efectele negative ale braconajului care conduc la distrugerea mediului înconjurator), promovarea produselor cu denumire de origine controlată, promovarea produselor cu calitate certificată –  prin evidențiarea avantajului de a achiziționa un produs cu calitate certificată față de unul neverificat.

Beneficiile consumului de pește asupra sănătății (Doamna Alexandra Iliuță, tehnician nutriționist):

– Statistici naționale și internaționale despre consumul de pește

– Importanța Acizilor Omega 3 din pește și produse din pește

– Beneficiile consumului de pește asupra sănătății; exemple de afecțiuni ce pot fi prevenite printr-o alimentație bogată în pește și produse din pește

– Clasificare a tipurilor de pește în funcție de tipurile de vitamine/ minerale conținute

            Rezultatele studiului post-campaniei de informare “Consumă pește zilnic și trăiește sănătos” (Doamna Livia Pană, specialist marketing):

– Față de aceeași perioadă a anului trecut, s-a înregistrat o creștere de la 7,78% la 8,67%  a consumului de pește și produse din pește în cadrul gospodăriilor analizate

– Procentul persoanelor care au declarat un consum des și foarte des de pește a crescut de la 54,44% la 62,67%

– Procentul persoanelor care consumă pește de 2-3 ori pe săptămână a crescut de la 22,84% la 26,04%

– În schimb, procentul celor care au declarat că în cadrul gospodăriei lor se consumă pește și

Produse din pește o dată pe săptămână a scăzut de la 38,23% la 36,88%

– Procentul celor care au declarat că în cadrul gospodăriei se consumă pește și produse din pește mai rar de o dată pe săptămână a scăzut de la 38,47% la 36,08%

– Din punct de vedere al canalelor de distribuție utilizate, magazinele de tip cash&carry, hypermarket, supermarket și discount (91,63%), urmate de pescării (33,94%), rămân în continuare în topul preferințelor de unde se achiziționează cel mai des pește și produse din pește

– Cele mai consumate produse rămân peștele proaspăt (63,80%) și cel congelat (40,72%), în timp ce icrele, semipreparatele din pește, fructele de mare și peștele afumat au înregistrat o scădere în topul preferințelor consumatorilor

– În ceea ce privește cantitatea de pește cumpărată la o singură achiziție se poate observa o creștere a procentajului aferent cantității mai mare de 2 kg, de la 8,86% până la 15,61%

– Criteriile cele mai importante luate în considerare în procesul de achiziție rămân în continuare, fără a se înregistra modificări notabile, calitatea (71,49%), perioada de valabilitate (69,91%) și aspectul peștelui (64,05%)

– Printre informațiile primite prin intermediul proiectului de către respondenții care au recunoscut campania, se numără beneficiile consumului de pește și produse din pește (79,90%), dar și informații legate de alegerea produselor (19,14%) și informații despre tipurile de pește (17,22%)

– 65,55% dintre respondenții care au recunoscut campania „Consumă pește zilnic și traiește sănătos” și-au propus să consume pește mai des datorită informațiilor, considerate utile, despre beneficiile consumului de produse piscicole primite în cadrul campaniei

Lasati un comentariu