Centură de ocolire pentru municipiul Satu Mare

• publicat la: 20 septembrie 2014
Centură de ocolire pentru municipiul Satu Mare

Prin grija premierului Victor Ponta, a vicepremierului Liviu Dragnea și a conducerii Județului Satu Mare, Adrian Ștef și Mircea Govor, în data de 25 august, în cadrul unei vizite oficiale primul ministru anunța faptul că în cel mai scurt timp se va scoate la licitație centura Sătmarului, lucru care de altfel s-a și întâmplat.

Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale SA a publicat în Sistemul electronic de achiziţii publice (SEAP) anunțul de participare privind proiectarea și execuția variantei de ocolire a municipiului Satu Mare cu numărul 154010 din 19.09.2014.

Contractul este unul de tip proiectare și execuție, iar lucrările principale din cadrul acestui contract constau în realizarea variantei de ocolire a municipiului Satu Mare. Centura ocolitoare a municipiului Satu Mare are o lungime totală de 19,540 km., 4 noduri rutiere şi 10 poduri şi pasaje.

Valoarea estimată a contractului este de 559.206.491 lei, fără TVA. Obiectivul de investiţie este finanţat din Fondul European de Dezvoltare Regională şi bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie.

Conform anunţului de participare publicat, durata proiectării lurărilor este de 5 luni, durata execuției este de 18 luni, iar durata de garanție acordată lucrărilor este de 24 de luni.

Condițiile de participare la procedura de atribuire a contractului sunt afișate pe site-ul www.e-licitatie.ro. Data deschiderii ofertelor este 11.11.2014.

Traseul variantei de ocolire se desprinde din DN 19A (km 41+900) şi are o directie sud – nord la limita vestică a Parcului Industrial Sud Satu Mare, traversând la km 1+420 pârâul Homorodul Vechi cu un pod cu lungimea totală de 28,90 m, iar la km 6+140 va traversa CF 402 Oradea – Halmeu şi DJ 194 cu un pasaj superior având lungimea totală de 118, 90 m (lungimea suprastructurii de 111,30 m). Ţinând cont că în această parte a municipiului se afla zona industrială Satu Mare, s-a prevăzut realizarea de bucle şi bretele pentru deservirea acestei zone. După traversarea căii ferate, traseul variantei se îndreaptă către nord – vest, traversează canalul Balcaia 1 printr-un pod cu lungimea totală de 18,10 m, intersectându-se cu DN 19 (km 128+000) Oradea – Satu Mare, la km 9+665 al variantei. Această intersecţie va fi amenajată denivelat cu un pasaj superior având lungimea totală de 81,60 m inclusiv realizarea unei intersecţii la nivel. În continuare varianta de ocolire traversează râul Someş în zona km 11+645 cu un pod cu lungimea totală de 651,15 m între digurile de apărare ale municipiului. După traversarea râului Someş, varianta de ocolire intersectează DN 19A (km 55+000) la km 13+590. Această intersecţie este amenajată denivelat cu un pasaj superior având lungimea totală de 90,60 m, inclusiv realizarea unei intersecţii la nivel. În continuare, traseul intersectează DJ 194 la km 16+288 al variantei şi DJ 194A la km 16+846 al variantei. Traversarea aceasta se va face prin realizarea a două pasaje denivelate având lungimea totală de 119,10 m, respectiv de 116,20 m. În continuare varianta de ocolire traversează un canal printr-un pod cu lungimea totală de 17,50 m. Înaintea racordării variantei de ocolire cu DN 19 (km 136+000) al drumului naţional, aceasta traversează CF 402 Satu Mare – Halmeu printr-un pasaj superior la km 18+296 având lungimea totală de 86,00 m. Racordarea la DN 19 (sfârşitul variantei de ocolire km 19+540) se realizeaza printr-o intersecţie la nivel.

Varianta de ocolire a municipiului Satu Mare, ca beneficii locale, implicit judeţene, are menirea să faciliteze traficul de tranzit dar şi îmbunătăţirea traficului intraorăşenesc, să fluidizeze traficul intern şi internaţional care intră în ţară prin partea de vest şi anume zona localităţii Petea, ajungând în zona Satu Mare şi îndreptându-se către centrul ţării pe DN 19A, având astfel un impact major în dezvoltarea socio-economică a judeţului.

Pentru Județul Satu Mare și Consiliul Județean este foarte importantă starea drumurilor și decongestionarea traficului județean, iar acest obiectiv este unul foarte important care face parte din strategia de dezvoltare a județului Satu Mare, promis și realizabil pentru sătmăreni. Președintele Consiliului Județean Satu Mare Adrian Ștef și vicepreședintele Mircea Govor au promis în repetate rânduri public sau în conferințe de presă și cei doi se vor ține de cuvânt asigurându-se de bunul mers al procedurilor pentru realizarea obiectivului.

Reamintim faptul că la data de 6 noiembrie 2012 Guvernul aproba Hotărârea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiții “Varianta de ocolire a municipiului Satu Mare”, proiect promovat de ministrul Infrastructurii și Transporturilor, la acea vreme, Ovidiu Silaghi.

Birou de presă

Lasati un comentariu