Totul pentru blocarea votului în diaspora

• publicat la: 13 November 2014
Totul pentru blocarea votului în diaspora

MAE şi premierul Victor Ponta (fiind şi finalist al alegerilor prezidenţiale) fac tot posibilul pentru a îngreuna procesul de votare în diaspora. Drept urmare, în ultimele zile au dat mai multe declaraţii privind imposibilitatea legală de a înfiinţa noi secţii de votare din diaspora. Toate aceste afirmaţii sunt complet neadevărate. Şi sunt demontate prin declaraţii ale unor oficiali şi de acte normative semnate de… Victor Ponta.

Prima minciună şi demontarea ei

Victor Ponta (la Realitatea TV): Potrivit regulilor în materie, comunicate de Ministerul German al Externelor, prin notă verbală, în Germania este permisă organizarea de secţii de votare numai la sediile ambasadelor, consulatelor generale şi onorifice”. (Dezbatere Realitatea TV)

Bernd Fabritius (deputat în Bundestag – pentru Adevărul.ro): „Este o minciună cruntă. Este cunoscut că exact contrariul este adevărat. Nu există nicio lege care ar interzice amplasarea unor secţii de votare oriunde aceasta ar fi posibilă din punct de vedere organizatoric. Trebuie menţionat că există o ordonanţă administrativă a Ministerului de Externe German care informează ambasadele străine că în mod normal, de regulă, alegerile se realizează în centrele consulare sau în ambasade, dar, dacă este necesar, printr-o simplă cerere se poate solicita acordul de a organiza secţii de votare oriunde ar fi acest lucru posibil. Spre exemplu, comunitatea turcească din Germania, care este foarte mare, întotdeauna depune astfel de cereri şi întotdeauna li se aprobă. Nu mi-aş fi imaginat niciodată că România nu va face uz de această posibilitate care, desigur, a fost cunoscută”.

Notă: ultima oară, la Berlin, comunitatea turcă a votat pe stadionul olimpic.

A doua minciună

Victor Ponta (trei declaraţii în această săptămână): Conform deciziei Curţii Constituţionale, orice modificare la legile electorale se face prin lege, cu minimum şase luni înainte de alegeri”.

Pe 11 noiembrie 2012 (cu 20 de zile înainte de alegeri), Victor Ponta, Titus Corlăţean, Mircea Duşa şi Radu Stroe au semnat Ordonanţa de Urgenţă nr.70, prin care se aproba ca românii din diaspora să poată vota şi în altă ţară decât cea unde au domiciliul sau reşedinţa, cu condiţia să se afle în acelaşi colegiu pentru Camera Deputaţilor sau pentru Senat.

Pe 26 iunie 2014 (deci cu mai puţin de 5 luni înainte de alegeri), Victor Ponta, Gabriel Oprea, Liviu Dragnea, Ioana Petrescu semnează Ordonanţa de Urgenţă nr. 45, care aduce 22 de modificări legii pentru alegerea preşedintelui.

Notă: În dispozitivul unei decizii CCR din 2012 se precizează: „Pentru situaţii neprevăzute se admite modificarea legislaţiei electorale pentru chestiuni ce nu ţin de esenţa alegerilor”.

A treia minciună

Victor Ponta şi Titus Corlăţean au spus în repetate rânduri că doar BEC poate modifica ora de închidere a secţiilor de votare.

Pe 18 iulie 2012 (cu 9 zile înainte de desfăşurarea referendumului pentru demiterea preşedintelui Băsescu), Camera Deputaţilor adoptă Legea nr.285/2012 (de aprobare a OUG 41 din 5 iulie 2012 – ordonanţă dată cu 24 de zile înainte de scrutin şi care a trecut de CCR) prin care se modifică Legea referendumului şi prin care se stabileşte închiderea urnelor la ora 23.00, faţă de ora 21.00. Şi acum se putea da o OU prin care se modifica legea şi se stabilea ora 23.00 (fusul orar al fiecărui stat) pentru închiderea urnelor în diaspora.

Premierul/concurent face legea în funcţie de interesele sale

Ce se poate observa: toate scrutinele la care ne-am referit au fost organizate de guvernele Ponta. Prim-ministrul a fost şi organizator, şi concurent (o anomalie a legislaţiei electorale – la alegerile locale, dacă un prefect, adică reprezentantul guvernului, intenţionează să candideze, trebuie să demisioneze cu 6 luni înainte de votare). Concluzia este una singură: atunci când avea nevoie de unele avantaje, premierul/concurent V.V. Ponta emitea acte normative peste acte normative; când situaţia nu îl avantajează (votul din diaspora), acte normative similare nu se emit şi se invocă tot felul de pretexte inexistente.

sursa cotidianul.ro

Lasati un comentariu