Cheltuieli subevaluate, venituri supraevaluate. Consiliul fiscal face praf legea bugetului de stat pe 2015

• publicat la: 12 December 2014
Cheltuieli subevaluate, venituri supraevaluate. Consiliul fiscal face praf legea bugetului de stat pe 2015

Într-o Opinie cu privire la Legea bugetului de stat și Legea bugetului de asigurări sociale pentru anul 2015, Consiliul fiscal critică principalele capitole ale proiectului de buget avansat de Guvernul Ponta, respectiv Veniturile, pe care le consideră supraevaluate, şi Cheltuielile, considerate subevaluate.

În Opinia semnată de preşedintele Consiliului legislativ, Ionuţ Dumitru, se atrage atenţia asupra faptului că Guvernul nu a respectat Legea responsabilităţii fiscal-bugetare, care prevede obligativitatea Guvernului și a Parlamentului de a analiza opiniile şi recomandările Consiliului fiscal la elaborarea strategiei fiscal-bugetare, a legilor bugetare anuale, precum şi la elaborarea altor măsuri determinate de aplicarea prezentei legi şi, respectiv, la însuşirea/aprobarea acestora. Or, setul complet de documente necesar elaborării opiniei Consiliului fiscal (în speță Strategia fiscal-bugetară pentru perioada 2015-2017), “precum și clarificările suplimentare solicitate în cursul zilei de 11 decembrie cu privire la fundamentarea prognozei unor agregate bugetare și la documentele transmise, nu au parvenit Consiliului fiscal” nici în dimineaţa zilei de 12 decembrie, zi în care Guvernul a anunţat că va adopta Legea bugetului de stat şi Legea asigurărilor sociale.

În aceste condiţii, “Consiliul fiscal se află în imposibilitatea de a elabora o opinie completă cu privire la documentele mai sus menționate”, se arată în documentul citat.

“Rezerve” privind nivelul prognozat al încasărilor, “uşoare” subevaluări pe partea de cheltuieli

Totuşi, “la o analiză preliminară a agregatelor bugetare cuprinse în proiectul de buget pe baza datelor disponibile la acest moment, Consiliul fiscal își manifestă unele rezerve cu privire la nivelul prognozat al încasărilor aferente categoriilor „impozit pe venit”, „contribuții sociale”, „impozit pe profit”, „impozite și taxe pe proprietate” care sunt prognozate a avansa mai rapid decât ar fi justificat de dinamica proiectată a bazelor macroeconomice relevante și de măsurile de politică fiscală adoptate”.

De asemenea, se mai arată în Opinia semnată de preşedintele Consiliului fiscal, “pe partea de cheltuieli, o serie de categorii – „cheltuieli de personal”, „cheltuieli cu bunuri și servicii”, „asistență socială”- par a fi ușor subevaluate având în vedere măsurile adoptate, precum și execuția bugetară aferentă anului 2014″.

Documentul citat mai arată că “ajustarea deficitului bugetar în 2015 față de execuția previzionată a anului 2014 pare a se realiza în mare parte prin reducerea cheltuielilor cu bunurile și serviciile (cu 0,6 pp din PIB), informațiile disponibile în acest moment neindicând modalitatea concretă prin care aceasta se va realiza”.

“În plus, creșterea prognozată a cheltuielilor de investiții se bazează în cea mai mare parte pe o creștere proiectată spectaculoasă (aproape dublare față de execuția bugetară din 2014) a absorbției fondurilor europene, care, deși dezirabilă, pare foarte puțin probabil a se realiza, în timp ce cheltuielile de capital finanțate din surse proprii sunt proiectate a crește față de nivelul foarte scăzut înregistrat în 2014 (ele scad semnificativ însă ca procent din PIB față de perioada 2010-2013). În aceste condiții, cheltuielile de investiții și-ar putea continua în execuție trendul descendent și prin urmare, în opinia Consiliului fiscal, o prioritizare a acestora este absolut obligatorie în vederea eficientizării lor și maximizării efectului de multiplicare în economie”, spun cei de la Consiliul fiscal.

sursa cotidianul.ro

comentarii

de Horia Mărieș la 12 December 2014 - 20:40

În ședința CL Primăria Mun. Carei din din ziua de 3 decembrie s-a discutat și aprobat “Proiectul de hotărâre privind aprobarea documentaţiei de avizare a lucrărilor la obiectivul de investiţii: Amenajarea şi reabilitarea manejului din cadrul Castelului Karolyi din Carei,Faza 2,Tronson D.

Tronsonul D este un grajd.

Să fie clar, este vorba de GRAJDUL lipit dpdv constructiv de Manej (Lovarda). Și tot ce urmează mai jos nu este o dispută politică liberal-udemeristă. Acesta este adevărul, fără doar și poate. În orice limbă există o diferență între manej (lovarda) și grajd (istáló).

Ín ziarul careian online de limbá maghiară, sub titlul “Ismét terítéken a lovarda”, autorul, M.T.R. face vorbire despre o ședință extraordinară a C.L. ținută vineri (azi?) dimineată în care s-a discutat din nou despre acest grajd. Sincer vorbind, din articol n-am prea înțeles eu de ce s-a mai discutat din nou problema finanțării renovării grajdului din fonduri guvernamentale, deși autorul, M.T.R., este de obicei bine informat asupra subiectelor ce sunt favorite primarului și scrie, de obicei, destul de obiectiv.
Cu mai multe, sau cu mai puține excepții.

Fiindcă cunosc bine faptul că autorul este de obicei bine informat chiar de la sursăl-aș ruga pe această cale, să-mi facă un mic pustiu de bine.

Să mă lămurească:

1. Cine este de fapt beneficiarul acestor fonduri guvernamentale care se doresc a fi dedicate reabilitării grajdului, Primaria Carei, respectiv comunitatea careiană sau un grup restrâns de profitori, i-am numit aici pe cei 28 de membri ai Asociației Equus, avand ca președinte pe intervievata din articol, pe numita Veress Anna, salariată a primăriei și avănd ca membri fondatori pe Kovacs Jeno si pe Beko Tamas???

2. Dacă autorul, M.T.R. este în relații atât de bune cu numita Veress Anna, poate cumva să stoarcă de la dãnsa o informație care ar trebui să fie de fapt una publică, dar care este ținută întenționat “la secret” și anume să obțină de la dãnsa și să publice LISTA CELOR 28 MEMBRI FONDATORI ai Asociației Equus?

3. Asociația Equus a mai beneficiat de fonduri guvernamentale (cca 60.000 euro) pentru REABILITAREA GRAJDULUI. Poveste bine cunoscută. Dacă Asociația Equus, beneficiara unei “concesiuni” prietenești date de Beko Tamas pentru o perioada de 50 de ani a primit fonduri guvernamentale pentru reabilitarea grajdului, ce a făcut oare cu ei? Socoteala până la ultimul leu.
Nu de alta dar fiindcă constatăm acum că reabilitarea grajdului trebuie să fie făcută din nou, de Primăria Carei. Probabil că presedinta, nepoata potcovarului grofului Karolyi a dat doar cu bidineaua de var pe pereții exterioari ai grajdului, iar grosul banilor i-a deturnat pentru cu totul alte scopuri (realizarea cuibușorului de nebunii, adică a locurior de cazare, a salii de mese de la etaj, a bairamurilor udmriste dansante in sala cu coloane de la parter/subsol, etc.).

4. Dacă documentația de avizare s-a aprobat abia in 3 decembrie sau eventual azi în 12 decembrie, cum se poate că la grajd se lucrează deja în plin? Când a fost rezolvată finanțarea lucrării, când a avut loc licitatia pentru atribuirea lucrarii, etc.?

Nu de alta, dar dacă lucrarea a fost atribuită fără licitatie, pe ochi frumosi și dacă contractul respectiv a fost semnat prin atribuire directă către o firmă “prietenă” de către Kovacs Jeno, acesta a cam încurcat-o. Penal.

Aștept cu nerăbdare răspunsurile Dvs., stimate autor M.T.R. Cu mulțumiri anticipate!

Lasati un comentariu