Cum le ia Enel bani oamenilor pentru modernizarea infrastructurii, dar îi lasă în beznă şi frig

• publicat la: 31 January 2015
Cum le ia Enel bani oamenilor pentru modernizarea infrastructurii, dar îi lasă în beznă şi frig

Enel i-a lăsat fără energie electrică, timp de patru zile, pe mai mulţi locuitori din Bucureşti. S-au defectat câteva cabluri, s-a scuzat compania. Reprezentanţii Enel uită însă că s-au angajat să facă investiţii în infrastructură şi nu le-au făcut, deşi au fost somaţi în repetate rânduri. Pentru o situaţie similară, petrecută chiar de Revelion, sute de locuitori din Carei au fost încurajaţi de primărie să facă plângeri împotriva furnizorului de energie electrică şi să ceară daune.

La începutul anului 2015, zeci de bucureșteni de pe b-dul Mihai Eminescu au rămas fără energie electrică timp de mai multe zile. Ce-i drept, cu intermitenţe – pentru că au existat scurte perioade în care şi-au putut aprinde becurile. Situația a fost cu atât mai dramatică cu cât, în zonă fiind imobile vechi, neracordate la sistemul centralizat de încălzire, oamenii au înghețat în case fără curent electric. Reprezentanții Enel spun că nu a fost întrerupt curentul mai mult de 12 ore și că au reparat cablul defect. Cu toate că Enel se bate cu pumnul în piept că își face treaba bine, o comisie parlamentară a arătat în 2010 că Enel nu a făcut investițiile asumate. În plus, Curtea de Conturi a arătat într-un raport publicat în 2013 că furnizorul de curent electric a realizat o parte dintre investiții pe bani abonaților, nu din fonduri proprii, așa cum și-a asumat. Cireașa de pe tort a venit anul trecut, când procurorii DNA au descoperit că Enel a umflat facturile bucureștenilor, taxând de două ori certificatele verzi, iar ANRE a fost complice neimpunând Enel reducerea tarifelor.

“De vineri până luni seară am avut curent doar câteva ore”

“Pe 2 ianuarie (vineri), pe la trei dimineața, am rămas fără tensiune. Am sunat la acel call center pe care l-au pus la dispoziția abonaților și am reclamat avaria. Astfel, am aflat că acest call center nu are legătură cu Enel, ei doar preiau solicitările de la abonați și le transmit către Enel. Dimineața pe la ora nouă a revenit tensiunea, dar a căzut la scurtă vreme. Am făcut din nou reclamație și le-am spus că am făcut reclamație și noaptea trecută. Ei mi-au spus că nu am făcut nicio reclamație, că a dispărut. Când am văzut că se umblă cu asemenea lucruri necurate, am început să sunăm direct la Enel. La 23.30 ne-au dat din nou drumul la lumină. Din ce am înțeles de la ei, nu știu care este motivul pentru care tot cade curentul. Întâi ne-au spus că sunt probleme cu sistemele de siguranță, că italienii au adus unele mai sensibile. A doua zi a căzut din nou tensiunea. Iar am făcut reclamație. Veneau, se uitau, spuneau că au rezolvat, după care curentul cădea iar. Între timp, am aflat că mai este un punct de lucru cu publicul în Dorobanți, pe str. Braziliei. Am discutat cu un dispecer care mi-a spus cât de ocupați sunt. A venit din nou echipa de intervenții și până la urmă au stabilit că era defect un cablu subteran de circa 100 de metri între str. Ion Călin și intrarea Mihai Eminescu. Abia luni seara au venit și au reparat avaria. Practic, de vineri până luni seară am avut curent doar câteva ore și am rămas fără căldură fiindcă avem centrală, iar afară era ger”, povestește Nicolae Tănăsescu, unul dintre cetățenii afectați la începutul anului de pana de curent.

….

Studiu de caz Carei

În municipul Carei, după desele căderi de tensiune din ultimele zile ale anului 2014, în data de 31 decembrie 2014 a avut loc o pană masivă de curent care a afectat mai mult de jumătate dintre localnici, aceștia rămânând mai bine de trei zile fără curent electric.

Primăria a trimis cetățenilor formulare prin care pot face plângere și cere Electrica, furnizorul de electricitate, daune, iar până pe 23 ianuarie 400 de persoane au solicitat daune de la Electrica prin intermediul municipalităţii. Reprezentanții primăriei au spus că oferă inclusiv sprijin pentru acțiuni în instanță.

Autoritățile locale susţin că în Carei situația este dramatică, vechimea cablurilor fiind de peste 40 de ani.

Ca urmare a penei de curent de trei zile și a acțiunilor cetățenilor și a Primăriei, la începutul anului 2015, SC Electrica Distribuție SA a început lucrările de schimbare a rețelei perimate de cabluri de curent şi introducerea unui sistem adecvat de distribuire a energiei electrice.

sursa romaniacurata.ro

Lasati un comentariu