Norica Nicolai a găzduit la Parlamentul European o dezbatere pe tema educației

• publicat la: 6 March 2015
Norica Nicolai a găzduit la Parlamentul European o dezbatere pe tema educației

Vicepreședinta Grupului ALDE Norica Nicolai a găzduit ieri la Parlamentul European dezbaterea “Regândirea educației – o nouă relație între capitalul uman și natură”, eveniment organizat în parteneriat cu Centrul de Cercetare al Clubului de la Roma și cu participarea mai multor eurodeputați, profesori și organizații educaționale și de mediu ce funcționează pe lângă instituțiile europene.

Participanții au susținut că există o legătură directă între perspectiva asupra lumii pe care elevii și studenții și-o însușesc în timpul școlii și comportamentul lor ulterior vizavi de mediul înconjurător. Astfel, Norica Nicolai i-a convins pe deputații europeni prezenți la eveniment să depună o declarație scrisă prin care vor propune Comisiei Europene să creeze și să adopte o strategie astfel încât statele membre să fie încurajate să promoveze în planurile lor educaționale o componentă dedicată înțelegerii nevoii de protejare și conservare a resurselor și a mediului înconjurător. “Deși domeniul educației este lăsat în grija statelor membre, sunt convinsă de faptul că de la Bruxelles se poate promova un plan de acțiune pentru îmbunătățirea programei școlare.

Se pot crea burse pentru cei ce studiază domenii legate de educația de mediu, se pot pune la dispoziția statelor membre fonduri pentru formarea profesorilor în domenii așa-zise verzi. În același timp, reforma educației va trebui corelată cu noile realități economice, pentru ca tinerii să înțeleagă că reorientarea către economia verde și sustenabilă nu este doar o opțiune alternativă, dar și profitabilă, ca orice domeniu nou cu un potențial economic imens”, a susținut Norica Nicolai, subliniind astfel necesitatea acestei dezbateri. “Trăim cu toții pe această planetă Pământul, dar am avea nevoie de mai multe planete din cauza lăcomiei noastre. Avem un sistem educațional bazat pe servitute și manipulare. Nu avem un învățământ liber care sa favorizeze vocația copilului și deschiderea sufletului său.

După ce termină școala, tinerii se preocupă în principal de cum să obțină un salariu mare și cum să își cumpere o mașină. Este o viziune îngustă, care pornește de la tipul de educație dogmatic și închistat pe care îl primesc”, a arătat Călin Georgescu, președintele Centrului European pentru Cercetare al Clubului de la Roma. “Avem o luptă continuă între apărătorii mediului și susținătorii dezvoltării. 70 la sută dintre europeni trăiesc în orașe, deci devine crucial să îi determinăm pe arhitecți să se concentreze pe proiecte verzi, să folosească materiale ecologice, sisteme de transport al apei și al energiei bine izolate.

Această problemă poate fi ameliorată dacă întreaga societate este educată și obișnuită cu respectul pentru mediu, dacă se înțelege de către toată lumea că putem avea o dezvoltare sustenabilă”, a declarat la rândul său eurodeputata liberală din Bulgaria Iskra Mihaylova, președintă a Comisiei de Dezvoltare Regională din Parlamentul European și fostă ministră a Mediului. “Suntem din ce în ce mai străini de natură, de ceea ce înseamnă ecologic, respect pentru ceea ce ne înconjoară. Perspectiva pe care ne-o facem asupra lumii aș compara-o cu imaginea pe care o avem când privim prin sticlă, este diferită de la unii la alții. Ne putem schimba valorile, reînnoindu-ne tipul de cultură, oferind o perspectivă ecologică economiei noastre, bazate pe dezvoltare, de la nivelul școlii”, a mai spus profesorul belgian Guido-Henri De Couvreur.

Lasati un comentariu