Activităti dedicate Zilei Pământului 2015 la Liceul Teoretic Carei

• publicat la: 22 aprilie 2015
Activităti dedicate Zilei Pământului 2015 la Liceul Teoretic Carei

În fiecare an, ziua de 22 aprilie se sărbătoreşte Ziua Pământului, ziua când s-a născut mişcarea pentru protejarea mediului înconjurător. Această mişcare s-a născut în SUA într-o perioadă când au avut loc mai multe evenimente deosebite, printre care înăbuşirea prin folosirea armelor de foc a revoltei unor studenţi împotriva războiului din Cambodgia, ”Masacrul din 4 mai”, apariţia fibrelor optice, succesul melodiei „Bridge over Troubled Water”, ultimul album al formaţiei Beatles, moartea lui Jimi Hendrix, un accident nuclear în Carolina de Sud la centrala nucleară din Savannah River din apropierea oraşului Aiken (nerecunoscut timp de 18 ani), poluarea foarte mare cu gaze şi fum, considerată ”semn al prosperităţii”. Despre mediul înconjurător a început să se vorbească din ce în ce mai des.

Ziua Pământului a fost fondată de senatorul american Gaylord Nelson în anul 1970, cu scopul de a trezi clasa politică din dezinteresul pe care il arată faţă de mediu. Ziua Pământului a fost celebrată în primul an de circa 20 milioane de cetăţeni americani, în marea lor majoritate tineri şi foarte tineri.

După 2 decenii, în anul 1990, peste 200 milioane de oameni din 141 de ţări au transformat Ziua Pământului într-o manifestare de amploare în istoria omenirii, prin alăturarea lor în dorinţa de a milita pentru un viitor mai bun al planetei noastre.

În anul 2009, Organizaţia Naţiunilor Unite a declarat ziua de 22 aprilie ca sărbătoare oficială a planetei Pământ şi expresie comună a dorinţei tuturor de a construi o societate stabilă, pentru un viitor mai curat şi mai verde.

Ziua Pamantului este acum sarbatorita pe plan international ca o expresie comuna, ca o dorinta publica de a construi o societate stabila. Unind cetatenii activisti, aceasta zi educa si mobilizeaza oamenii din intreaga lume pentru a proteja mediul inconjurator. Inspira necesitatea de a actiona, la nivel personal, comunitar, national si international.

Activitatile si programele de Ziua Pamantului, reamintesc de promisunea, de dorinta publica si implica participarea tuturor nivelelor sociale. Pot participa tari, grupuri sociale, guverne locale, afaceristi, vecini, scoli, universitati si grupuri bazate pe inceredere si speranta. Sunt catalizate optiunile individuale si colective ce reflecta valorile mediului inconjurator si aduc suportul publicului pentru a realiza o schimbare. Ziua Pamantului a devenit un eveniment annual in foarte multe comunitati din intreaga lume. Ofera imensa oportunitate de a unii oamenii pentru a realiza actiuni benefice tuturor. Foarte des, se lanseaza proiecte al caror efect este de a realiza beneficii comunitatii si ajuta la intarirea legaturii dintre grupurile comunitatii. Multi oameni care au organizat evenimente cu ocazia Zilei Pamantului au adus prin investirea de timp si resurse beneficii importante pentru eforturile si telurile organizatiilor lor.

Anul acesta este cea de-a 45-a aniversare cu deviza ”It’s our turn to lead”/ ”Este rândul nostru să conducem”. În acest context la Liceul Teoretic Carei,în cadrul Proiectului Program Eco-Şcoală s-a derulat activitatea dedicată Zilei Pământului, la care au participat  clasele a IX-a A şi a XI-a F împreună cu ecopartenerii din clasa a III-a A de la Şcoală Gimnazială nr. 3 .Activitatea s-a dorit un workshop în cadrul căruia eco-partenerii au adus anumite propuneri de acţiuni privind unele reguli de bună purtare a unui ecologist adevărat.

Pentru început s-a punctat importantă Zilei Pământului prin prezentarea istoricului acestei zile şi a rolului ei în calendarul ecologic.Activitatea a continuat prin prezentarea unor acţiuni care sunt menite a preveni poluarea mediului înconjurător,economisirii energiei,apei,păstrarea calităţii solurilor,aerului,apei şi anume –oprirea robinetului în timpul periajului  ; colectarea apei folosite la spălarea fructelor sau legumelor pentru a udă plantele cu ea; reciclarea hârtiei, sticlei, plasticului şi altor deşeuri; folosirea bateriilor reîncărcabile ;trimiterea unor  e-felicitări în locul celor de hârtie; refolosirea pungilor sau sacoşelor pentru a aduce acasă cumpărăturile; cumpărarea unor produse care nu au foarte mult ambalaj ; fructe şi legume crescute organic, îmbrăcăminte din bumbac;oprirea echipamentelor electronice atunci când nu sunt folosite.

Participanţii au lucrat împreună în workshop-uri,au găsit soluţii la problemele de mediu amintite mai sus  şi au prezentat apoi rezultatele muncii lor.Activitatea va continuă cu prezentarea de către participanţi a acestor soluţii colegilor de şcoală în cadrul altor activităţi ecologice.

Activitatea şi -a propus conştientizarea importanţei protecţiei mediului a tinerei generaţii ,cat  şi dezvoltarea respectului pentru mediu prin promovarea activităţilor eco-educative,fiind  derulată de către înv. Emilia Micovschi, prof. Monica Mădărăsan şi coordonatorul Eco-Şcoală,prof. Menţiu Gabriela.

 

Lasati un comentariu