Alimentaţie pentru tinereţe

• publicat la: 13 July 2015
Alimentaţie pentru tinereţe

Procesul de imbatranire este in mod esential legat si de alimentatie, astfel ca una dintre cele mai importante schimbari o reprezinta optimizarea nivelului de insulina prin alimentatie corecta si exercitiu fizic, afirma nutritionistul Lygia Alexandrescu.

Potrivit specialistului, mentinerea nivelului optim de insulina si leptina se pare ca reprezinta cheia spre incetinirea proceselor de imbatranire. Consumul de alimente bogate in zahar este cel mai rapid si sigur mod de a accelera procesele de imbatranire din organism.Studiile arata ca o buna strategie anti-imbatranire presupune limitarea zaharurilor si aportul alimentar de proteine (carne de pasare crescuta fara hormoni estrogeni, oua de la aceste pasari, lactate provenite de la animale care pasc libere, peste de captura) si grasimi nesaturate de buna calitate (ulei de masline, de cocos, avocado, nuci si alte oleaginoase), dar si o serie alte interventii simple asupra stilului de viata.

“Chiar daca urmam cea mai echilibrata dieta din lume, nevoia organismului de miscare ramane o prioritate. De la simplul mers pe jos, urcatul scarilor, inotul si pana la programe de antrenament de mare intensitate – toate activitatile fizice au impact pozitiv asupra starii de sanatate. Trebuie evitat statul pe scaun mai mult de o ora, asezatul pe perioade indelungate este considerat a fi la fel de periculos ca fumatul: generator de cancer pulmonar si de colon”
, a spus Lygia Alexandrescu.

Ea a explicat ca nu poate exista sanatate optima fara abordarea componentelor emotionale ale acesteia.

“Starea noastra emotionala joaca un rol esential in orice afectiune a organismului, de la boli de inima, la artrita si cancer. Un bun management al stresului este un factor esential ce influenteaza longevitatea, in mare parte pentru ca stresul are un impact direct asupra proceselor inflamatorii, care la randul lor sunt cauza bolilor cronice cauzatoare de moarte prematura. Meditatia, rugaciunea, tehnicile de respiratie, suportul social si exercitiul fizic sunt metode la indemana de mentinere a echilibrului emotional”, a precizat nutritionistul.

De asemenea, un somn de buna calitate ajuta la prevenirea imbolnavirilor, insa studiile recente il coreleaza si cu longevitatea.

“Nu este vorba de ore destule de somn, ci de numar potrivit de ore de somn fiecarui individ. Un studiu efectuat pe o perioada de 22 de ani si care a urmarit o serie de parametri referitor la somnul a peste 5.000 de subiecti a concluzionat ca adultii care au dormit mai mult de opt ore/noapte si cei care au dormit mai putin de sase ore au un risc mai crescut cu 40% de a dezvolta afectiuni generatoare de deces prematur”, a sustinut specialistul.

Surse bogate de antioxidanti sunt afinele, murele, zmeura, ciresele, merisorul sau fasolea uscata, potrivit nutritionistilor.

“Important este aportul de astaxanthin, un antioxidant extrem de puternic, gasit din abundenta in fructele si legumele cu pigment de culoare inchisa. Acizii grasi esentiali omega 3 sunt esentiali pentru sanatate mai ales cand provin din consumul de peste de captura si nu din suplimentele de sinteza. Uleiul de cocos este recunoscut si el pentru beneficiile sale de a reduce riscul de boala cardiovasculara si Alzheimer”, a spus Lygia Alexandrescu, adaugand ca mentinerea nivelului optim de vitamina D prin expunere controlata si protejata la soare si aport suplimentar de aceasta poate incetini procesul de imbatranire.

sursa stirileprotv.ro

Lasati un comentariu