Cluj-Napoca vs. Satu Mare la managementul serviciilor de utilități publice locale

• publicat la: 9 July 2015
Cluj-Napoca vs. Satu Mare la managementul serviciilor de utilități publice locale

Cluj-Napoca a fost desemnat  municipiul reședință cu cel mai performant management al serviciilor de utilități publice locale dintre toate municipiile componente ale regiunii Nord-Vest. La polul opus, se află municipiul Satu Mare.

Cluj Napoca – cel mai performant municipiu reședință de județ din Nord Vestul României, arată datele oficiale privind managementul serviciilor de utilități publice (alimentarea cu apă și canalizare, salubrizare, termoficare, iluminat public și transport public) analizate de către Institutul pentru Politici Publice (IPP), evaluarea fiind confirmată de opiniile cetățenilor ce au trimis diferite comentarii pe această temă în aplicația IPP despre transparență și eficiență în serviciile publice municipale, accesibilă la: <http://www.ipp.ro/harta> www.ipp.ro/harta – prima Hartă interactivă a serviciilor publice municipale.

Municipiul Cluj Napoca, spre deosebire de alte orașe din regiunea Nord Vest, înregistrează cea mai mare acoperire cu serviciul de alimentare cu apă și canalizare precum și cele mai mici tarifuri ale serviciului pentru populație și agenți economici, cea mai largă acoperire cu serviciul de iluminat public precum și cel mai mic cost al serviciului/capita.

Totodată, Municipiului Cluj Napoca înregistrează și o mare pondere a veniturilor proprii în veniturile totale. Datele prelucrate de IPP, care se referă la anul 2013, au fost comunicate de primăriile reședință de județ în baza unei solicitări de informații de interes public și completate de alte surse oficiale centrale accesate de specialiștii Institutului.

Clasamentul complet al performanței municipiilor1 din regiunea de dezvoltare Nord Vest (la nivelul anului 2013)

Locul  1 Cluj Napoca,  2 Bistrița,   3 Baia Mare,   4 Zalău,   5 Oradea,   6 Satu Mare

 

Cu asemenea informații practice, IPP consideră că implicarea cetățenilor în urmărirea motivelor care explică creșterile de prețuri în livrarea serviciilor publice și dobândirea de cunoștințe minimale pentru a evalua corespunzător creșterile de calitate/regresul în furnizarea acestor servicii, constituie condiții determinante pentru atingerea unui standard de viață optim, în plan local.

De aceea, proiectul se axează pe stimularea interesului cetățenilor din aceste mari comunități urbane să urmărească prestația primarului și a echipei acestuia aceștia aflându-se, în această perioadă, la bilanțul primilor 2 ani de mandat.

Aceasta este cea cea de-a 6-a evaluare realizată de IPP, primele fiind aferente regiunilor de dezvoltare Nord Est, Sud Muntenia, Centru, Sud Est și Vest. În continuare, IPP analizează performanța municipiilor din fiecare regiune de dezvoltare urmând să informeze autoritățile și cetățenii din aceste zone pentru ca la final (aprox. luna august a.c., marcând 3 ani de la fostele alegeri locale) să dea publicității un clasament național.

 

Lasati un comentariu