Unii asfaltatorii români au început să cadă pe capete

• publicat la: 29 august 2015
Unii asfaltatorii români au început să cadă pe capete

Unul dintre cei mai importanţi asfaltatori români, compania Straco Grup, controlată de fraţii Alexandru şi Traian Horpos, a intrat în insolvenţă la propria cerere, cu datorii de 46,6 milioane de euro. Astfel, piaţa de construcţii consemnează în doar câteva zile a doua mare insolvenţă, după ce compania lui Radu Ouatu, Apolodor Com Impex, a intrat în incapacitate de plată. Anul trecut, acţionarii Straco, Alexandru Horpos (34,6%) şi Traian Horpos (24,75%), au fost arestaţi la domiciliu într-un dosar de evaziune, spălare de bani şi delapidare. În acelaşi dosar a fost implicat şi Dan Beşciu, care controlează afacerile Euro Construct Trading 98.

La dosarul de insolvenţă al Straco au fost acceptaţi drept creditori firmele Antrepriza Construcţii Montaj Nr. 4, controaltă de Florian Walter (fost Buşcă), Sorel Prod Corn 2000, Stefimar Eurocons, UniCredit Leasing Corporation şi Amfora Plus Trans. Straco a înregistrat afaceri în scădere cu 51% în 2014 iar profitul s-a ridicat la 134.000 de euro. Compania a avut aproape 600 de angajaţi. Fraţii Horpos au pus pe picioare afacerea Straco în 2003, când a prins contracte cu primăriile de sector din Bucureşti. Azi derulează lucrări de infrastructură la calea ferată Aţel-Micăsasa, într-o asociere cu firmele FCC, Alpine şi Azvi. Valoarea acestui contract, semnat în 2012, este de 747,5 mil. lei, iar lucrările sunt executate în proporţie de 64%. Compania a mai lucrat la varianta de ocolire a Deva-Orăştie şi la lotul doi al autostrăzii Orăştie-Sibiu.

Un alt drumar greu aflat în insolvenţă este Tehnologica Radion, compania lui Theodor Berna, pentru datorii de aproape 90 de milioane de euro. Tehnologica Radion este unul dintre cei mai mari beneficiari de contracte ale Primăriei Bucureştiului şi de-a lungul timpului a câştigat multe contracte cu statul. Conforn datelor ZF, constructorul a câştigat numai în 2009 şi 2010 contracte de achiziţii publice de 386 de milioane de euro. Printre principalele lucrări câştigate se numără cele de reabilitare şi întreţinere de străzi sau drumuri în partea de sud a ţării, în judeţe precum Ilfov, Giurgiu sau Dolj.

integral pe cotidianul.ro

comentarii

de mate la 29 august 2015 - 22:01

pe cand si cei ce au pus stapanire pe banii judetului pentru drumuri???
banii satmarenilor sunt pentru bunul lor trai si dezmatul lor ciu ospatarii tei

http://gazetadedimineata.ro/actualitate/sef-la-drumurile-nationale-deva-angajat-sub-acoperire-la-societatea-de-deszapezire/

Lasati un comentariu