113, numărul de urgenţe pentru persoane cu dizabilităţi

• publicat la: 28 octombrie 2015
113, numărul de urgenţe pentru persoane cu dizabilităţi

Persoanele cu dizabilități de auz sau vorbire pot accesa serviciul de urgență prin SMS la numărul 113, anunță Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS).

Serviciul de Telecomunicații Speciale precizează că în cazul în care o persoană cu dizabilități are o urgență aceasta trebuie să sune la 112, unde va răspunde un operator, dar nu va iniția un dialog cu aceasta, deoarece va fi identificată automat de sistem ca fiind o persoană cu dizabilități de auz și/ sau vorbire. Ulterior, persoana respectivă va primi un SMS cu textul: „Trimiteți SMS la 113 cu urgența și adresa incidentului”, la care va răspunde printr-un SMS la numărul 113, descriind scurt urgența și indicând cu exactitate adresa, inclusiv județul. După transmiterea SMS-ului, STS spune că este posibil ca persoana cu dizabilități să mai primească mesaje din partea operatorului 112 cu întrebări suplimentare, acesta urmând să transmită datele agențiilor de intervenție.

Pentru a putea utiliza acest număr, persoanele interesate trebuie să se înscrie în baza de date a serviciului 112, accesând website-ul www.112.ro. Înscrierea, în afară de modalitatea online, se mai poate face și la sediile STS sau prin transmiterea documentelor prin poștă.

Înregistrarea în Baza de date a Serviciului 112

Aveți posibilitatea să vă înregistrați în trei moduri:

1. Prin depunerea documentelor de înregistrare la unul dintre sediile Serviciului de Telecomunicații Speciale din București sau din țară sau prin depunerea acestora la birourile temporare de asistența la înregistrare;

2. Prin transmiterea documentelor de înregistrare prin poștă, la adresa: Splaiul Independenței 323A, Sector 6, București;

3. Prin completarea formularului online aflat pe website-ul www.112.ro.

Documente necesare înregistrării: 1. Cerere de înregistrare; 2. Copia actului dumneavoastră de identitate sau al reprezentantului legal; 3. Copiile actelor care atestă dizabilitatea; 4. Copia documentului care atestă calitatea de reprezentant legal, dacă este cazul.

Pentru înscrierea la sedii/birouri temporare sau prin poștă: – solicitați un exemplar al cererii de înscriere la unul dintre sediile Serviciului de Telecomunicații Speciale sau la birourile temporare de asistență la înscriere; cererea poate fi obținută și prin descărcarea de pe website-ul www.112.ro; – completați și semnați această cerere; – anexați copiile documentelor specificate mai sus; – introduceți documentele într-un plic, sigilați-I și trimiteți-I Serviciului de Telecomunicații Speciale prin una dintre cele două metode metode menționate anterior.

Pentru înscrierea online: – accesați website-ul www.112.ro, secțiunea “Serviciul SMS 113″, subsecțiunea “Aplicația de înregistrare”; – completați fiecare câmp al formularului online, scanați și încărcați copiile documentelor menționate mai sus; – în cazul în care apelați la un reprezentant legal, acesta va completa și formularul online destinat reprezentanților legali, aflat în aceeași subsecțiune pe site, încărcând obligatoriu și documentul doveditor al calitații lui.

”Dacă toate condițiile obligatorii au fost îndeplinite, iar datele și documentele transmise sunt corecte și complete, veți primi un SMS de confirmare la numărul de telefon declarat în cererea de înregistrare. Din acest moment puteți apela 112 în orice situație de urgență. În cazul în care nu ați primit mesajul de confirmare în termen de 3 zile de la data înregistrări, vă rugăm să sunați la Serviciul de Telecomunicații Speciale pentru clarificarea situației”, anunță Serviciul de Telecomunicații Speciale.

STS atrage atenția că apelarea abuzivă a numărului unic pentru apeluri de urgență 112 sau transmiterea de mesaje abuzive la numărul 113 constituie contravenție, faptele fiind sancționate cu amendă de la 500 la 1.000 de lei.

comentarii

de Dan Florica la 30 octombrie 2015 - 12:09

Sunt surdo-mut.

Lasati un comentariu