Peste 400 de reclamaţii depuse la OPC Satu Mare

• publicat la: 14 October 2015
Peste 400 de reclamaţii depuse la OPC Satu Mare

În perioada ianuarie septembrie 2015 CJPC Satu Mare  a desfăsurat 43 actiuni tematice de control dispuse în conformitate cu Programul Tematic de Control al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor Bucuresti şi al Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorilor  Cluj. Au  fost controlate produse în valoare de 2.356.018 lei la 705 operatori economici, şi s-au dispus măsuri de oprire temporară de la comercializare a produselor cu abateri în valoare de 295.725 lei şi definitive  cu  abateri în valoare de 36.694 lei.    

În aceeaşi  perioadă,Comisariatul Judeţean pentru Protecția Consumatorului Satu Mare a  exercitat  1274 de controale pentru verificarea respectării prevederilor legale în domeniul protecției consumatorilor, din care  s-au întocmit 854 de procese verbale de constatare a contravenției.:418 cu privire la produse  şi servicii alimentare, 411 cu privire la produse  și  servicii nealimentare și 43 cu privire la  produse și servicii financiare, iar alte 420 au fost procese verbale de constatare. Valoarea amenzilor date în cele nouă luni ale anului a fost de 1.471.350 lei.

Din totalul de 411 reclamaţii depuse, Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Satu Mare a cercetat şi soluționat în primele 9 luni ale anului 2015 un număr de 289 reclamații, din care 243 au fost rezolvate amiabil în favoarea consumatorilor și 46 au fost neîntemeiate.

În concordanţă cu structura reclamaţiilor, după domeniul de piaţă în care se încadrează produsul sau serviciul reclamat, cele mai multe reclamaţii au fost depuse pentru produse electronice şi electrocasnice, respectiv servicii de reparaţii electronice şi electrocasnice, telefoane mobile şi servicii de telefonie fixă şi mobilă, servicii utilităţi precum furnizare apă, servicii furnizare internet, servicii de televiziune prin cablu, produse şi servicii financiare (contracte credit pentru consumatori).

Comisariatul Judeţean Pentru Protecţia Consumatorilor Satu Mare  desfăşoară activităţi de supraveghere a pieţei produselor şi serviciilor destinate consumatorilor,controlează  respectarea dispoziţiilor legale privind protecţia consumatorilor  referitoare la securitatea produselor şi serviciilor,  precum şi la apărarea  drepturilor legitime  ale consumatorilor prin efectuarea de controale pe piaţă la producători ,importatori,distribuitori,vânzători prestatori de servicii , inclusiv  servicii financiare  şi în unităţile  vamale.

CJPC Satu  Mare constată contravenţii şi dispune măsuri de limitare a consecinţelor  producerii, prestării, importului, comercializării sau oferirii gratuite a unor produse alimentare ori nealimentare şi servicii inclusiv servicii financiare, care nu sunt în concordanţă  cu dispoziţiile legale din domeniile de activitate  prin aplicarea sancţiunilor  contravenţionale  prevăzute de lege.

redactia

Lasati un comentariu