Careienii întreabă: De ce există goluri sub asfalt?

• publicat la: 21 februarie 2016
Careienii întreabă: De ce există goluri sub asfalt?

Am primit pe adresa redacţiei  mai multe întrebări legate de evoluţia lucrărilor de asfaltare în oraş, alături de imagini care ilustrează situaţia tratată.

Pentru lucrările de asfaltare din municipiul  Carei ce trebuie să aducă la starea iniţială carosabilul după finalizarea Masterplanului implementat de apaserv SA Satu Mare, consilierul municipal Ciută a solicitat luni 15 februarie 2016,  managerului de proiect, Manuela Poşta, Buletinele de Analiză pentru gradul de tasare dar şi Autorizaţia de construcţie ce trebuia eliberată încă înaintea începerii lucrărilor.

Documentele solicitate încă nu au fost prezentate consilierului. Toate lucrările sunt cofinanţate de Uniunea Europeană.

Pentru străzile pe care au fost efectuate lucrări în cadrul proiectului de investiţii Extindere apă şi apă uzată şi care străzi trebuie predate primăriei la starea la care au fost preluate, Primăria Carei doreşte accesarea de credit bancar pentru…asfaltare.

redacţia

PS

Autorizatia de construire este actul care conferă  dreptul de a construi, precum si de a consolida sau repara o constructie deja existentă . Acest act este eliberat de Primărie in baza unui dosar ce cuprinde o serie de avize si acorduri si are o valabilitate de cel mult 12 luni potrivit reglementărilor Legii 50 din 1991. detalii aici.

comentarii

de Cristian la 22 februarie 2016 - 01:46

Graba strică treaba, proverb românesc pe care presupun că mulţi dintre noi o cunoaştem. Mai trist este că incompetenţa şi indiferenţa lucrătorilor de la aceste firme a dus la aceste surpări de asfalt de pe mai multe străzi din oraş.
Îmi povestea un cetăţean care locuieşte pe strada Viilor cum s-au făcut aceste compactări de pământ după astuparea canalului de 2 metrii.S-a astupat canalul cu pământ până la nivelul asfaltului şi s-a compactat.Acest lucru trebuia făcut stratificat şi probabil în timp.
De ce există goluri sub asfalt e simplu,
pămîntul se compactează de la sine în timp reducându-şi volumul.
Ar trebui ca cei care răspund de aceste lucrări să fie traşi la răspundere, şi penalizaţi ca atare.
O întrebare pe care îmi pun, oare ţevile puse în pământ nu o să crape din cauza nerespectării metodologiei lucrărilor, şi toată munca respectiv banii investiţi va fi în zadar
Posibil ca acestă asfaltare care urmează să fie făcută de dragul alegerilor să fie o risipă de bani.
Dacă aş fi în locul primarului””, m-aş interesa în primul rând de la o persoană competentă – ce se poate face cu o lucrare care nu este bine făcută, adică pasul logic următor.
Masterplan Apaserv este un bun exemplu de risipă de bani europeni, bani aruncaţi pe apa sâmbetei.

de Tudor la 22 februarie 2016 - 09:20

In mod normal fiecare primar se inconjoara de specialisti dar la Carei specialistii in toate sunt jurnalistii primarului,niste moase comunale ce stiu de toate. Rezultatul il vedeti in oras cu ochiul liber.Infara de scandal in presa lui de casa avem gropi din belsug.

de urzica la 22 februarie 2016 - 12:09

au disparut postacii de servici odata cu plecarea prefectului rosutulipan?

de eva la 23 februarie 2016 - 10:38

avem nevoie de specialisti la primarie nu de gigolo si alte panarame care au stat bine mersi pana acum la caldurica ca sa nu se sifoneze la pantaloni.
la sedintele de consiliu domnul ciuta a fost mereu prezent si a respectat careienii prin implicarea in toate proiectele mai ales cele care acum deranjeaza primaria ca se afla unde au fost dusi banii .
noi de primar serios avem nevoie la carei nu de haveri aI LUI jeno si lajos!
sustinem pe domnul consilier ciuta!

de Ing.silv.dr.Ionel LUPU la 23 februarie 2016 - 11:08

Inginerul de exploatari forestiere KOVACS EUGEN, in mod sigur, in timpul facultatii a facut un curs de drumuri forestiere, inclusive un proiect studentesc, apoi un alt curs de constructii civile, un alt curs de rezistenta materialelor etc…. Chiar si la micile gropi de plantare a puietilor, TASAREA PAMANTULUI se face din 10 in 10 cm, iar la astuparea unui sant adanc de 2 metri, tasarea trebuia combinata si cu udarea alternative a straturilor tasate…. Iata ca am avut dreptate cand am afirmat ca Dumneata ai facut de ras Facultatea de Exploatari Forestiere …. Nu esti bun de nimic…. Numai necazuri le-ai facut CAREIENILOR…. Fotografiile recente ale drumurilor nu mai necesita si alte argumente…. Te-ai jucat cu banii europeni !!!

de sm la 23 februarie 2016 - 11:54

ciocu mic dottore!

Lasati un comentariu