Sindicaliştii de la Dacia dau semnalul revoltei: Vrem autostradă

• publicat la: 4 March 2016
Sindicaliştii de la Dacia dau semnalul revoltei: Vrem autostradă

Sindicatul Autoturisme Dacia va organiza luni, 7 martie, între orele 13-15, pe platoul din faţa Casei de Cultură a Sindicatelor Dacia din Mioveni un miting prin care va cere autorităţilor române să urgenteze construcţia autostrăzii Piteşti – Sibiu.

Se anunţă participarea a cel puţin 8.000 de membri ai sindicatului, precum şi familiile acestora. Oamenii le solicită guvernanţilor şi clasei politice accelerarea lucrărilor premergătoare şi demararea urgentă a construcţiei autostrăzii, susţinerea vânzării autoturismelor din producţia autohtonă şi pentru a evita transformarea României în groapa de gunoi a Europei, modificări legislative care să descurajeze importul de maşini second-hand, modificarea legislaţiei în vederea introducerii contractelor de muncă la nivel naţional şi de ramură şi asigurarea unei asistenţe medicale la standarde europene, ţinând cont de necesităţile sanitare ale locuitorilor din Mioveni şi din împrejurimi, scrie www.ziarulargesul.ro.

Oficialii sindicatului susţin că finalizarea autostrăzii prin munte va genera mii de locuri de muncă şi le va consolida pe cele existente, iar „tergiversarea continuă a demarării lucrărilor induce ideea că există alte interese de a submina această importantă lucrare, finanţată de fapt cu bani europeni”, după cum susţin sindicaliştii.

Constantin Stroe, președintele Asociației Constructorilor de Automobile din România, ani de zile şef la Dacia, a declarat recent că CNADNR ar trebui desființată. Autostrada Pitești-Sibiu nu este pentru Dacia, ci pentru România.”Este o batjocură, o bășcălie națională ideea cu infrastructura. Dacă acum câtva timp exprimam nehotărârea față de ultimele declarații care au fost făcute despre vestita autostradă Pitești-Sibiu, Sibiu-Pitești, care nu este a Daciei, ci a României, astăzi spun că nu va fi finalizată nici măcar în 2025″, relatează ziarulargesenilor.ro.”Este inadmisibil ce se întâmplă, ca o țară care are un potențial important în această industrie, care contribuie și la export, și la bunăstare, locuri de muncă, să fie tratată cu atâta indiferență, în condițiile în care 80% din finanțare este asigurată din fonduri europene (…) Din punctul meu de vedere, am discutat cu cei de la CNADNR, iar eu aș desființa pur și simplu această companie. (…) Nu mai putem trata problema cu nivelul profesional al CNADNR. România va avea consecințe considerabile dacă nu vom avea această autostradă”.

sursa cotidianul.ro

Lasati un comentariu