Asfaltări Electorale la Carei

• publicat la: 10 aprilie 2016
Asfaltări Electorale la Carei

Apropierea vertiginoasă a datei de 5 iunie, ziua alegerilor locale, dă mari bătăi de cap administraţiei actuale şi colaboratorilor acestora, executanţi sau candidaţi.

Faptul ne aduce aminte de perioada în care înainte de venirea lui Ceauşescu se  aduceau vacile din curtea oamenilor la CAP să se vadă  şeptelul ce apărea de fapt mai mult în acte , se plantau copacii într-o noapte pe orice teren viran şi la fel şi iarba ..creştea în 24 de ore dacă trebuia iar dacă  spaţiul nu trebuia decât să se vadă din avion se practica şi vopsirea în verde.

Ne confruntăm  acum, în anul de graţie 2016, în municipiul Carei cu aceiaşi situaţie. Asfaltări trântite de-a dreptul  peste pietre aruncate de-a valma şi netezite  pe ici pe colo arată adevăratul motiv pentru care nu se pun la dispoziţia unui consilier local BULETINELE  DE ANALIZĂ A GRADULUI DE TASARE  de către cei care derulează proiectul de extindere reţea apă, Apaserv SA.

Pentru conformitate, APASERV SA Satu Mare ar trebui să plătească lunar Primăriei Carei 90.000 lei lunar pentru concesionarea sistemei de apă, bani care nu au intrat  defel în conturile Primăriei Carei dar nici primarul nu a insistat pentru a primi aceşti bani. O colaborare  perfectă între 2 instituţii care ar trebui să deservească interesul cetăţeanului.

Urmăriţi dragi cititori cum se asfaltează  strada Ecoului de exemplu dar de fapt e la fel în tot oraşul.  Careienii care nu au certificat de nevăzător pot observa cu uşurinţă  toate aceste aspecte.

În data de 6 aprilie, strada Ecoului arăta aşa…

Iar vineri, 8 aprilie 2016, deja se turna asfaltul…..La capătul României, într-o localitate condusă de 20 de ani de UDMR prin primarii preşedinţi,  se mai acceptă  astfel de practici …

Pojghiţa de covor asfaltic a  numai  bună de scos ochii..parcă fraierilor spunea domnul primar, nu-i aşa?, până la data de 5 iunie deşi nu credem că va ţine nici până atunci. Strada Ecoului era o stradă asfaltată în totalitate ceea ce nu mai este acum cazul deşi lucrările au fost efectuate doar pe o porţiune mică.

Nu la fel au fost efectuate lucrările pe strada Căplenilor, strada pe care locuieşte  primarul oraşului.

Mai multe imagini sugestive pe pagina de Facebook a Buletin de Carei.

comentarii

de gyongy la 10 aprilie 2016 - 23:08

ioiii cum arata intrare la sectia de scaunele lui jeno!
nici pentru el nu stie sa face ceva bun si frumos si atunci noi ce sa asteptam altceva!poate ca acasa nu a avut nici asa drum ca si acesta si nu stie cum trebuie sa arate.

de Horia Mărieș la 11 aprilie 2016 - 01:08

Comuna Peștera, județul Constanța, cca. 3600 de locuitori în majoritate români. Populația de altă etnie, în special tătară este de 33 de locuitori.

Il plastografiez pe consilierul local, care i-a photoshopat, foarte îndatoritor, ca orice iobag modern al unui gróf, afișul electoral al catindatului Kovács Jenö, atât pe pagina personală a acestuia, cât și pe pagina de feisbuci a Nagykárolyi RMDSz Political Organization:

„Békés fejlödést!
Aszt szeretném, ha Nagykároly Peșterára hasonlitana.
Peșterának 3600 lakosa sincs.
Nincsenek magyarok, csak tatárok.”

http://youtu.be/bIwFW-eilYQ

Primarul din comuna Peştera, judeţul Constanţa, a mai săvârşit recent o nouă „minune” – cu atât mai semnificativă cu cât NU VA MAI CANDIDA PENTRU UN NOU MANDAT în fruntea comunei.
A asfaltat un drum local.
În doar TREI zile.
Ieftin şi temeinic.
Fiindcă omul sfintește locul și nu covaciul.
Drumul din satul Izvorul Mare ce aprține de comuna Peștera nu mai fusese reabilitat de peste 40 de ani. S-au efectuat lucrări de consolidare, de structură și s-a turnat covor asfaltic pe o distanță de aproximativ 1.500 de metri.

În satul Izvorul Mare s-au reabilitat, de asemenea, școala, biserica creștină și geamia (aceasta practic a fost reconstruită).

În doar câţiva ani, comuna Peştera a ajuns un spaţiu occidental.
Şcoli moderne, apă curentă, drumuri, locuri de relaxare şi recreere, şi, mai ales, locuri de muncă. Copiii şi educaţia acestora au reprezentat marea prioritate a primarului. De aceea, Primăria le plăteşte rechizitele, le oferă tablete şi le asigură transportul până la liceu. Tot ce s-a construit s-a făcut din fondurile primăriei.

de Horia Mărieș la 11 aprilie 2016 - 06:35

Oricine mai poate citi diverse, mai poat invăța câte ceva, chiar dacă nu este specialist, dacă are patru clase primare și dacă știe să facă o operație elementară numită SEARCH. Poți invăța până și despre asfaltare. Doar că trebuie să și vrei, nu așa cum se împlântă lucrurile pe la UAT Primăria Municipiului Carei. Iată doar două exemple, dar sigur că ele sunt nenumărate.

Şosele ca-n palmă şi rezistente la circulaţia de mare tonaj şi intemperii, asta este alternativa ce a fost propusă de un institut de cercetare din Petroşani. Prin ea se înlocuieşte asfaltul obişnuit cu unul pe bază de polimeri, care rezistă chiar şi sub şenilele tancurilor. Experimentul a fost pus în practică în toamna lui 2009, când două străzi din localităţile Petrila şi Uricani au fost „primenite” cu asfaltul „minune”. Eficienţa acestuia a fost dovedită de faptul că în ultimii doi ani, cele două străzi nu au avut nevoie de intervenţii de mentenanţă. Asfaltul devine atât de rezistent prin lipsa oricărei urme de bitum din compoziţie. Rolul de liant al compuşilor petrolieri este înlocuit de polimeri. Cu alte cuvinte, este vorba de o combinaţie de ciment şi polimer. Un alt element care nu se regăseşte în compoziţia acestui tip de asfalt este apa, lucru care prezintă un mare avantaj, dat fiind faptul că poate fi turnat chiar şi iarna. Mai mult, asfaltul este elastic, totodată fiind rezistent şi la fisuri. Acest lucru nu permite infiltrarea apei şi nici a substanţelor antiderapante folosite pe timp de iarnă. Un alt avantaj este faptul că la doar zece ore după turnare, drumul poate fi redat circulaţiei. Asfaltarea se face în două etape, respectiv execuţia straturilor de fundaţie şi a straturilor de bază, după care se aplică compozitul agregat-ciment-polimer. Lipsa compuşilor petrolieri din compoziţia asfaltului face ca acesta să nu permită extinderea flăcărilor în caz de incendiu. De precizat şi faptul că, la un calcul sumar, costurile realizării unui drum cu astfel de asfalt sunt cu 40 la sută mai mici decât varianta clasică.

Probabil că mare importanță o are și execuția corespunzătoare a stratului de fundație și a stratului de bază. Nu mă pricep, nu sunt inginer consteuctor (este oare măcar unul, așa de sământă, dar si priceput, pe la UAT Primaria Municipiului Carei? – intrebare pur retorică), dar să fiu eu al driakului dacă la asfaltările ce se fac prin Carei, am văzut vreodată in poze vreun „strat de funndație” sau vreun „strat de bază”! Poate că mi-a scăpat.

Iată și o invenție înregistrată la O.S.I.M. și care se referă la acest subiect.

http://pub.osim.ro/publication-server/pdf-document?PN=RO127207%20RO%20127207&iDocId=2333&iepatch=.pdf

Lenin ar fi spus: „Învățați, învățați, învățati!”
Sunt ferm convins că s-a referit și la Kovács bácsi úr și la gașca/famiglia lui.
Doar că lor nu le mai plac de loc lozincile clasicilor comunismului.
Le preferă pe cele ale grófilor și mai ales pe alea cu autono mamma mia.

de andrei la 11 aprilie 2016 - 09:18

un primar sovin nu poate fi competent cand vine vorba de starea drumurilor sau poate va face drumuri pentru maghiari si altele pentru romani cum a facut cu gradi si cu scolile.
daca voi ati stii ce invata copii de la scoala fostul agro si cum sunt crescuti pentru extremism ati fi oripilati.ei nu vor buna intelegere si toleranta ei vor numai dictatura.

de Buletin de Carei la 11 aprilie 2016 - 11:28

Să înţelegem că acceptaţi astfel de asfaltări? Noi suntem adepţii calităţii, numai ai calităţii.

de Horia Mărieș la 11 aprilie 2016 - 12:01

Ne dorim să nu mai procreeze și să nu se mai înmulțească imbecilii care scriu pe aici sub anonimatul oferit de aliasul @PROAUTONOMIST (de ex. la 11 April 2016 – 11:18). Simplu. Măcar atât.
Să scrie pe cărți poștale ilustrate sau pe opinii careiene.

de dennis la 19 aprilie 2016 - 22:51

intrebatil pe coiut de la psd cum a fost la balta de la ghenci cu kovacs….?????

Lasati un comentariu