Centura de Ocolire a Careiului şi Planul Urbanistic General

• publicat la: 11 April 2016
Centura de Ocolire a Careiului şi Planul Urbanistic General

Strâmtorat de timpul care se scurge în defavoarea lui, primarul  a încurcat tăcerea cu vorbirea  şi minciuna cu realitatea.

“Tăcerea îşi are timpul ei, şi vorbirea timpul ei“ (Ecl. 3:1, 7, Cornilescu, 1996). Exista un timp pentru a vorbi si unul pentru a tăcea.

Incapacitatea  de a discerne între  realitate şi minciună aduce grave prejudicii locuitorilor muncipiului Carei care sunt dezinformaţi cu bună ştiinţă constant. Strada  Mioriţei, de pământ,  nu a fost asfaltată sau pietruită datorită lucrărilor la şoseaua de Centură?  Sau strada Porumbeilor sau strada Cerbului din zona Gării?  Sau strada Pomilor din zona Pieţei de animale? Balta urât mirositoare de lângă Piaţa de animale a rămas în ultimii 8 ani  neîntreţinută datorită şoselei de centură?  Să fim serioşi…

Şoseaua de ocolire a municipiului Carei, în lungime de 10,8 km, este un proiect al  Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, derulat prin CNADNR, adică Compania Naţionala  de Autostrăzi şi Drumuri din România. Realizarea aparţine firmei Magenta SRL.

Finanţarea proiectului este asigurată prin intermediul unui proiect care face parte din Programul Operaţional Sectorial Transport 2007 – 2013.

Contribuţia financiară europeană la acest proiect reprezintă 69,25 %, din total, adică 26,6 milioane de lei, diferenţa de 30,75%, fiind asigurată de Guvernul României.

Termenul la care trebuia predată  lucrarea era de  15 aprilie 2014.

Aşa arată la data de 11 aprilie 2016.

Primăria Carei nu are nici o contribuţie.

La fel şi în cazul extinderii reţelei de apă si canalizare în muncipiul Carei. Proiectul aparţine APASERV SA SATU MARE . Acesta prestează lucrările pe care le doreşte şi cum le doreşte fără a fi deranjat de cineva din Primăria Carei. Mergeţi şi vedeţi lucrările de pe strada Viilor, Crişan, Nicolae Iorga sau Ecoului, si apoi pe Mikes Kelemen, de fapt pe toate porţiunile asfaltate se lasă carosabilul….” şi pe româneşte şi pe ungureşte”…Cine nu a mai văzut asfaltare marca Carei să vină să vadă….

Primăria Carei ar trebui să încaseze de la APASERV SA Satu Mare o redevenţă de 90 mii lei lunar pentru concesionarea sistemei de apă a oraşului. De ce nu intră aceşti bani la pPrimărie, la UAT Carei,  de ani şi ani de zile? Socotiţi valoarea redevenţei doar în ultimii 2 ani de zile şi vedeţi ce sume am fi putut încasa la bugetul local.

Doamnele şi domnişoarele care se plimbă cu maşina prin centru au  rămas cu tocul de la pantof în pavajul pus în parcarea comună a primăriei şi Judecătoriei Carei de pe strada 1 Decembrie1918, la coborâre. Artera  principală 1 Decembrie 1918 este alături de satul Ianculesti  singura arteră din oraş din zona A de impozitare. Oare ce am găsi dacă am   ridica o bucată de pavaj ca să vedem cum a fost  respectat  proiectul   tehnic   al lucrării pentru care s-au plătit multe milioane de euro de la UE?

NU AVEM PLAN URBANISTIC General.  Municipiul Carei nu are Plan urbanistic general .  Nu avem o strategie arhitecturală pentru CAREI. Fiecare construieşte şi vopseşte faţadele imobilelor  după  cum vrea , în funcţie de pilele de la Primărie.

Locurile de joacă sunt NESIGURE! Copii ajung la spital cu capul spart la coborârea de pe toboganele  din spaţiile de joacă improprii!

http://www.buletindecarei.ro/2015/09/carei-locuri-de-joaca-de-cosmar-cu-700-mii-euro-copil-ranit-la-tobogan.html

Geamurile de la Şcoala Vasile Lucaciu se închid cu CUIUL  dar  mai întâi au fost alte priorităţi pentru administraţia locală.  După cumpărarea autoturimului Renault Fluence de la Bacău, din banii Fundaţiei pentru  promovarea turismului local, pe care îl foloseşte personal, primarul a uitat să mai umble pe jos prin oraş. O va face înainte de alegeri, înconjurat de echipa de pază.

Ati văzut cum arată Şcoala gimnanzială nr.1 Carei? Ştiaţi că nu are sală de sport?

Minciuna are picioare scurte. Adevărul nu se mai poate ascunde  nici dacă ai la dispoziţie  un sistem  de dezinformare plătit din banul public.

Centura Careiului este un proiect iniţiat şi realizat de Compania de drumuri şi autostrăzi din România, Planul Urbanistic General ar trebui să aparţină Primăriei Carei dar lipseşte cu desăvârşire, la fel ca bunele intenţii şi respectul acordat careienilor.

Prin insinuari de genul asfaltăm doar după terminarea Centurii de ocolire, până şi  propriul electorat al  primarului este desconsiderat, mai ales pe cel care locuieşte pe  strada Bălţilor, a Porumbeilor, a Cerbului sau Ecoului sau Pomilor sau Ştefan cel Mare sau Livezilor,etc.

La fel şi în cazul acordării de locuinţe sociale noi unor angajaţi din primărie sau fetei şefului de la spaţiul locative din primărie sau unor persoane cu venituri salariale ce depăşesc cu mult media pe economie….

Rămâne şi acum blocul de locuinţe al Primăriei din spatele clădirii Primăriei cu şeptelul de şbolani în creştere şi cu apa cu miros de urină la propiu, sau adăpostul de noapte  insalubru fără duş sau  loc de întreţinere a igienei corporale, la fel şi starea Bibliotecii Municipale….

Până la schimbarea  de care are nevoie oraşul,  se cuvin  a se aduce mulţumiri Companiei de Drumuri şi Autostrăzi pentru  Centura de Ocolire a mun. Carei.

redactia

comentarii

de Misu la 11 April 2016 - 13:06

Renault-ul luat tocmai din Bacau?! Oare de ce?! Doar trebuia sa castige seful reprezentantei, neam cu madam de la Urbanism ! Nepotism si nesimtire crasa! In rest,bate vantul si nimic concret … Halal gospodari!

de Horia Mărieș la 11 April 2016 - 17:40

Am găsit o solutie avantajoasă pentru ambele părți, amiabilă si onorabilă pentru ca domnul Kovács Jenö bacsi úr sá plece de la Önkormányzat și să ne lase.
Definitiv.
Să candideze ca senator sau deputat din partea RDMSZ (UDMR) Satu Mare la parlamentalele din toamnă, noiembrie/decembrie.
Va avea un salariu lunar de peste 10.000 RON, așa s-a anunțat azi, va putea să-și plătească ceva mai repede multele datorii pe care le are la fisc.
Electoratul fraier, credul și captiv al UDMR-ului din județul Satu Mare îl va vota în mod cert și il va trimite bisztosan în Parlament.
Este prototipul ideal al reprezentantului pe care și-l doresc cu ardoare.
https://vimeo.com/157670270
Alt avantajos major pentru ambele părți: va fi mult mai aproape de “organe”, inclusiv de ale mele, va putea fi köveșit mult mai repede, se va putea retrage in condiii mult mai avantajoase, cu o pensie specială, pentru o binemeritată dar îndelungată odihnă la sanatoriul de refacerea psihicului obosit, numit Beciul Domnesc.

de barna la 12 April 2016 - 18:39

Domnule Ciuta nu veti avea viata usoara ca si primar cu ce mostenire luati de la astia doi sobolani. Stiu ca veti face cu suflet totul si mai stiu ca nu veti sta ascuns prin birou asteptand secretara sa va aduca comentariile printate de la ziare. Oamenii obisnuiti abia asteapta sa poata intra iar fara frica in primarie si sa fie tratati cu respect nu numai inainte de alegeri. Succes si sa ne chemati la depunerea juramantului!

de loto la 13 April 2016 - 12:32

Sunt curios cum ar rezolva aceasta situatie d-ul Ciuta.Daca Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania este beneficiarul si executantul sunt firmele care castiga licitatia organizata de STAT.Ce poate face un primar,in acest caz?

de bunica la 13 April 2016 - 12:38

un primar,la fel ca orice om de bun simt,ar trebui sa multumeasca pentru cadoul primit.
e foarte simplu.nici intr-un caz sa minta ca e realizarea lui.

Lasati un comentariu