Înscriere cu năbădăi la concursul de directori de școli. Adresa FSLI către ministrul Educației

• publicat la: 9 octombrie 2016
Înscriere cu năbădăi la concursul de directori de școli. Adresa FSLI către ministrul Educației

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ a urmărit cu mare atenție modul în care s-a derulat procesul de înscriere a candidaților la concursul pentru ocuparea funcțiilor de director/director adjunct. Decizia de a se folosi un sistem de înscriere electronic neverificat a generat erori de sistem și a condus la nereguli grave, care au ridicat serioase semne de întrebare privind corectitudinea înscrierii candidaților și încadrarea în timpul alocat acestui proces, conform metodologiei aprobate chiar de dumneavoastră. Mai mult decât atât, am solicitat ministerului pe care îl conduceți prelungirea termenului de înscriere din cauza blocării repetate a platformei. Acest fapt s-a repetat aproape zilnic, platforma fiind blocată între 15 minute și o oră, iar în ziua de 31 septembrie 2016 a fost inutilizabilă 24 de ore. Deși candidații au sunat la departamentul tehnic al ministerului, la telefonul afișat nu a răspuns nimeni.

Având în vedere motivele menționate, precum și întârzierea afișării listelor cu candidații ale căror dosare au fost validate/ respinse pentru participarea la concurs, ca urmare a blocării platformei în unele județe și Municipiul București, începând cu ziua de vineri, 7 octombrie a.c., ora 14.00 și până sâmbătă 8 octombrie a.c., solicităm MENCȘ:

  1. Amânarea concursului până la remedierea totală a platformei;
  2. Acordarea unui timp suficient pentru candidații care doresc să remedieze documentele respinse (unele cauzate de graba în care au fost completate), astfel încât toate cadrele didactice dornice să participe la concurs să beneficieze de această oportunitate.

Ati susținut public, domnule Ministru, că doriți derularea acestui concurs în condiții optime și că doriți să primeze corectitudinea.

Vă solicităm, în numele angajaților din sistemul de educație pe care îi reprezentăm, să vă asumați eșecul acestei prime etape a concursului și să luați măsurile care se impun pentru derularea cu deplină corectitudine și transparență a acestui proces de selecție.

comunicat FSLI

comentarii

de Robert Alexandru la 10 octombrie 2016 - 01:06

Mulți candidați s-au văzut cu doserele respinse, pentru că nu au reușit să încarce pe „Platforma cu năbădăi” toate actele cerute.
DAR
metodologia publicată la 31 august a.c. CONTRAZICE PREVEDERI ale OUG 41/2016, intrată în vigoare la 30 iunie a.c.

Printre prevederile acestei OUG:
Pentru cereri de acte în format electronic, instituțiile trebuie să pună la dispoziție o adresă e email (deci nu o platformă)
Cetățenilor NU LI SE VOR MAI CERE ACTE ce pot fi obținute direct, între instituții.
REFERIRE DIRECTĂ LA CAZIERUL JUDICIAR!!!

Era ilegală cererea cazierului judiciar (deci și eliminarea dosarelor candidaților care nu l-au postat)
Similar, multe documente cerute (și din cauza cărora alți candidați au fost respinși) se referă la date aflate chiar la MENCȘ
Este situația tipică, descrisă de Premierul Cioloș ca fiind eliminată prin OUG, în care un cetățean este pus să ia un act de la un ghișeu, ca să-l depună la alt ghișeu al aceleiași instituții.
Sunt acoperite în acest caz: dovada apartenenței la Corpul Națonal de Experți în Management Educațional (registrul este chiar la cei care cer dovada aceasta), și cererile de calificative pe anii anteriori (școlile încarcă, cu multă trudă, în fiecare an aceste date, chiar pe site-ul ministerului)

Lasati un comentariu