Interesant! Marea Asfaltare sau Marea Păcăleală ?

• publicat la: 22 ianuarie 2017
Interesant! Marea Asfaltare sau Marea Păcăleală ?

Una dintre cele mai importante investiţii pentru Careiul nostru  este lucrarea de  asfaltare a unor străzi, lucrare împărţită în 4 tronsoane.  Câştigătorul a fost stabilit în urma unei licitaţii din decembrie 2016  şi în mod  interesant   este acelaşi câştigător de acum 5 ani , SC Drum Construct SRL Pericei. Oferta de preţ a acestuia este mai mică cu 50%  decât cheltuielile prevăzute de UAT Carei. Niciunul dintre ceilalţi participanţi la licitaţie nu a venit cu asemnea preţuri reduse.

Valoarea totală la care au fost adjudecate lucrările cuprinse în Marea Asfaltare de către firma Drum Construct SRL este de 8,922 milioane lei, fără TVA. Primăria Carei a prevăzut pentru Marea Asfaltare din 2017 suma de 17,974 milioane lei, fără TVA.

În anul 2011 au fost realizate ultimele lucrări de asfaltare în Carei iar potrivit unui Caiet de Sarcini, plata către executant trebuie făcută  în decurs de 5 ani prin  credit furnizor . Doar că la terminarea lucrărilor…lovitură de teatru! Executantul Drum Construct Pericei a dorit achitarea integrală a lucrărilor, zi la zi. Şi administraţia Kovacs s-a conformat iar din exces de zel, plata către executant  a cuprins şi sumele care ar fi reprezentat dobânzi pe cei 5 ani. Astfel, la bugetul local s-a consemnat un minus de 15 miliarde de lei.

Aparent, licitaţia pentru Marea Asfaltare din 2017 aduce o economie de 9 milioane de lei faţă de prevederile Primăriei Carei.

Am citit despre asfaltarea a 31,889 km de străzi şi 44.200 mp de trotuare din Carei și din satul aparținător Ianculești dar  acestea presupun  de fapt  turnarea unui simplu covor asfaltic . Nici vorbă despre lucrări de consolidare a  fundaţiei   drumurilor care să asigure o  mai bună calitate  şi durată de viaţă sporită sau schimbarea bordurilor vechi de peste 50 de ani.

După finalizarea lucrărilor din proiectul APASERV SA de extindere a reţelei de apă, străzi care erau în bună stare din punct de vede al infrastructurii rutiere au fost pur şi simplu devastate şi pe porţiunile unde nu a fost introdusă canalizarea sau apa potabilă. Executanţii lucrărilor din cadrul Masterplanului Apaserv au remediat la final doar porţiunea unde au fost efectuate săpăturile pentru introducerea conductelor nu şi pe porţiunile distruse de utilajele grele cu care au efectuat toate operaţiile.  Strada Nicolae Iorga, Mikes Kelemen sau Ecoului sunt doar câteva dintre acestea.

Indiferenţa administraţiei faţă de tragerea la răspundere a celor care  ar fi trebuit să îşi asume şi repararea porţiunilor distruse, altele decât  canalele săpate pentru introducerea conductelor,  va scoate din bugetul local sume de bani ce ar fi putut fi utilizate pentru asfaltarea tuturor străzilor de pământ din Carei.

O simplă plimbare pe străzile Careiului scoate la iveală faptul că avem borduri  vechi de peste 50 de ani. Nu numai  necesitatea de confort şi decenţă ci  şi numărul mare de turişi care vizitează în ultimii ani Careiul ar  fi   motive destul de întemeiate pentru ca subiectul asfaltării să fie tratat cu foarte multă seriozitate.

În municipiul Satu Mare sunt în curs de finalizare lucrările  de reabilitare a Drumului Careiului  ce  au fost adjudecate în mandatul fostului primar Dorel Coica contra sumei de 14 milioane de lei asigurată din fonduri  prin Programul Naţional de Dezvoltare Locală.

Aici,  lucrările  executate de firma Tehnic Asist Botosani au presupus şi consolidarea fundaţiei drumului, săpăturile ajungând  până la 1,5 m adâncime. Vigilenţa administraţiei sătmărene a dus la   intervenţii ce au presupus chiar refacerea drumului pe anumite porţiuni până la atingerea parametrilor doriţi.

Acum, drumul pe 4 benzi de la intrarea în Satu Mare dinspre Carei are pistă separată de biciclete şi borduri noi.

La noi, pe drumul ce duce la ştrandul termal dar nu numai, pista de biciclete  este de fapt o bucată de trotuar delimitată cu bandă albă.

Pe când şi la Carei lucrări de calitate?

Vom lua din nou ţeapă ca la lucrările din cartiere unde bordurile au fost trântite peste cele existente?

Buletin de Carei

comentarii

de Marian la 22 ianuarie 2017 - 23:02

Din pacate la noi se pune accent pe cantitate si nu pe calitate.E meteahna comunista,greaua mostenire!Pana si maghiarii din primarie au luat apucaturile dambovitene in loc sa ia exemplu de la Budapesta.

de delia la 29 ianuarie 2017 - 22:37

DE MANTUIALA TOATE LUCRARILE DIN CAREI!!!!!!!
se fac numai ca sa aiba unii din ce sa traga banii!!!!bataie de joc pe banii nostri!
nu va este rusine celor care faceti politica la primarie sa va laudati cu astfel de lucrari????

Lasati un comentariu