Târgul mărţişorului tradiţional, la a V-a ediţie în Negreşti-Oaş

• publicat la: 24 February 2017
Târgul mărţişorului tradiţional, la a V-a ediţie în Negreşti-Oaş

Primăria şi Consiliul Local Negreşti-Oaş, prin Casa Orăşenească de Cultură, în colaborare cu instituţiile de învăţământ, Muzeul Țării Oașului și ONG-urile din oraş organizează cea de-a cincea ediție a Târgului Mărţişorului Tradiţional. Târgul se va deschide marți, 28 februarie, de la ora 10:00, în centrul oraşului Negreşti-Oaş și se va închide în 1 martie.

Scopul evenimentului este acela de a identifica, stimula şi valorifica potenţialului artistic al copiilor prin realizarea unor creații artistice originale. Obiectivele proiectului sunt stimularea creativităţii și dezvoltarea abilităţilor de comunicare prin limbaj artistic, identificarea și transpunerea în produse artistice (mărțișoare, felicitări) a unor elemente de artă tradițională românească şi identificarea propriilor valori artistice și ale comunității din care fac parte.

În cadrul orelor de curs sau a unor activități extracurriculare, sub îndrumarea profesorilor coordonatori, școlarii și preșcolarii din Negrești-Oaș au realizat mărțișoare tradiționale și felicitări, utilizând diferite tehnici de lucru și materiale diverse, încercând să păstreze specificul artei populare din Țara Oașului. Aceste creații vor fi expuse în centrul oraşului Negreşti-Oaş, în standuri puse la dispoziție de primărie, negreștenii putând să le admire și chiar să achiziționeze. Banii obținuți astfel urmează a fi utilizați de către elevi sau preșcolari pentru alte activități culturale și de voluntariat.

Primarul oraşului Negreşti-Oaş, Aurelia Fedorca, spune că scopul organizării acestui târg este de a implica negreştenii, în special pe cei mici, în viaţa comunităţii şi de a conştientiza importanţa artei tradiţionale, proiectul bucurându-se de mare succes la edițiile precedente.

Cele mai frumoase standuri vor fi premiate de Primărie şi Consiliul Local Negrești-Oaș, miercuri, 1 martie 2017, începând cu ora 11:00.

 

Natalia Lazar, organizator

Lasati un comentariu