Consumaţi cât mai multe cireşe şi căpşuni pentru sănătatea voastră

• publicat la: 31 May 2017
Consumaţi cât mai multe cireşe şi căpşuni pentru sănătatea voastră

E perioada cireşelor şi a căpşunilor. Profitaţi de aceste fructe pline de cele mai importante vitamine!  Pe lângă faptul că sunt delicioase la gust au şi importante beneficii asupra stării noastre de sănătate.

Ele conţin cele mai puternice substanţe cu rol antiinflamator cunoscute în natură adică  betacaroten, vitamina C şi vitamina E.  Potrivit specialiştilor, cireşele sunt un foarte bun  cardioprotector.  Deci, în scurta perioadă de recoltare consumaţi cât mai multe cireşe şi veţi avea o sănătate de invidiat.

Reţineţi că o porţie de  cireşe  este  echivalentul a 1,4 grame de acid acetilsalicilic ceea ce constituie  un  adevărat calmant natural.

Nici căpşunile nu sunt mai prejos în ce priveşte calităţile lor. Ele  contin potasiu în cantitate medie, mineral cunoscut pentru efectul său pozitiv în reglarea tensiunii arteriale. Mai mult,  căpşunile  au şi  proprietăţi antiinflamatorii şi ajută la scăderea colesterolului rău (LDL) din sânge, reducând astfel riscul de hipertensiune.  Acestea au o mulţime de vitamine precum C, E, B1, B2, B6, K, PP, contin  şi acid folic , fier, calciu, magneziu şi fibre, care ajută în procesul de digestie.

Căpsunile nu contin sodium, nu contin grăsimi, având in schimb un continut scăzut de calorii. 100 de grame de căpşuni conţin  doar 32 de calorii.

Căpşunile contin antocianini care stimulează memoria pe termen scurt, dar si arderea grăsimii. Mai nou, oamenii de stiinta afirma că acesti antocianini au potenţial anticancer si pot împiedica dezvoltarea bolilor neurologice.

Antioxidantii din căpsuni pot ajuta la prevenirea cataractei , o afectiune care  în  stadii evoluate  poate cauza orbire.

Fiind bogate în vitamina C, acestea au rolul de a întări corneea şi retina ochiului.

 

 

 

 

 

 

 

 

Lasati un comentariu