Şedinţă de lucru cu primarii la Instituţia Prefectului

• publicat la: 19 martie 2018
Şedinţă de lucru cu primarii la Instituţia Prefectului

Luni, 19 martie 2018, prefectul judeţului Satu Mare, Darius Filip,  a condus  şedinţa de lucru cu primarii unităţilor administrativ-teritoriale, convocată de  către Instituția Prefectului Județul Satu Mare în vederea dezbaterii oportunităţii semnării a două  protocoale de colaborare la nivelul judeţului Satu Mare. Din partea Primăriei Carei au participat în locul primarului  ec.Liliana Maria Fogaş, şef Serviciu Taxe şi Impozite Locale şi Covaci Cristian Eugen de la Biroul agricol.

La şedinţă au participat directorul executiv al Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie Pentru Agricultură (APIA) Satu Mare, Virgil Dragoş şi comisar-şef de poliţie Valentin Farcău, şeful Serviciului  Public Comunitar Regim Permise de Conducere şi Înmatriculări Vehicule Satu Mare (SRPCIV).

Primul protocol de colaborare, încheiat cu APIA – Centrul Județean Satu Mare,  are ca scop  schimbul de informații referitoare la contractele de închiriere, concesiune sau arendă a terenurilor agricole aflate în proprietatea publică sau privată a comunelor, orașelor sau municipiilor. Furnizarea datelor de către primării are drept scop atingerea obiectivelor și îndeplinirea atribuțiilor ce revin APIA conform legii, respectiv asigurarea bunei gestionări a formelor de sprijin destinate susținerii fermierilor și finanțate din fonduri europene  sau de la bugetul de stat.

Al doilea protocol prezentat, încheiat  cu Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor, prin Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere şi Înmatriculări Vehicule Satu Mare din cadrul Instituţiei Prefectului Judeţul Satu Mare,  are ca obiectiv  cooperarea cu serviciile de specialitate din cadrul primăriilor  prin realizarea schimbului de informaţii prin mijloace electronice interoperabile sau alte canale de comunicare, în scopul corectei înregistrări în evidenţele fiscale locale şi ale Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor a mijloacelor de transport înmatriculate sau supuse înmatriculării în România, precum şi a radierilor sau a transmiterii dreptului de proprietate.

Autorităţile administraţiei publice locale vor avea posibilitatea verificării datelor privind posesia autovehiculelor, a îndeplinirii condiţiilor legale privind radierea, înmatricularea precum şi a menţiunilor privind înstrăinarea acestora.