Poliția rutieră suspendă relația cu publicul. Detalii

• publicat la: 26 March 2020
Poliția rutieră suspendă relația cu publicul. Detalii

În contextul măsurilor dispuse prin Decretul Președintelui României nr.195/2020 privind instituirea stării de urgență pe teritoriul României, Ordonanța Militară a Ministerului Afacerilor Interne nr. 3 din 24.03.2020, privind măsuri de prevenire a răspândirii COVID – 19, a măsurilor adoptate de Comitetul Național pentru Situații Speciale de Urgență, pentru limitarea riscului de răspândire a infecției cu Coronavirus, vă aducem la cunoștință că, începând cu data de 26.03.2020, activitatea ce implică relația cu publicul se suspendă temporar până la o dată ulterioară, când vom reveni cu precizări.

În perioada următoare, vă rugăm să aveți în vedere următoarele aspecte:

Petițiile vor fi depuse exclusiv prin orice mijloace ce asigură transmiterea textului și confirmarea primirii acestora, respectiv: servicii poștale/servicii de curierat rapid/fax/e-mail.

Cererile privind istoricul sancțiunilor la regimul circulației pe drumurile publice se vor depune exclusiv prin orice mijloace ce asigură transmiterea textului și confirmarea primirii acestora, respectiv: servicii poștale/servicii de curierat rapid/fax/e-mail, urmând ca în termen de 15 zile, de la data înregistrării documentul să fie comunicat la domiciliul sau reședința titularului permisului de conducere;

În cazul prelungirii dreptului de circulație conform art. 111 alin. (6) din OUG 195/2002, republicată, cu modificările și completările ulterioare, se va proceda după cum urmează:

-                 pentru dosarele penale aflate pe rolul instanțelor de judecată, potrivit Hotarârii Consilului Superior al Magistraturii – Secția pentru Judecători nr. 417/2020, pe durata stării de urgență, cererile având ca obiect prelungirea dreptului de circulație nu se soluționează, fiind aplicabile dispozițiile art. 14 din Decretul Președintelui României nr. 195/2020.*

-                 pentru dosarele penale care se află în supravegherea unităților de parchet, potrivit adresei nr. 13/ORD/2020 din 25.03.2020 a Parchetului de pe lângă Judecătoria Satu Mare, pe durata stării de urgenţă, cererile având ca obiect prelungirea dreptului de circulație nu se soluționează, fiind aplicabile dispozițiile art. 14 din Decretul Președintelui României nr.195/2020.*

* Art. 14 din anexa nr. 1 raportat la art. 3 din Decretul nr. 195 din 16 martie 2020 emis de Președintele României privind instituirea stării de urgenţă pe teritoriul României:        Se menţine valabilitatea documentelor eliberate de autorităţile publice care expiră pe perioada stării de urgenţă.

Stadiul procesării poate fi verificat telefonic la Serviciul Rutier – Compartimentul Implementări Abateri la numărul de telefon: 0261/807777 interior 20281, în intervalul orar 08.00-16.00.

Cele două măsuri precizate anterior privind prelungirea dreptului de a conduce nu sunt aplicabile în cazul suspendării exercitării dreptului de a conduce autovehicule pe drumurile publice pentru o perioadă determinată urmare a comiterii de către conducătorul auto de abateri contravenționale la regimul rutier.

În cazul permiselor de conducere pentru care perioada de suspendare a expirat, pentru validarea acestora, puteți apela numărul de telefon 0261/807777 interior 20281, în intervalul orar 08.00 – 16.00.

Această opțiune este valabilă doar în cazul în care suspendarea exercitării dreptului de a conduce expiră începând cu data de 26.03.2020.

Vă adresam rugămintea de a utiliza acest mijloc de comunicare doar în situația în care suspendarea exercitării dreptului de a conduce a expirat;

În situația depunerii plângerii contravenționale, veți transmite dovada înregistrării acesteia prin orice mijloace ce asigură transmiterea textului și confirmarea primirii acestora, respectiv: servicii poștale/servicii de curierat rapid/fax/e-mail.

Stadiul procesării poate fi verificat telefonic la numărul 0261/807777 interior 20281, în intervalul orar 08.00-16.00.

 Adresa de e-mail a Serviciului Rutier din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Satu Mare este: circulaţie@sm.politiaromana.ro

 Toate cererile transmise vor fi însoțite obligatoriu de o copie a documentului de identitate.

 Activitatea de verificare a cunoașterii regulilor de circulație este suspendată.

 Vă adresăm rugămintea de a conștientiza importanța măsurilor adoptate în contextul situației epidemiologice din România, pentru limitarea riscului de răspândire a infecției cu  Coronavirus. Astfel, aceste măsuri au un caracter temporar, fiind generate de instituirea stării de urgență pe întreg teritoriul României.

 Ne cerem scuze pentru disconfortul creat și vă asigurăm de întreaga noastră disponibilitate în soluționarea cererilor dumneavoastră.

 Nu în ultimul rând, vă mulțumim pentru sprijin și înțelegere.

Lasati un comentariu