Atac la fibra ţării

• publicat la: 6 aprilie 2011
Atac la fibra ţării

După ce, prin primul acord, a aruncat de gâtul României laţul îndatorării masive, ruinătoare şi fără de sfârşit, FMI a atacat în plin, prin al doilea acord, însăşi fibra ţării: securitatea ei strategică (reţeaua căilor ferate şi sistemul energetic). Oricâtă bunăvoinţă ai avea în interpretarea cererilor exprimate de FMI pe linia a ceea ce acesta consideră a reprezenta nevoi de restructurare şi modernizare, nu poţi efectiv ajunge la alte concluzii decât că se încearcă demolarea sau desfiinţarea României ca ţară, deoarece ca economie a fost deja lichidată.

Cum ar putea fi altfel interpretată cererea către guvernul român de desfiinţare practic a 6.000 km de cale ferată dintr-un total de 17.000 km deţinut de sistemul feroviar public?! Motivul invocat este ridicol: cele 6.000 km de cale ferată ar fi neeficiente! Măi, ăştia de la FMI şi Banca Mondială, căci împreună se opintesc să impună României asemenea aberaţii, ne cred chiar tâmpiţi! Şi noi ne străduim să le probăm acest lucru, în loc să-i trimitem la plimbare cu un picior în fund!

Calea ferată este o reţea sanguină strategică. Nu toate tronsoanele ei trebuie să fie eficiente, după cine ştie ce criterii ale FMI-BM. Tot pe tâmpenia cu eficienţa, Banca Mondială, acum mai bine de un deceniu, ne-a obligat să dezmembrăm administraţia integrată a căilor ferate, ceea ce a pus pe butuci fiecare dintre componente şi implicit ansamblul.

Reţeaua de căi ferate are însă nu doar valoare strategică, ci şi una economică, ce, de asemenea, nu poate fi evaluată pe criterii stricte de eficienţă, punând-o de pildă în termenii descongestionării, fluidizării şi, în ultimă instanţă, salvării traficului rutier şi infrastructurii pe care acesta se desfăşoară! În loc să oblige autorităţile române, dacă acestea nu conştientizează miza, să aloce bani pentru întreţinerea şi modernizarea infrastructurii feroviare – după cum toate ţările din Europa au făcut-o şi o fac –, tandemul de rău augur FMI-BM forţează România să procedeze la distrugerea reţelei feroviare. Cine câştigă din aceasta?!

În elanul lor nestăvilit de a distruge România nu numai ca ţară, dar şi ca teritoriu, tandemul cu pricina se prea poate să nici nu-i mai fi întrebat pe confraţii lor străini ce sunt probabil pregătiţi să preia gratis falimentata CFR Marfă! Aceştia probabil le-ar fi spus că, dacă preiau compania, au nevoie de niscai linii de cale ferată!

Cum însă să nu te gândeşti la distrugerea României ca ţară când programul FMI vizează nu numai reţeaua sanguină, ci şi inima însăşi: adică sistemul energetic! Coincidenţa – vai, ce este şi cu coincidenţele astea! – face ca şi sistemul energetic să fi beneficiat, în urmă cu peste un deceniu, de aceleaşi recomandări-comenzi din partea Băncii Mondiale şi FMI, pe aceeaşi linie a dezmembrării companiei naţionale integrate care îl administra.

În acest caz, sfaturile ruinătoare ale tandemului au fost mai transparente. Pentru că, spre deosebire de cazul căilor ferate, în care urmarea sfaturilor n-a însemnat decât distrugere în sine, în sistemul energetic dezmembrarea s-a soldat cu preluarea imediată de către capitalul străin a componentei rentabile (adică a distribuţiei), statul rămânând cu producţia, dar în situaţia de a nu mai avea bani să investească ceva, căci banii veneau din distribuţie. Acum, după ce a luat distribuţiile şi exploatarea petrolului în totalitate şi parţial pe cea a gazelor naturale, capitalul străin vrea chiar totul, frizând absurdul!

Practic, cele trei companii vest-europene care au ocupat piaţa de gaze (una austriacă în exploatare şi două, franceză şi germană, în distribuţie) vor ca producţia din resurse interne (citeşte, resurse lăsate de Dumnezeu românilor) să fie desfăcută la preţul stabilit la Moscova al gazelor din import. Vor astfel să-şi sporească profiturile dintr-o trăsătură de condei cu vreo 80%! Ba, compania austriacă ameninţă chiar că, dacă nu va primi satisfacţie, nu va mai livra pe piaţa internă, ci va exporta gazele, repetăm, lăsate de Dumnezeu românilor. Şi ce această companie nu poate face singură va face cu sprijinul FMI şi Băncii Mondiale!

Inutil aporape să creionăm impactul. Dacă România a mai existat în ultimii ani după asaltul distructiv provocat de Banca Mondială şi FMI în anii ‘90 şi desăvârşit de capitalul privat străin în anii 2000, s-a datorat aproape exclusiv resurselor de gaze care au alimentat economia şi populaţia, căci nu aveau pe unde să fie exportate! De-acum, epoca s-a încheiat, căci s-a înfiinţat conducta Arad-Szeged, pe unde gazele româneşti pot pleca spre Vest chiar dacă nu sunt câtuşi de puţin excedentare! România, înţelegând prin aceasta companii şi populaţie, va fi contrânsă să se aprovizioneze din gazele ruseşti.

De două ori mai scumpe! Şi va trebui să mulţumească lui Dumnezeu că a fost primită în Uniunea Europeană! Ce tragicomedie! Să nu ezităm a sublinia că cei ce ne impun acest lucru nu sunt doar de la FMI şi Banca Mondială, ci şi cei de la minunata Comisie de la Bruxelles!

sursa economistul

Lasati un comentariu