Activități dedicate săptămânii “Europa”

• publicat la: 8 mai 2011
Activități dedicate săptămânii “Europa”

La Liceul Teoretic din Carei continuă activitățile dedicate săptămânii “Europa”. Aceasta este derulată de către Consiliul Școlar al elevilor LTC printr-o activitate de prezentare a proiectelor europene din orașul nostru.

La eveniment au fost invitați reprezentanții claselor a VIII-a de la școlile generale din municipiul Carei. Activitatea a debutat cu prezentarea proiectului “Comenius E5” de către elevii echipelor de proiect: Țenter Oana, Bunda Cristian, Ritli Harald, Coșarcă Andrea și Vida Robert,  urmată  de vizionarea filmului documentar “E5”, realizat de echipele de proiect din patru țări: Franța, Italia, Ungaria și România.

“E5” este un film documentar ce prezintă condiția tânărului european într-un Euromediu durabil.

În a doua parte a activității, invitații au prezentat proiectele europene derulate de către școlile generale.Astfel,Școala cu clasele I-VIII Nr. 1 Carei a prezentat un proiect de parteneriat cu o școală generală din Nyirbátor, cu Contitech Carei și cu Asociația “Kinderland”. Echipa a fost însoțită de responsabil pe probleme educative,prof.Buzgău Loredana.

A urmat Școala Generală  “Vasile Lucaciu”, care a prezentat momente și activități din cadrul proiectului “Comenius” – “Împreună spre un viitor mai verde”,atat in oras cat si la intalnirea de la Gliwice, Polonia. Echipajul a fost însoțit de profesor Pffeifer Andrea. Întâlnirea s-a încheiat cu prezentarea facuta  de Școala cu clasele I-VIII Nr. 3, prin proiectul  de parteneriat “Împreună – Együtt”, derulat cu  Școala Generală din Nyirszőllős – Ungaria.

Echipajul a fost insotit de consilierul  scolar Sarkadi Renata si de înv. Dittrich Annamaria.

Activitatea derulata la Liceul Teoretic a fost deosebit de interesantă, întrucât proiectele prezentate au scos in evidenta  faptul că toate școlile sunt preocupate de educația ecologică și de educația pentru durabilitate. De asemenea, elevii și profesorii careieni se implica cu deosebit interes in activități europene, fiind de asemenea la înălțime si în  ce privește diversitatea activităților. Modul de rulare a limbilor străine se integrează în marea familie a națiunilor europene, iar participanții se simt astfel ca acasă în “Casa noastră, Europa”.

redactia

Lasati un comentariu