Mystery shopping-ul: o activitate care vă aduce bani in plus

• publicat la: 24 iulie 2011
Mystery shopping-ul: o activitate care vă aduce bani in plus

“Căutăm clienti misterioşi, cumpărători sub acoperire, clienti falşi, mystery shopper, clienţi spion, secret shopper…”. Câţi dintre dvs. nu aţi văzut astfel de anunţuri postate pe site-urile cu oferte de locuri de muncă şi câţi dintre dvs nu v-ati intrebat măcar o dată ce face un client misterios?

Ce face un client misterios?

A fi client misterios este o activitate amuzantă, interesantă, de timp liber şi care aduce venituri suplimentare celor care o practică, pe lângă ocupatia de bază. Clientul misterios vizitează diverse magazine, joacă rolul unui client real interesat de achizitia unor produse sau servicii, dar pe parcusul vizitei evaluează angajaţii si aspectul magazinului. După vizită, completează un raport, oferind informatii despre vizita realizată.  Partea amuzantă şi interesantă este că primeşte un scenariu, in baza căruia este pus in diverse situatii de cumpărare. In general, rămâne la latitudinea clientului misterios să-şi aleagă ora când doreşte să viziteze magazinul. Insă sunt proiecte unde i se impune să meargă la o anumită oră, intr-o anumită zi.

Clientul misterios nu este obligat să accepte toate ofertele.  Dar s-ar putea să primească mai multe misiuni dacă este flexibil incă de la inceput.

Cine are nevoie de un client misterios?

Firmele care apelează la clientii misteriosi sunt lanţurile de supermarketuri, mall-urile, băncile, firmele de inchiriat maşini, lanţurile hoteliere, restaurantele, clinicile particulare.  Pe lângă beneficiile financiare, clientul misterios poate fi răsplătit, in funcţie de proiect, si cu o masă la restaurant sau cu o consultaţie gratuită, dacă este desemnat să facă o vizită la un restaurant sau la o clinică particulară.

Cine poate fi client misterios?

Oricine poate fi client misterios, dacă are spirit de observatie dezvoltat, dacă are o memorie bună, capacitatea de a respecta deadline-urile, acces permanent la internet şi cunoştinte de bază in utilizarea calculatorului.

In România ofertele financiare  pentru realizarea unor vizite de mystery shopping sunt cuprinse intre 15 si 50 lei (sau chiar mai mult) pentru fiecare vizită realizată. In cadrul unui proiect obişnuit implicarea clientilor misterioşi este de aproximativ trei ore, aici intrând partea de pregătire a vizitei, studierea cu atenţie a materialelor de pregătire,  realizarea vizitei propriu-zise, completarea si transmiterea raportului către firma de mystery shopping. Oferte de angajare găsiţi pe site-urile de recrutare, iar pe Facebook puteţi afla pagini dedicate clientilor misterioşi.

In România primele firme de mystery shopping au apărut in anul 2004, in timp ce in SUA aceasta meserie se practică din anii ‘40, existând chiar si asociatii ale clientilor misteriosi profesionisti.

Scopul mystery shoppingul este de a imbunătăţi serviciile pe care o firmă le oferă clientilor săi. In urma studiului firma angajatoare identifică minusurile din servire si decide ce măsuri trebuie luate: dacă este nevoie de cursuri de perfectionare in rândul angajatilor, dacă este nevoie de o mai bună organizare a produselor in magazin sau de o schimbare a etichetelor cu preţuri pentru o mai bună  vizibilitate etc.

redactia

Lasati un comentariu