Se reiau întâlnirile despre pedagogia şcolilor iezuite

• publicat la: 16 ianuarie 2012
Se reiau întâlnirile despre pedagogia şcolilor iezuite

Aducem la cunoştinţa celor interesaţi că miercuri 18 ianuarie,dela ora 17,00, se reiau întâlnirile despre pedagogia şcolilor iezuite.

Incepând cu luna  octombrie, Asociaţiei Freres România,prin Pr. Olivo Bosa SJ a susţinut sesiuni de formare pentru profesori,educatori şi părinţi.

„Educaţia este o artă care aduce bucurie; nu poate fi o muncă forţată.

Nici măcar nu poate fi motivată în sine însăşi de un profit, ci numai de

formarea cât mai armonioasă şi cât mai fericit posibilă  a persoanei umane”.  Cardinal Carlo Maria Martini (iezuit)

Documentul “Ratio Studiorum”, care se afla la bază pedagogiei şcoliilor iezuite, este rezultatul  concentrat a treizeci de ani de experienţă pedagogică în toate ţările Europei, reprezentând în acelaşi timp o contribuţie valoroasă şi o influenţă de durată în panorama culturală a lumii întregi. Puţini ştiu însa că “Ratio Studiorum” are ca punct de pornire şi dinamică internă aceeaşi experienţă a Exerciţiilor Spirituale făcută de Ignatiu de Loyola (1).

Paradigma Pedagogică Ignaţiană (PPI) urmăreşte deplina dezvoltare a persoanei. Ea nu are drept scop numai dobândirea de cunoştinţe care să fie folosite ulterior în domeniul profesional, ci vizează mai ales dezvoltarea integrală a celui care studiază, cu scopul de a-l face să devină protagonist al proceselor de învăţare, capabil să utilizeze singur instrumentele de analiză, de sinteză, de înţelegere, de interiorizare, de aplicare şi de evaluare. Este, de fapt, un parcurs către independenţă şi libertate, în care cel care studiază devine conştient de propriile capacităţi şi tinde mereu spre  “mai mult” (magis), într-un progres continuu, cu scopul de a da ce are mai bun în el.

Pentru informaţii, Pr. Olivo Bosa SJ, tel: 0743020331; www.freres.ro

Întâlnirile vor avea loc la Satu Mare , pe Str. Ioan Slavici, nr. 16; miercuri de la ora 17,00, în urmatoarele zilele-18 ian.-15 feb.-14 mar.-25 apr.-16 mai/2012

comentarii

Raspunsuri

Lasati un comentariu