Contractele de achiziţii publice

• publicat la: 1 februarie 2012
Contractele de achiziţii publice

In departamentele de achiziţii publice putem găsi angajatul ideal, de tip “3 in 1”

Din cauza lipsei de fonduri, tot mai multe institutii contractante se bazează pe eficienţa unei singure persoane in indeplinirea sarcinilor de serviciu

Contractele de achizitii publice sunt in floare, insă multi nu stiu că in spatele acestora stă munca titanică a unei persoane, maxim două deşi legea prevede expres ca in fiecare autoritate contractantă să existe un departament de achizitii publice in care să isi desfăşoare activitatea un inginer, un jurist si un economist. Că in practică ne intâlnim cu situatii in care un jurist isi arogă si veleităţi de inginer sau se mai joacă cu cifrele si bilanţurile contabile, nu e vina lui, ci a mai marilor care trebuie să asigure personalul necesar.

Indiferent de achiziţie, fie că este vorba de papetărie sau oţel, procedura este aceeaşi

Dacă de unele contracte se poate ocupa o singură persoana, de altele, complexe si care necesita investigatie pe anumite ramuri, singularitatea nu mai poate face fata in mod eficient.

Exista un manual de instructiuni cu privire la contractele de achizitie, precum si un caiet de sarcini. Totodata, departamentul de achizitii trebuie sa monitorizeze modul de cheltuire al bugetului alocat, sa asigure postarea tuturor cerintelor in programul SEAP ( Sistemul Electronic de Achizitii Publice), unde ofertantii pot vizualiza regulile licitatiilor si inscrierea la ele. Cum ofertantii intampina greutati in completarea documentelor si a formularelor interminabile necesare procesului de achizitie, atat ei cat si partile contractante pot folosi Sistemul Electronic de Achizitii Publice.

Hai la shopping pe SEAP!

Aceasta platforma electronica asigura transparenta procesului si procedurilor de achizitii publice, fiind locul unde autoritatile contractante publica anunturile de intentie si participare. Este imperativ ca fiecare parte contractanta sa detina in biroul aferent un calculator conectat la internet, asta pentru a beneficia de suportul SEAP si de a fi in consonanta cu litera legii.

Sistemul electronic este ca un sfatuitor in ale shopping-ului, fiind mereu actualizat si pus la punct cu toate anunturile noi. Beneficiarii acestei “tarabe electronice” trebuie sa fie permanent monitorizati si instruiti, asta pentru a evita erorile si pentru a fi siguri ca marfa lor este frumos expusa, gata sa fie achizitionata de catre contractanti.

Dupa ce s-a demarat procedura de aplicare la licitatie si a fost publicat anuntul de participare cu documentatia de atribuire atasata, trebuie sa se aiba in vedere natura cererii sau daca au fost nominalizate anumite branduri sau companii, acest lucru fiind necesar pentru a nu favoriza participarea la procedura doar a unor anumite firme si a ingradi accesul altora.

La 3 zile de la data publicarii in SEAP a participarii, ANRMAP (Autoritatea Nationala de Reglementare si Monitorizare a Achizitiilor Publice) trebuie sa valideze inceperea procedurii. De aici incolo, termenul maxim este de 52 de zile pentru orice contract de servicii a carui valoare depaseste pragul de 193.000 de euro. Mai trebuie spus ca, in functie de tipul de contract – de furnizare, servicii sau de lucrari – se stabilesc datele limita si valorile contractului.

Pentru detalii si pentru a te informa suplimentar, acceseaza www.avocat-tv.ro, sectiunea Subiecte.

Lasati un comentariu