Dezastrul de la Bac, în grija unui american

• publicat la: 21 februarie 2012
Dezastrul de la Bac, în grija unui american

Şcolile slabe sunt consiliate de o echipă de „antrenori pentru performanţă”, condusă de un mentor care a pus pe picioare licee din suburbiile New York-ului.

O echipă alcătuită din 12 specialişti ai Asociaţiei Române pentru Coaching, avându-l la mentor pe americanul Ernie Turner, încearcă să salveze de la dezastru liceele cu promovabilitate redusă la Bac.

Reţeta aplicată are la bază un proces de „coaching” de echipă, ce s-a dovedit eficient în şcoli cu probleme  mult mai grave decât cele din România.

De fapt, specialiştii ajută instituţiile să conştientizeze situaţia în care se află şi să se orienteze către soluţii.

Echipa de intervenţie

Cum funcţionează, de fapt, întregul proces? În fiecare liceu va exista o „echipă de intervenţie”, alcătuită din maximum 14 persoane: profesori, elevi, părinţi, personal administrativ, reprezentanţi ai autorităţii locale şi ai comunităţii.

Echipa stabileşte cauzele insuccesului în şcoală şi metodele de îndreptare a situaţiei, iar de două, trei ori pe lună se va întâlni cu doi profesionişti ai Asociaţiei care îi vor ghida spre atingerea obiectivelor.

Nimeni nu-şi asumă nimic

Simona Davin-Crisbăşanu, manager al proiectului „Educaţie prin coaching”, spune că specialiştii nu dau echipelor soluţii, ci o metodă de lucru ordonată, prin care ei să găsească răspunsuri şi să acţioneze în echipă.

„Acum, ei dau vina unii pe alţii: profesorii pe elevi şi părinţi, părinţii pe profesori, elevii pe camerele de supraveghere, şi toată lumea aşteaptă să vină soluţii de undeva, să facă ceva Guvernul, să-i ajute autorităţile. Provocarea noastră este să reuşim să-i facem să lucreze împreună”, spune ea.

Proiectul pilot cuprinde şase licee din ţară care au avut promovabilitate la Bacalaureat sub 20%: Colegiul Tehnic de Transporturi Braşov, Colegiul Tehnic de Industrie Alimentară „Terezianum” Sibiu, Colegiul Tehnic „Ioan C. Ştefănescu” Iaşi, Colegiul Tehnic din Câmpulung Muscel, Colegiul Tehnic de Poştă şi Telecomunicaţii Bucureşti şi Colegiul Şcolar Industrial de Mecanică Fină Bucureşti.

Ţeluri îndrăzneţe, realizabile

Cătălina Chendea, inspector în Ministerul Educaţiei, a participat la primele întâlniri ale specialiştilor cu directorii de licee.

Spune că problemele şcolilor participante sunt diverse, de la violenţă şi absenteism, la neimplicarea părinţilor ori abandon şcolar, ceea ce o face să califice drept „îndrăzneţe” obiectivele proiectului.

„Antrenorii sunt foarte bine motivaţi, iar succesul depinde de răbdarea lor şi de implicarea echipelor din liceu. Dacă rezultatele vor fi bune, scopul e să ridicăm la scară largă acest proiect.” Costurile liceelor implicate sunt zero, iar specialiştii lucrează pe bază de voluntariat.

sursa evz.ro

comentarii

de Cristian la 28 februarie 2012 - 13:31

Bravo! Vin analfabeţii să ne dea lecţii de educaţie.Când mă refer la analfabeţi, mă refer la şcolile occidentului şi de peste ocean ai căror elevi nu se pot compara nici în ziua de azi cu elevii noştri privind cultura generală; istorie, geografie fizică etc..Sigur, vor spune unii că azi, învăţământul românesc este la pământ, însă trebuie să conştientizăm şi motivul pentru care profesorul şi elevul nu mai sunt interesaţi de şcoală deoarece atunci când cadrele didactice aveau un salariu satisfăcător, rezultatele erau pe măsură.Să nu credem că americanii lucrează pe bani mărunţi în instituţiile lor de învăţământ, însă acest lucru este prea complicat şi se pricepe greu de către guvernanţii noştri fără studii şi educaţie politică.

Lasati un comentariu