De mâine, te poţi înscrie în programul “Rabla”. Condiţii şi paşi de urmat

• publicat la: 2 April 2012
De mâine, te poţi înscrie în programul “Rabla”. Condiţii şi paşi de urmat

După mai multe luni de pauză, programul “Rabla” se va relua mâine. Proprietarii de rable, persoane fizice, se pot adresa de mâine firmelor colectoare pentru casarea autoturismelor vechi.

Programul prin care persoanele fizice vor putea să-şi achiziţioneze autoturisme  noi în urma casării celor vechi se va derula până la 19 noiambrie 2012.

Şi în acest an, prima de casare a maşinilor vechi, acordată prin programul “Rabla” va fi de 3.800 de lei. Pentru achiziţionarea unui autoturism nou, vor fi acceptate maximum trei vouchere.

CONDIŢII

- Beneficiarul trebuie să fie persoană fizică şi să nu mai fi participat la un astfel de program.

- Autoturismul vechi care va fi casat trebuie să fie mai vechi de 10 ani, dar care să fie în stare de funcţionare.

- Pentru fiecare autoturism vechi casat, proprietarul va primi un voucher cu o valoare nominal de 3.800 de lei (echivalentul a 867 de euro).

- Pentru achiziţionarea unui autoturism nou, beneficiarul poate utilize maximum trei tichete valorice.

PAŞI DE URMAT

-    Beneficiarul trebuie să se prezinte la un dealer pentru obţinerea unei Note de Acceptare. Prin această notă, i se rezervă un loc în programul de reînnoire a parcului auto.

-    După ce a obţinut această notă, beneficiarul trebuie să predea maşina veche unui centru de colectare autorizat. Lista centrelor va fi publicată pe site-ul www.afm.ro.  Operatorul economic va elibera Certificatul de distrugere al autoturismului uzat şi suma platită în mod obişnuit pentru achiziţionarea ca deşeu a tipului de autoturism respectiv. Importat este ca beneficiarul să nu uite de plăcuţele de înmatriculare ale autoturismului şi de nota de acceptare în original.

-    Beneficiarul se prezintă la secţia de Poliţie pentru radierea maşinii. Trebuie să prezinte pe lângă documentele specifice pentru o astfel de operaţiune şi copiile legalizate ale certificatului de înmatriculare şi a certificatului de distrugere al autoturismului uzat. Originalele vor fi pastrate de Poliţie.

-    Prezentarea din nou la dealer cu următoarele acte: actul de identitate, copia legalizată a certificatului de îmatriculare al autoturismului  uzat, copia legalizată a certificatul de distrugere al autoturismului uzat, certificatul de radiere al autoturismului uzat în original, nota de acceptare eliberată de producatorul validat, în original.

-    Beneficiarul va primi o factură pentru modelul ales din care se va scădea suma voucherelor deţinute. Restul de bani va trebui suplimentat din buget propriu.

-    Dosarul se completează în termen de maximum 30 zile din momentul înscrierii.

Administrația Fondului pentru Mediu a prevăzut pentru acest an un buget de 114 milioane lei care permite scoaterea din uz a 30.000 de autoturisme mai vechi de 10 ani. Ca și în 2010 și 2011, cuantumul primei de casare este 3.800 lei, fiind exprimată printr-un tichet cu valoare nominală.

Lista producătorilor, importatorilor de autoturisme şi distribuitorilor autorizaţi să participe în anul 2012 la Programul de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional, precum şi cea a operatorilor economici autorizaţi să desfăşoare activităţi de colectare şi tratare a vehiculelor scoase din uz vor fi publicate pe site-ul AFM, www.afm.ro, în cadrul secţiunii „Programul de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional 2012″.

sursa adevarul

Lasati un comentariu