Stadiul construcţiei variantei de ocolire a Careiului

Ministerul Transporturilor și Infrastructurii derulează prin CNADNR SA realizarea variantei ocolitoare Carei. Obiectivul va ocoli orașul Carei prin sud-est și va avea o lungime de 10,46 kilometri.
Valoarea proiectului este de 38.484.814,55 lei (fără TVA) din care contribuția Europeană (69,25%) reprezintă 26.650.734,08 lei (fără TVA) iar contribuția Guvernului României (30,75%) reprezintă 11.834.080,47 lei (fără TVA).
Proiectul este parte integranta a „PROGRAMUL OPERAȚIONAL SECTORIAL TRANSPORT 2007-2013” instrument strategic elaborat pe baza obiectivelor Cadrului Național Strategic de Referință care stabilește prioritățile, obiectivele și alocarea financiară pentru dezvoltarea sectorului de transporturi din România cu ajutor comunitar, în perioada 2007-2013. Acesta face parte din Axa Prioritară 2 – Modernizarea și dezvoltarea infrastructurii naționale de transport în afara axelor prioritare TEN-T în scopul dezvoltării unui sistem național durabil de transport, domeniul major de intervenție 1 – „Modernizarea și dezvoltarea infrastructurii Naționale rutiere”.
Durata execuției variantei ocolitoare Carei este de 24 de luni, cu începere din data de 15 martie 2012.
Până la această dată au fost efectuate lucrări de asanare de muniții a terenului,diagnosticul arheologic, lucrări de decopertare a stratului vegetal și organizarea de șantier.
În prezent continuă lucrările de decopertare a terenului, se derulează activități de descărcare arheologică a siturilor identificate și activități necesare relocării și protejării utilităților identificate pe parcursul traseului.
Avantajele realizării obiectivului se vor concretiza în îmbunătățirea performantei coridorului de drum, mărirea vitezei de deplasare, reducerea costurilor de exploatare, a numărului de accidente și îmbunătățirea confortului în timpul călătoriei.
După finalizarea lucrărilor de reabilitare se previzionează o scădere a costului de operare a vehiculelor cu 15-36% anual, economii de 30-50% ale timpului de operare pentru vehicule cu gabarit ușor și greu, anual, o creștere de trafic cu 4% și o scădere a apariției accidentelor cu 10%.
comunicat SC VENTRA PROJECT MANAGEMENT SRL
comentarii
de dan la 25 iulie 2012 - 20:00
si totusi, pe unde e traseul asta? deci, pe unde se ocoleste orasul?
de daciafan la 25 iulie 2012 - 23:24
pe la est
de glad la 26 iulie 2012 - 00:06
drumul spre ghenci va intersecta ruta ocolitoare
de daciafan la 26 iulie 2012 - 18:43
atat drumul spre ghenci cat si cel spre tiream vor intersecta centura
intersectiile vor fi reprezentate de sensuri giratorii
pe centura va fi construit si un pasaj peste calea ferata(sunt curios in ce ritm avand in vederea experienta pasajului de la moftin)
de glad la 26 iulie 2012 - 19:55
despre drumul din tiream nu am stiut. pasajul de la moftin e asa cica din cauza banilor, sufletu stie. sa speram macar pasajul si toata ruta sa fie una facuta ok si de calitate(si in termen)