Tesco ar putea intra în România in 2013, prin achiziţia Carrefour

• publicat la: 7 ianuarie 2013
Tesco ar putea intra în România in 2013, prin achiziţia Carrefour

Britanicii de la Tesco ar putea intra pe piata româneasca de retail in 2013, prin achizitia Carrefour, in conditiile in care piata locală oferă incă multe oportunitati de dezvoltare, preconizeaza analistul imobiliar Prof. Dr. Ion Radu Zilisteanu, in cadrul unui interviu pentru Business24.

El mai considera ca prima parte a anului 2013 va fi una linistita pe segmentul centrelor comerciale, fara falimente, iar in cea de-a doua parte a anului sunt asteptate noi lansari de malluri, cu sanse mari de succes.

Dezvoltatorii continua să investească pe piata centrelor comerciale, in ciuda falimentelor din ultimii ani. Care sunt perspectivele acestei piete pe termen mediu?

Avem doua malluri falimentare in Bucuresti: City Mall si Liberty Center. Grand Arena a intrat in insolventa la sfârsitul lui decembrie 2012. Acest mall a plecat cu niste probleme inca de la bun inceput.

….

Preconizati noi falimente in 2013?

Din cate cunosc eu situatia din piata, in prima jumatate a anului nu se prefigureaza falimente pe acest segment, iar in cea de-a doua parte anului e greu de spus.

Care sunt principalele provocări ale anului 2013, pe piata centrelor comerciale?

Provocarile sunt legate de identificarea unor terenuri care să fie cât mai potrivite pentru constructia de malluri si spun acest lucru, in conditiile in care repartitia geografica a mallurilor nu este tocmai coerenta. Sunt zone in care concentrarea este destul de mare si aici ma refer la sudul Bucurestiului, unde sunt patru malluri importante. O altă provocare este provincia, datorită perspectivelor oraselor mari din tară.

In 2013 se va produce o reconfigurare a pietei de retail, prin achizitia de către Auchan a 20 din cele 24 magazine Real si prin decizia de rebranduire sub sigla Auchan a acestor magazine. Se vor produce multe reasezări, mai ales in privinta relatiilor cu furnizorii.

Asadar, Auchan se consolideaza, Real dispare, dar cea mai interesanta evolutie a avut-o Kaufland, care a trecut pe primul loc intr-un mod foarte discret. Cei de la Kaufland si-au asumat niste riscuri: de exemplu, au mizat pe Pitesti, unde au deschis doua magazine. Cred ca ceilalti retaileri ar trebui sa fie atenti la Kaufland.

Un alt element interesant este legat de posibila intrare pe piata româneasca a unor alti retaileri. Unul din marile lanturi din lume, care a tatonat piata romaneasca timp de mai multi ani, este grupul britanic Tesco. Putem asista la o intrare a grupului Tesco, cel mai probabil, prin achizitia Carrefour.

sursa bussines24.ro

Lasati un comentariu