202 acţiuni de control efectuate de Protecţia Consumatorului în luna martie

La conferinţa de presă susţinută de cms.şef adj.Maria Pinter,am aflat că pe parcursul lunii Martie,CJPC SATU MARE a efectuat un număr de 202 acţiuni de control periodice şi operative, pentru cercetarea reclamaţiilor consumatorilor, a sesizărilor, a tematicilor aprobate la nivel naţional, regional sau local, asupra conformităţii şi securităţii produselor şi servicilor şi a modului de respectare a intereselor economice ale consumatorilor.
În urma actiunilor de control au fost incheiate un număr de 145 procese verbale de constatare – contravenţie, din care : 32 pvcc (respectiv 22 % ) la produse alimentare, 80 pvcc( respectiv 55 % ) la produse nealimentare, 20 pvcc( respectiv 14 %) la servicii nealimentare , 5 pvcc (respectiv 3 % ) la servicii alimentare,. 8 pvcc la produse si servicii financiare ( respectiv 6%) .
Pentru încălcarea dispoziţiilor legale în vigoare referitoare la protecţia consumatorilor, în luna martie 2013, comisarii CJPC SATU MARE au aplicat 75 de amenzi contravenţionale în valoare de 357.700 lei si 70 de avertismente .
I n luna martie 2013 s-au finalizat actiunile tematice nationale de control privind protectia consumatorilor la prestarea serviciilor -Service-uri auto precum si a respectarii legislatiei la incheierea contractelor de consum cu ipoteca si fara ipoteca de catre institutiile financiare bancare . De asemenea s-au finalizat actiunile tematice proprii de control privind respectarea legislatiei la comercializarea florilor si ornamentelor florale . Sunt in curs de desfasurare actiunile tematice nationale de control privind respectarea prevederilor legale la comercializarea benzinei si motorinei in statiile de distributie precum actiunile tematice nationale de control privind respectarea reglementarilor legale in unitatile de vulcanizare
Activitatea privind solutionarea reclamatiilor.
În luna martie 2013 au fost inregistrate un număr de 36 de reclamaţii privind lipsa conformitatii produselor si serviciilor oferite de operatorii economici sau alte incalcari ale drepturilor si intereselor consumatorilor din care intemeiate 20 ( 5 incheiate amiabil ) , 2 neintemeiate ,6 redirectionate la alte comisariate judetene sau la alte institutii abilitate , 8 find in curs de solutionare .
In concordanţă cu structura reclamaţiilor, după domeniul de piaţă în care se încadrează produsul sau serviciul reclamat, controalele efectuate pentru cercetarea sesizărilor şi reclamaţiilor consumatorilor pot fi structurate pe următoarele subdomenii de piaţă astfel:
produse electronice şi electocasnice şi servicii de reparaţii electronice şi
electrocasnice; 11
telefoane mobile şi servicii de telefonie fixă şi mobilă;6
servicii utilităţi – furnizare apă, energie electrică şi gaze naturale; 2
servicii cazare hoteliera 1
servicii furnizare internet; 1
servicii de televiziune prin cablu; 1
servicii curierat ); 1
Produse expirate – Ciocolata expirata 1
Comportament incorrect 1
Taxe salubrizare 1
Vanzari comert on-line 5
produse şi servicii financiare (contracte credit,, carduri de debit conturi atasate cardurilor de credit , sume retrase din bancomat ,clauze abuzive în
contracte, .); 5
Sesizările şi reclamaţiile consumatorilor, constituie un indicator reprezentativ al măsurării nivelului de satisfacţie al consumatorilor, precum şi de informare şi de conştientizare asupra drepturilor deţinute în calitate de consumatori.
Din totalul reclamaţiilor înregistrate, 65% au fost soluţionate în favoarea consumatorilor, restul reclamaţiilor fiind neîntemeiate, nesoluţionabile, sau clasate .
În cursul lunii martie 2013 s-au desfăşurat 145 acţiuni de consiliere gratuită privind informarea operatorilor economici cu privire la respectarea legislatiei de catre acestia si 36 privind drepturile consumatorilor la persoane fizice .