Germania le pregăteşte o surpriză şoferilor străini
Germania ar putea introduce o taxă de autostradă pentru şoferii străini, măsura fiind negociată de conservatorii cancelarului Angela Merkel şi de social-democraţi, în cadrul acordului de formare a coaliţiei de guvernare.
Nu s-au dat detalii despre taxă până în acest moment, ci doar s-a precizat că nu va genera costuri suplimentare pentru germani, relatează Bloomberg. Este însă posibil ca germnaii să primească o vinietă în cadrul taxei de drum, în timp ce străinii ar trebui să o cumpere separat.
Taxa i-ar afecta în special străinii care locuiesc în apropierea graniţelor statelor lor cu Germania şi care se deplasează frecvent în această ţară. De altfel, şoferii din ţările vecine susţin că Germania subminează libera circulaţie, iar germanii se tem că veniturile estimate de clubul auto german ADAC la 260 de milioane de euro nu se vor putea realiza.
„Am transformat Europa într-un loc în care traficul se desfăşoară liber, iar acum îl punem în pericol. Dacă Germania introduce o astfel de taxă, alte ţări i-ar putea urma exemplul, creând diviziuni şi o posibilă erodare a spiritului european”, a declarat Mike Pinckaers, purtător de cuvânt al asociaţiei şoferilor olandezi, ANWB.
Ministrul Transporturilor din Austria, Doris Bures, a avertizat că va da în judecată Germania la Curtea Europeană de Justiţie, dacă şoferii străini vor fi discriminaţi, a relatat publicaţia Kronen Zeitung la sfârşitul lunii noiembrie.
Germania a fost pionier al transporturilor, atunci când a inaugurat prima autostradă din Europa destinată automobilelor, în 1921. Autobahn, care deseori nu are limitări de viteză, a creat o cultură a automobilismului, ajutând BMW, divizia Mercedes-Benz a grupului Daimler şi brandurile Audi şi Porsche ale Volkswagen să domine piaţa maşinilor de lux.
Tradiţia vitezei nelimitate este pusă în pericol din cauza stagnării, în termeni reali, a sumelor alocate drumurilor, podurilor, căilor ferate şi transporturilor publice, în timp ce traficul de pasageri a crescut cu 27%, iar cel de mărfuri cu 75%, potrivit datelor Ministerului Mediului şi instututului german de cercetări DIW.
Pentru ca economia să se dezvolte în continuare, Germania are nevoie de investiţii suplimentare de cel puţin 6,5 miliarde de euro pe an pentru întreţinerea reţelei de transport, inclusiv a celor 13.000 de kilometri de autostrăzi, potrivit unui studiu realizat de institutul DIW din Berlin.
Cele 43 de milioane de autovehicule care rulează pe drumurile din Germania provoacă uzura infrastructurii. Potrivit unui raport destinat Parlamentului, 14% din cele 39.000 de poduri rutiere importante pot afecta siguranţa traficului./money.ro