Consilierului Adrian Bucureştean i se refuză Dreptul la Replică

• publicat la: 30 octombrie 2015
Consilierului Adrian Bucureştean i se refuză Dreptul la Replică

Am primit pe adresa redactiei un mesaj din partea consilierului municipal Adrian Bucureştean, cu rugămintea de a fi făcut public  ca urmare a nepublicării lui de către Opinie de Carei.

Drept la replică

Domnului  Szasz Lorand

Pentru corecta informare a opiniei publice, solicit   „Drept la replică”  pentru cele  7 articole publicate  pe secțiunile „Anchete”, „Opinii”, „Știri din Carei” ale blogului dvs. personal intitulat  „Opinie de Carei”, ce  pot fi găsite la arhiva pe etichete „Adrian Bucureștean”.

Urmare a campaniei de denigrare  lansate la adresa mea, doresc să fac  unele preicizări. Atât eu, cât și ceilalți consilieri locali careieni, în conformitate cu prevederile Regulamentului de organizare și funcționare a Consiliului Local al municipiului Carei, aprobat prin HCL al Primăriei Municipiului Carei nr. 82/2012, am depus următorul jurământ: „Jur să respect Constituția și legile țării și să fac cu bună credință tot ce stă în puterile mele și priceperea mea, pentru binele locuitorilor municipiului Carei. Așa să-mi ajute Dumnezeu!”

Menţionez  şi solicit  pe această cale,  să  luaţi la cunoştinţă atât pe dvs., cât și  cititorii dvs. că nu am încălcat legile țării, așa cum  insinuați calomnios prin articolele pe care le-ați publicat pe blogul dvs. personal și care fac trimitere directă la numele meu, acuzându-mă pe nedrept. Citez :

1) „Bucureştean pur şi simplu a călcat în picioare legislaţia privind conflictul de interese. (…) Potrivit articolului 301, alineatul 1 din noul Cod Penal, „fapta funcţionarului public care, în exercitarea atribuţiilor de serviciu,… (…) „Participând la votarea bugetului local careian, Adrian Bucureştean a obţinut un folos patrimonial pentru sine, prin PFA-ul pe care îl deţine.”

2) „Considerăm că operaţiunile de comerţ ale lui Adrian Bucureştean, realizate prin PFA-ul său cu unităţile de învăţământ, sunt incompatibile cu calitatea sa de consilier local, care a participat la procesul de votare al bugetului local, ce include şi bugetele unităţilor de învăţământ”.

Vă aduc la cunoştinţă că informaţiile pe care le deţine autorul  nu sunt corecte iar  prin articolele respective  se dovedeşte că nu posedă notiuni elementare juridice, că îsi permite să facă, în acest domeniu strict specializat, aprecieri și „judecăți” cu totul și cu totul aproximative, „după ureche”, la nimereală, doar cu scopul de a incita și de a calomnia mai ales adversarii politici ai acelora de care dãnsul este plătit și pe care îi slujește.

Informez pe toți cei interesați în aflarea adevărului că autorul articolelor publicate pe „opinie de carei” face o regretabilă confuzie intre statutul funcționarului public (definit prin Legea nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, republicata în M.Of., Partea I, nr. 365 din 29 mai 2007, ultima dată actualizata prin: Lege-cadru nr. 284/2010 – privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice 01 ianuarie 2011 M. Of. 877/2010 Art. 35 , Art. 63 , Art. 65 , Art. 67 , Art. 69 , Art. 77), și recent prin art. Art. 175 din noul Cod penal, etc.) și statulul unui ales local, in speță un consilier local (definit prin Legea nr. 215/2001 a administraţiei publice locale actualizata si republicata in Monitorul Oficial nr. 123 din 20.2.2007, ultima dată actualizată prin: Lege nr. 59/2010 – pentru modificarea art. 55 din Legea administraţiei publice locale nr. 215/2001 11 aprilie 2010 M. Of. 222/2010 si Lege nr. 375/2009 – pentru modificarea alin. (2) al art. 53 din Legea administraţiei publice locale nr. 215/2001, prin Regulamentului de organizare și funcționare a consiliului local al municipiului Carei, aprobat prin HCL al Primăriei Municipiului Carei nr. 82/2012).

Autorul face, din ignoranță, o confuzie grosolană, deoarece încurcă (poate în mod intenționat, doar pentru a induce in eroare cititorii) funcția publică de execuție „consilier” din cadrul Primăriei Municipiului Carei , (vezi art. 14 alin. (1) din Legea nr. 188/1999 și câteva exemple de „consilieri” din aparatul de specialitate al primarului municipiului Carei, inclusiv cei juridici: Veress Anna, Veress Toma, Poosz Ileana Irina, Iuga Victor, Leitner Csilla Boglárka, Giurgiu Kovács Christian, Keizer Gabriela, Demian Anca, etc.); cu funcția de ales (consilier) local.

Pentru a nu specula pe nedrept că  functia pe care o detin in cadrul ANIF Unitatea de Administrare Carei este una de functionar public, vă anunţ  că nici pe acest palier nu merită insistat, deoarece conform OUG 82/2011 angajatii ANIF nu sunt funcţionari publici. Nu insist mai mult pe acest subiect fiindcă sunt convins că orice persoană de bună credință și interesată de respectivele detalii juridice, de diferențele de statut dintre un funcționar public și un ales (consilier) local poate, dacă știe și dacă dorește să citească, să aprofundeze legislația în vigoare. Aceasta  este disponibilă și accesibilă pe net. Nu vă luaţi  în nici un caz după „opiniile” juridice amatoricești, total pe lângă subiect și pe lângă predicat exprimate pe blogul personal  Szasz Lorand.

Totodata rezultă implicit și concluzia că referirile domnului Szasz Lorand, cu adresare directă la persoana mea și prin asocierea calomnioasă a numelui meu cu așa numitele „acte de corupție”,  cu D.N.A. cu „art. 301 alin. (1) Cod penal este rău intenționată si tendențioasă.

Este bine cunoscut faptul, inclusiv de către Szasz Lorand, care detine acestă calitate, ba chiar a uzat de ea semnând un contract de sevicii „în familie”, adică cu primarul municipiului Carei, mai precis cu nașul său de cununie, că PFA este o persoană fizică  autorizată să desfășoare orice formă de activitate economică permisă de lege, folosind în principal forța sa de muncă. Pe scurt, PFA este o persoană fizică + muncă (activitate economică). Astfel, persoanele fizice au obligația de a se înregistra și de a autoriza funcționarea înainte de începerea activității economice.
Condițiile ce trebuie indeplinite pentru desfăşurarea de activități economice ca persoana fizică autorizată le îndeplinesc deci în consecinţă  sunt un PFA legal constituit. Subsemnatul desfășor ca PFA o activitate economică normală, ce nu contravine nici unei legi.
Produsele pe care le comercializez, în conformitate cu regulile normale ale unei piețe libere, concurențiale (sistem si filtre de apă) sunt produse utile, mai ales in condițiile specifice din municipiul Carei, unde, de zeci de ani, furnizorul SC Apaserv SA livrează consumatorilor o apă ce nu este potabilă, ba din contră, cu o periodicitate de câteva zile se livrează o apă murdară, cafenie.
Se găsesc mai multe tipuri de astfel de produse pe piață (nu foarte multe totusi), dar beneficiarii care au cumpărat aceste sisteme de filtrare a apei prin intermediul PFA Bucurestean au optat, mai mult ca sigur, pentru ele pe baza criteriului performanță-preț și in nici un caz urmare unor influențe oculte de orice altă natură. De ce nu aţi semnalat  deloc calitatea apei livrate de APASERV SA?
Ca  fapt divers, informez ca până și distinsul primar al municipiului Carei, domnul ing. Eugen Kovacs a achizitionat, pentru casa în care domiciliază, un sistem de filtrare a apei eSpring de care este  mulțumit.
Cert este că primarul, președintele organizației locale UDMR, „dușmanul de moarte” al liberalilor careini, partid din care fac și eu parte, n-ar fi cumpărat în vecii-vecilor un sistem de filtrare al apei de la PFA Bucureștean Adrian dacă n-ar fi fost convins că produsul se caracterizează printr-un raport performanță-preț mai bun decât al produselor similare oferite pe piață de firmele concurente.
Nu ezit să-mi exprim și aici opinia (una strict personală, ce-i drept) că până și copiii noștri care frecventează școlile sau grădințele careiene, dar și orice alt locuitor al Careiului merită să bea, adică să beneficieze de o apă de băut vie, sănătoasă, nu de apa de băut cu o calitate indoielnica furnizată pânâ in prezent de SC Apaserv SA, indiferent ce bugete locale votez eu in cadrul ședințelor Consiliului Local al Primăriei Municipiului Carei.

Nu sunteti și dvs. de acceasi „opinie”, domnule  Szasz? Nu sunteți de părere că şi copiii noștri merită să bea apă curată?

Cunosc prevederile art. 30 din Constituția României referitoare la faptul că orice cetățean, orice jurnalist, inclusiv autorul articolelor calomnioase postate pe blogul personal, adică  Szasz Lorand, trebuie să beneficieze de dreptul fundamental al libertății de exprimare, un atribut major, esențial si indispensabil al unei democrații bine ințelese.

Libertatea de exprimare este însă doar cea a jurnalistului care respectă obligatoriu regula sfântă a jurnalismului – „faptele sunt adevărate, opiniile sunt libere”.  Szasz Lorand a încălcat însă în mod  cert și în mod flagrant această regulă, mințind probabil cu rea-credință asupra unor fapte.

Apelativele jignitoare, tinzând spre trivialitate şi cu conotaţii scandaloase din articolele incriminate au fost în mod cert destinate subsemnatului.

Mi-am pus întrebarea: oare ce l-a apucat pe directorul cotidianului  județean Gazeta de Nord-Vest  să facă atâtea eforturi pentru ca să se ocupe (în timpul lui liber?) pe blogul personal, de persoana mea?

Primul răspuns vine chiar din partea  lui, la sectiunea „Cine suntem si ce vrem” a blogului personal  Citez:

„Datorită atacului venit in partea lui Ilie Ciută în şedinţa de Consiliu Local, dar şi a celor venite din partea soţiei sale, Daniela Ciută, în Buletin de Carei, precum şi membrilor găştii liberale la rubricile de comentarii, am decis să înfiinţez şi eu un portal de ştiri sub numele de „Opinie de Carei”. După cum îi spune şi numele, portalul va găzdui şi numeroase articole de opinie, atât ale mele cât şi ale careienilor sănătoşi din punct de vedere psihic. Ceilalţi n-au decât să se trateze, acasă sau în deplasare.”

Este ușor de constatat faptul că „opiniile” pe care și le face cunoscute autorul Szasz Lorand pe blogul personal nu sunt în nici un caz doar rezultatul poveștilor personale ale acestuia, nu redau doar trăirile intime, personale ale autorului (bloggerului), ci sunt atacuri certe, ferme (multe suburbane) la adresa unor institutii, organizații, ziare, societăţi comerciale care nu-i sunt de loc pe plac, care nu-i sunt „simpatice” și care sunt mereu „clientela preferențială” a jignirilor și a injuriilor proferate de către acesta, cum ar fi de exemplu: PNL organizatia din Carei, ziarul online Buletin de Carei, membri Consiliului Local Carei provenind din PNL  sau sunt atacuri care țintesc, care iau în colimator, atât persoane fizice declarate ca fiind „principalii dușmani de moarte” ai organizațiilor politice UDMR (RDMSz), PSD, ALDE din Carei, persoane declarate fățiș și in mod public ca fiind persoane non-grata de către primarul în funcție al municipiului Carei și anume pe soții Ilie și Daniela Ciută, pe consilierul Bucureștean Adrian, etc.

Observ că  autorul articolelor  a intrat tare și cu forță in campania electorală, făcând propagandă electorală (uneori extrem de murdară) in favoarea PSD și UDMR. Eu unul mă delimitez de asemenea exprimări, de folosirea unui astfel de limbaj.

Nu am  talentul incontestabil de care dispune  domnul Szasz, și pe de altă parte nu am nici bogata „experiență competițională” în care dânsul s-a călit deja (îmi aduc aminte de campania dusă impotriva lui „castorică” recte Valer Marian precum și extrem de jegoasa campanie pro-Ponta dar anti-Iohannis la alegerile prezidenţiale de anul trecut).

Dacă se mai  impune, îi voi răspunde autorului  doar în altă agora, în una adecvată unor astfel de dispute numite confruntări de idei.

Vă solicit să redaţi în forma  transmisă mai sus  acest material, fără a-l modifica.
Consilier ales, Adrian  Bucureștean

30.10.2015

 

Lasati un comentariu