Protest la Satu Mare! Mandate de primar și consilieri de 5 ani solicitate de UDMR

• publicat la: 22 februarie 2024
Protest la Satu Mare! Mandate de primar și consilieri de 5 ani solicitate de UDMR

Un grup de juristi din Satu Mare organizează mâine, 23 februarie 2024, de la ora 16,00, în Piața 25 Octombrie, în fața CJ, un PROTEST autorizat pentru a trage un semnal de alarmă față de comportamentul murdar și abject al politicienilor aflați la guvernare și care au îngropat definitiv democrația.

A  murit democrația în România!  Comuniștii noi au refăcut vechiul partid unic cu listă comună, și au comasat alegerile după bunul plac. De acum avem stabilitate deplină … așa ca și în URSS.

Se solicită ANFP, Avocatul  Poporului și CCR să se sesizeze din oficiu și să facă propuneri de respingere a Proiectului de lege privind prelungirea de  mandat de la 4 la 5 ani. Propunerea este inițiată de deputații UDMR Kelemen Hunor și Csoma Botond și senatorul UDMR Cseke Attila și susținută de alți peste 20 de colegi din aceeași formațiune politică. UDMR vrea acum să lungească mandatul aleșilor locali, pe model austriac.

Art.128 (1), 151(1), art.152(8), 177(1), 187(3) și art.201 din OUG 57/2019 privind Codul Administrativ, Parlamentul România a propus prelungirea mandatelor la  Consiliile Locale și la  Consiliile Județene de la 4 la 5 ani.

ART. 201    Mandatul aleşilor locali

    Mandatul primarului, consilierului local, preşedintelui consiliului judeţean şi al consilierului judeţean este de 4 ani şi se exercită în condiţiile legii.

Dacă totuși se impune adoptarea unor ordonanţe de urgenţă care cuprind norme de natura legii organice, acestea trebuiesc aprobate prin lege de către Parlament cu majoritatea prevăzută la articolul 76 alineatul (1) din Constituție.(art.115, alin.5), respectiv prin vot, în termenul prevăzut de art.75 alin.(2).

OUG nr.57/2019 privind Codul administrativ este unul dintre multele norme adoptate neconstituțional de Guvernul României, act normativ care reglementează în domeniul legii organice respectiv; „cadrul general pentru organizarea şi funcţionarea autorităţilor şi instituţiilor administraţiei publice, statutul personalului din cadrul acestora, răspunderea administrativă, serviciile publice, precum şi unele reguli specifice privind proprietatea publică şi privată a statului şi a unităţilor administrativ-teritoriale.”

Față de acestea, din punct de vedere profesional, (art.1 din legea nr.514/2003 – „Consilierul juridic asigură apărarea drepturilor şi intereselor legitime ale statului, ale autorităţilor publice centrale şi locale, ale instituţiilor publice şi de interes public, ale celorlalte persoane juridice de drept public, precum şi ale persoanelor juridice de drept privat, în slujba cărora se află şi în conformitate cu Constituţia şi legile ţării ), și ținând cont că „..respectarea Constituţiei, a supremaţiei sale şi a legilor este obligatorie (art.1 alin.5 din Constituție), întreb decidenții:

– Atunci când avizăm/semnăm pentru legalitatea unui act administrativ, ori înainte de a pune în executare prevederile unui act normativ, dispoziție, etc; avem obligația de a verifica dacă actul normativ întrunește sau nu condițiile de legalitate și constituționalitate ?

– Pentru a nu ne transforma în instrumentele unui regim politic discreționar, nedemocratic, totalitar, avem sau nu obligația de a milita pentru respectarea „statului de drept”, respetiv pentru apărarea supremației constituției ?

Se impune o dezbatere pe această temă și se se dorește adoptarea unor măsuri administrativ jurisdicționale la nivel local și central!

Guvernul PSD-PNL-UDMR nu se dezminte și lucrează doar în folosul politicienilor nu al poporului.

organizatorii

Lasati un comentariu