Amenzi în creştere date de Protecţia Consumatorului

• publicat la: 15 October 2013
Amenzi în creştere date de Protecţia Consumatorului

În perioada 01.01-30.09.2013  la Comisariatul Judetean pentru Protectia Consumatorilor Satu Mare  s-au inregistrat 317 reclamatii  din care 23 pe produse si servicii alimentare  36 pe produse si servicii   financiare si 258 pe produse si servicii nealimentare, 40 din totalul acestora  fiind redirectionate  la alte institutii sau la alte structuri ale protectiei consumatorilor .

Au fost solutionate  263 de Reclamatii  din care  210 solutionate in favoarea consumatorilor  ( 148 intemeiate  si 62 amiabil )  13 nesolutionabile , 35 neintemeiate ,5 clasate , 14  fiind in curs de cercetare.

Din totalul reclamaţiilor cercetate la nivelul judetului Satu Mare , 79,85 % au fost soluţionate în favoarea consumatorilor, restul reclamaţiilor fiind neîntemeiate, nesoluţionabile, redirecţionate altor structuri competente în cercetarea lor,  sau clasate.

Mai exact,din 5 reclamatii cercetate  4 sunt solutionate in favoarea consumatorului .

Ponderea reclamaţiilor consumatorilor înregistrate în  primele  noua luni  ale anului  2013, în funcţie de domeniul de piaţă:

-produse si servicii nealimentare 258   de Reclamatii respectiv – 81,39% din totalul reclamaţiilor;

-produse si servicii  alimentare 23 reclamatii  respectiv  – 7,25%;

-produse si servicii  financiare  36 reclamatii  respectiv – 11,36%;

În  cursul anului  2013, cele mai multe reclamaţii au fost înregistrate pe următoarele subdomenii de piaţă:

 produse electronice şi electocasnice şi servicii de reparaţii electronice şi electrocasnice;

 telefoane mobile şi servicii de telefonie fixă şi mobilă;

 servicii utilităţi – furnizare apă, energie electrică

 servicii furnizare internet;

 servicii de televiziune prin cablu;

 servicii montare sisteme termoizolante (termopane);

 produse şi servicii financiare (contracte credit, transfer bani, clauze abuzive în contracte, asigurări, schimb valutar etc.);

 servicii de alimentaţie publică.

Dintre sancţiunile aplicate, urmare cercetării sesizărilor şi reclamaţiilor consumatorilor, cele  mai multe au vizat produsele si serviciile nealimentare  urmate de produsele si serviciile alimentare .

In cadrul actiunilor de control  privind supravegherea pietei  pe cele noua luni  ale anului 2013 au fost incheiate 1075 de procese verbale  de constatare a contraventiei din care 471  cu amenzi contraventionale  in valoare de 2.055.750 lei    si   604 cu sanctiuni contraventionale  cu avertisment.

 /

Lasati un comentariu