Alegeri 2012:Campania electorală la Radio-TV

• publicat la: 1 mai 2012
Alegeri 2012:Campania electorală la Radio-TV

Campania electorala in audiovizual va incepe pe 11 mai si se va incheia pe 7 iunie, la ora 24.00, iar candidatii la alegerile locale se vor putea exprima gratuit in emisiunile informative, electorale si de dezbatere electorala difuzate de televiziuni si radiouri, potrivit unei Decizii a CNA.

„Accesul candidatilor este gratuit atat pe posturile publice, cat si private. Posturile care doresc sa se implice in campanie pot oferi accesul candidatilor in emisiunile electorale si in emisiunile de dezbatere electorala in conditiile legii. De asemenea, in emisiuni informative vor fi difuzate informatii privind activitatile de campanie, cat si elemente privind tehnica votarii si sistemul electoral”, a explicat seful CNA, Rasvan Popescu, pentru Mediafax.

Aceste emisiuni electorale, potrivit legii, pot fi difuzate numai de luni pana vineri.

„Posturilor le revine obligatia de a trata candidatii in mod echitabil, obiectiv si impartial. Inainte de ziua votarii, exista doua zile de reflectie, acordata electoratului, in sensul ca nu se mai pot difuza comentarii privind campania electorala, sondaje si publicitate electorala”, a mai spus Popescu.

Radiodifuzorii care vor reflecta campania electorala, ca urmare a solicitarilor primite de la competitorii electorali, au obligatia sa informeze cu privire la acest lucru CNA, pana cel mai tarziu pe 9 mai. Lista radiodifuzorilor care au notificat CNA intentia de reflectare a campaniei electorale va fi postata pe pagina de internet a Consiliului.

In perioada campaniei electorale, candidatii si reprezentantii competitorilor electorali pot sa participe numai la emisiunile electorale si de dezbateri electorale.

In perioada campaniei electorale, radiodifuzorii nu pot difuza emisiuni produse, realizate sau moderate de candidati si de reprezentanti ai competitorilor electorali si nici spoturi publicitare comerciale in care apar candidati sau reprezentanti ai competitorilor electorali.

Este interzisa vanzarea de timpi de antena sau de spatii de emisie pentru competitorii electorali in scopul participarii la emisiunile electorale si de dezbateri electorale sau in vederea prezentarii activitatilor de campanie electorala in emisiunile informative.

In cadrul emisiunilor care au caracter electoral este interzisa combinarea de culori, semne grafice sau sunete care sa evoce simbolurile nationale ale Romaniei ori ale altui stat.

Totodata, radiodifuzorii publici si privati pot difuza spoturi publicitare electorale numai in cadrul emisiunilor electorale si de dezbateri electorale. Spoturile electorale se difuzeaza gratuit si nu constituie comunicare comerciala audiovizuala.

Spoturile publicitare electorale nu pot avea o durata mai mare de 30 de secunde si trebuie sa fie asumate in mod explicit de competitorii electorali.

Emisiunile electorale si emisiunile de dezbateri electorale trebuie sa asigure tuturor competitorilor electorali conditii egale in ceea ce priveste libertatea de exprimare, pluralismul opiniilor si echidistanta.

Ce se interzice cu 48 de ore inainte de vot

Cu 48 de ore inainte de ziua votarii sunt interzise: prezentarea de sondaje de opinie sau difuzarea de spoturi de publicitate electorala; invitarea sau prezentarea in emisiuni si dezbateri electorale a candidatilor si a reprezentantilor competitorilor electorali; comentarii privind desfasurarea campaniei electorale, precum si cele privind competitorii electorali.

De asemenea, in ziua votarii sunt interzise: prezentarea de sondaje realizate la iesirea de la urne, inainte de inchiderea votarii; comentarii referitoare la competitorii electorali; indemnuri de a vota sau de a nu vota un candidat ori candidaturile depuse de competitorii electorali.

In cazul in care radiodifuzorii nu vor respecta dispozitiile acestei Decizii si prevederile legislatiei audiovizuale, CNA poate aplica sanctiuni.

sursa ziare.com

Lasati un comentariu