Autospeciale moderne pentru pompierii sătmăreni

• publicat la: 15 noiembrie 2012
Autospeciale moderne  pentru pompierii sătmăreni

Joi, 15 noiembrie, la sediul ISU  SOMEŞ  Satu Mare, a avut loc o conferinţă de presă având ca temă finalizarea etapei a doua de achiziţie a autospecialelor din cadrul proiectului ,,Îmbunătăţirea dotării cu echipamente a bazelor operaţionale pentru intervenţii în situaţii de urgenţă din Transilvania de Nord. Au participat Gheorghe Stramb, director de proiect, Iulian Burz, comandantul ISU Somes Satu Mare, Adrian Stef, presedintele Consiliului Judetean Satu Mare, ministrul Ovidiu Silaghi si viceprimarul Radu Roca.Obiectivul general al proiectului este îmbunătăţirea calităţii serviciilor publice de urgenţă la nivelul Regiunii Nord-Vest prin creşterea capacităţii de răspuns adecvat situaţiilor de urgenţă şi prin sporirea gradului de siguranţă şi sănătate a cetăţenilor.Contributia cea mai mare la acest proiect a avut-o Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară Transilvania de Nord, înfiinţată în aprilie 2009 de către cele sase judeţe a regiunii de Nord-Vest: Cluj, Bihor, Bistriţa-Năsăud, Maramureş, Satu Mare şi Sălaj.

Proiectul a fost depus spre finantare in anul 2009, iar contractul de finanţare între Agenţia pentru Dezvoltare Regională Nord-Vest, Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară  Transilvania de Nord, si Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, s-a semnat în data de 30 iunie 2010. Procedura de achiziţie s-a desfăşurat în două etape. În prima etapă s-au furnizat 12 autospeciale pentru lucru cu apă şi spumă de capacitate mărită, 18 autospeciale pentru lucru cu apă şi spumă de capacitate medie, 2 autospeciale de cercetare, 6 autospeciale pentru descarcerări grele.

Dintre acestea, pentru judeţul Satu Mare au fost repartizate 5 autospeciale pentru lucru cu apă şi spumă şi o autospecială pentru descarcerări grele. În etapa a doua a proiectului s-au achiziţionat 21 de ambulanţe de prim ajutor (tip B) şi 3 ambulanţe de reanimare (Tip C), dintre care 4 ambulanţe de prim ajutor şi o ambulanţă de reanimare au fost repartizate pentru Satu Mare. Valoarea totală a echipamentelor din a doua etapă de achiziţie sunt de 10.570.349,70 lei +TVA. Al doilea contract de finanţare a fost semnat în luna iunie 2012 şi presupune deasemenea achiziţia de echipamente specifice pentru intervenţii în situaţii de urgenţă.

Fiecare Inspectorat va mai beneficia de o autospecială pentru lucru cu apă şi spumă şi de o autospecială complexă de intervenţie, descarcerare şi acordarea asistenţei medicale de urgenţă. Rezultatul estimat la finalizarea proiectului este reducerea timpul mediu de răspuns al unităţilor mobile de intervenţie la locul accidentelor până la 16’ în zonele rurale şi 8’ în zonele urbane.

Lasati un comentariu