Descentralizarea dă liber la concedieri sau angajări?

Ministrul Finanţelor, Daniel Chiţoiu, a anunţat că procesul de descentralizare şi de reorganizare administrativă va reduce cu cel puţin 10% numărul de personal din structurile reorganizate, cifră însă care nu reprezintă o ţintă, spune el, Guvernul având însă obligaţia să nu depăşească numărul de personal salarizat.
Chiţoiu a răspuns astfel întrebat, la finalul discuţiilor cu FMI, dacă mai are în plan pentru anul viitor reduceri de personal sau dacă au fost suficiente cele din acest an.
“Nu, am discutat şi am spus că în procesul de descentralizare şi de reorganizare administrativă, atât la nivel naţional, cât şi la nivel local, să putem să reducem cu cel puţin 10% numărul de personal de la structurile care se reorganizează, dar nu este o ţintă, un număr de personal bugetar care să se reducă. Avem ca obiectiv, să nu uităm, să nu depăşim numărul de personal bugetar din prezent în salarizare”, a spus Chiţoiu.
Ministrul a adăugat că urmează să fie efectuată o analiză în acest sens,potrivit cotidianul.ro.
La CAREI,municipiul cu 21 de mii de locuitori,la nici o lună de la instalarea Guvernului USL in 2012,Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici,prin preşedintele Andras Szakal,cu rang de Secretar de Stat, fost membru UDMR,actual membru PDL,a acordat aviz favorabil Primăriei Carei pentru mărirea organigramei aparatului de specialitate a Primarului precum serviciilor şi instituţiilor subordonate Consiliului Local.
In urma acestui aviz din 7 mai 2012,la Primăria Carei sunt înfiinţate noi servicii si se fac noi angajări,dacă nu prin concurs,prin metoda contractelor de colaborare sau parteneriat dar respectând criteriul cunoaşterii obligatorii a limbii maghiare scris şi vorbit ca şi până acum.
In plină criză economică şi financiară,Ministerul Administraţiei si Internelor prin ANAF,a aprobat modificarea organigramei Primăriei Carei,totalul funcţiilor publice in institutia primăriei se ridică la 213 dintre care 29 sunt functii de conducere.
Potrivit noii organigrame aprobate,avem un Serviciu pentru Gestionarea câinilor fără stăpân care are alocate un număr de trei posturi.La Serviciul de Urbanism,Protectia Mediului si Comercial,responsabilul pe parte de Mediu este ginerele primarului,Cristian Giurgiu.
Dar avem şi doi consilieri personali ai primarului dintre care unul este redactor şef la publicaţia de casă a formaţiunii majoritare conduse de primar iar celălalt este un pensionar care este desemnat ca şi contabil şef cu drept de semnătură la Primăria municipiului Carei.
Daniela Ciută
comentarii
de costi la 5 noiembrie 2013 - 18:47
cum a fost angajat ginerele primarului si cu ce salar?
a fost concurs sau doar semneaza primarul pentru angajarea ginerelui acum in concediu de paternitate?
sa ma anuntati cand se scot la concurs posturile la sectia gestionarea cainilor fara stapan ca la sectia cu cei cu stapani stim cine lucra.
de democratultulipan la 6 noiembrie 2013 - 12:13
pe strada ecoului o firmă de scaune mari poluează mediul inconjurător si vecinii iar agenţia de mediu sătmăreană ce spune????
pe când un control de la ITM la această hală unde se învârt mari şmecheriitulipane cu marfă dusă în ungaria fără forme dar cu un contabil pus de consilier local