Acte necesare pentru exercitarea dreptului de vot. 337 de secții de votare în județ

• publicat la: 9 noiembrie 2019
Acte necesare pentru exercitarea dreptului de vot. 337 de secții de votare în județ

Inspectoratul de Poliţie Judeţean Satu Mare a luat toate măsurile, conform  competențelor stabilite prin lege, pentru asigurarea unui climat de linişte şi siguranţă publică, pe întreaga durată a desfăşurării alegerilor pentru Preşedintele României, din data de 10 noiembrie 2019.

Aproximativ 1 000 de polițiști, jandarmi, polițiști de frontieră, pompieri și lucrători de la alte structuri operative vor asigura în acest sfârșit de săptămână paza și protecția celor 337 de secții de votare din județul Satu Mare și vor asigura ordinea și siguranța publică.

          La nivelul localurilor de vot, structurile M.A.I. au finalizat  controalele și verificările tehnice de specialitate, cu privire la condițiile ce trebuie îndeplinite din punct de vedere al securității și din punct de vedere al măsurilor de prevenire și de intervenție în caz de incendiu.

Ordinea publică la nivelul județului Satu Mare va fi asigurată de peste 150 de angajați ai ministerului, iar alți 40 de specialişti vor fi pregătiți să verifice și să soluționeze cu celeritate sesizările privind posibile incidente electorale.

În total, duminică, pentru desfășurarea procesului electoral în condiții de maximă siguranță vor fi mobilizați aproximativ 650 de angajați ai Ministerului Afacerilor Interne.

La alegerile de duminică, alegătorii pot vota la secția de votare la care este arondată strada sau localitatea unde își au domiciliul ori reședința. Alegătorul care în ziua votului se află în altă unitate administrativ-teritorială decât cea unde își are domiciliul sau reședința, poate vota la orice secție de votare din localitatea respectivă.

 Cetățenii români își pot exercita dreptul de vot în baza unuia dintre următoarele acte de identitate:

cartea de identitate, cartea de identitate provizorie, buletinul de identitate, pașaportul diplomatic, pașaportul diplomatic electronic, pașaportul de serviciu, pașaportul de serviciu electronic și, în cazul elevilor din școlile militare, carnetul de serviciu militar.

În țară, pașaportul simplu, pașaportul simplu electronic și pașaportul simplu temporar pot fi folosite pentru a vota numai de către cetățenii români care au domiciliul în străinătate, dar votează în România. Evident, aceste trei tipuri de pașaport pot fi folosite pentru a vota și de către cetățenii români care votează în străinătate.

Reamintim că și la acest proces electoral se folosește Sistemul informatic de monitorizare a prezenţei la vot şi de prevenire a votului ilegal.

 

Lasati un comentariu