Toată producția de fire de argint din lume a ajuns în mâinile unei românce de descendenţă regală

• publicat la: 29 octombrie 2011
Toată producția de fire de argint din lume a ajuns în mâinile unei românce de descendenţă regală

Alina Sturdza, descendenta celebrei familii de domnitori, a cumpărat tot firul de argint din lume. Momentan, produsele realizate din acest material se comercializează exclusiv în România.

Urmând exemplul bunicului său, Dimitrie Sturdza, Alina Sturdza a inființat acum 11 ani propria companie de vânzări directe, Capra Nera. A pornit aproape de la nimic și a ajuns azi să comercializeze prin metoda vânzărilor directe sute de produse, de la cosmetice de întreținere și terapeutice, la produse de întreținerea casei, pentru sănătate, textile și accesorii.

Mai mult,  compania sa este singura din lume care deține fir de argint. “În 2000, am pornit de la patru cămăși, iar acum comercializăm peste 357 de produse, sub trei branduri distincte: Capra Nera, care este marca noastră de textile, Alive, marca de produse terapeutice și Deesse-marca de cosmetice a DEESE AG pe care o comercializăm și noi”, a povestit pentru MONEY.ro Adrian Sasu, director de vânzări în cadrul companiei. Toate produsele Capra Nera și Deese sunt realizate după formulele proprii ale companiei care realizează și materia primă pe plantații din Elveția. Producția se realizează în proporție de 80% de către DEESSE AG în Elveția, iar restul în unități ale partenerilor din Franța, Germania, Austria și Israel.

Cum a ajuns tot firul de argint din lume în posesia Alinei Sturdza

Compania românească a ajuns treptat să comercializeze cea mai vastă gamă de produse pe bază de argint, fiind și singura din România care deține, printre altele, șosete și lenjerie intimă cu fir de argint. Anul trecut însă, Alina Sturdza a dat lovitura și, aproape că din întâmplare, a devenit posesoarea a 200 de tone de fir de argint, fiind astfel singura deținătoare din lume a acestui material. Nota de plată a fost pe măsură- aproximativ 2 milioane de euro. ”Alina Sturdza, care este acționarul majoritar al Capra Nera, a găsit acest fir și s-a gândit că poate fi o oportunitate de afaceri. Așa că a cumpărat toate cantitatea de la compania producătoare Hermann Buhler”, explică Sasu potrivit căruia, Hermann Buhler s-a obligat prin contract să nu mai producă acest material. „ Capra Nera deține licența pentru toată cantitatea de fir de argint din lume. Este o cantitate care ne ajunge pentru următorii 10 ani”, mai explică directorul companiei de vânzări directe. Din datele Capra Nera, la ora actuală nemții de la Hermann Buhler sunt singurii producători de fir de argint din lume, după ce comcurenții lor, o firmă japoneză, a fost grav afectată de cutremurul din martie 2011.

Argintul prinde la români

Momentan, textilele Capra Nera cusute cu fir de argint sunt disponibile numai pe piața din România. Cu toate acestea, vânzările companiei pe acest segment sunt semnificative. Lunar se vând între 3.000 și 4.000 de perechi de șosete și 1.000-2.000 de chiloți de damă pe lună. Prețul unei perechi de șosete este de 8 euro, iar pentru o pereche de chiloți se percep între 15 euro și 16 euro.”Produsele pe bază de argint (textile, suplimente alimentare și pentru curățenia casei n.red) reprezintă aproximativ 10% din cifra de afaceri”, explică Sasu.

Începe marea globalizare

Pentru afacerea Alinei Sturdza, anul viitorul va fi unul extrem de important. La 1 ianuarie 2012, Capra Nera va face primul pas oficial în afara României. Compania își va deschide atunci primul său birou de peste granițe, în Turcia. “Investiția nu este spectaculoasă. Avem un birou închiriat și un depozit, ce va deservi momentan doar piața locală. Ulterior, este un punct strategic și pentru țările vecine”, a mai declarat pentru MONEY.ro, directorul de vânzări al Capra Nera, care susține că în sistemul de vânzări Capra Nera au intrat deja 50 de cetățeni turci.

Acoperire pe tot globul

Cel mai important proiect recent al celor de la Capra Nera este însă o platformă online care va permite oricărei persoane din întreaga lume să devină client Capra Nera și care a presupus o investiție de peste 50.000 de euro. De succesul acestei platforme depinde și expansiunea  ulterioară a companiei prin birouri locale,  strategia fiind de a deschide  o reprezentanţă în fiecare țară în care se strâng peste 100 de clienți.„De la 1 ianuarie 2012 va fi funcțională cea mai mare platformă comercială online pentru vânzările directe din lume. Noutatea constă în faptul că, cu ajutorul acestei platforme, poți găsi clienți sau consilieri foarte ușor, în toată lumea. Cei aflați deja în sistem pot distribui online un cod de vânzare cu care, cei interesați pot cumpăra la rândul lor pentru uzul personal sau pentru a face afaceri. Practic, această platformă va oferi posibilitatea oricărei persoane, din orice zonă a globului s-ar afla, să cumpere produsele noastre, fără a fi nevoie să cunoască vreun consilier. Astfel, produsele Capra Nera și Deese se vor regăsi în orice colț al lumii”, explică Sasu. Costurile pentru intrarea în sistem se ridică la 100 de lei, în cazul românilor și de 20 de euro pentru străini.

sursa money.ro

Lasati un comentariu