Plătim taxe peste taxe, dar drumuri nu avem

• publicat la: 3 martie 2012
Plătim taxe peste taxe, dar drumuri nu avem

Să ai o maşină în România e deja un lux! După ce că benzina a ajuns la preţuri incredibil de mari, statul cocoşează şoferii cu noi taxe. De anul viitor, vom plăti taxa de autostradă şi un nou bir… de traversare a oraşelor aglomerate.
Taxă de înmatriculare, impozit auto, RCA, rovinietă, taxă pentru talon şi taxă auto. Orice şofer se înnegreşte când vede lista birurilor pe care trebuie să le achite, după caz, când îşi achiziţionează automobilul sau la începutul fiecărui an! În plus, de fiecare dată când alimentezi, în “buzunarul” statului se varsă automat 62% din ce apare scris pe bon când faci plata. Mai concret, la un plin de 50 de litri, care costă aproximativ 300 de lei, 186 de lei reprezintă doar valoarea accizelor şi a TVA-ului! Ei, şi de parcă toate acestea nu ar fi fost de ajuns, în curând ne mai aşteaptă nişte duşuri reci, măsurate în alte taxe!

De anul viitor, circulaţia pe Autostrada Bucureşti-Constanţa, Bucureşti-Piteşti şi Centura de Sud a Bucureştiului se va face doar… pe (alţi) bani! Incredibila sumă care se vehiculează că va trebui să o plătim e de cinci euro (circa 21 de lei) la fiecare sută de kilometri! Pe lângă şoferii de rând, foarte afectaţi de povara acestor dări pe care statul ni le tot impune sunt marii transportatori. “Bine că ne bagă taxe peste taxe, că drumuri nu avem! Pe de altă parte, orice bir în plus în momentul actual distruge şansele unei firme de transport să reziste în piaţă. Puterea de cumpărare din ţara asta nu mai suportă majorări de tarife. Orice nouă plată la care suntem obligaţi va arunca tot mai multe firme în faliment!”, a explicat pentru Libertatea Augustin Hagiu, de la Federaţia Operatorilor Români de Transport. Şi adevărul ăsta e, că noi tot scoatem bani din buzunar ca să plătim tot mai multe taxe şi tot mai mari, dar suntem nevoiţi să circulăm pe şosele atât de proaste, încât zici că au fost ciuruite de bombe.

Plăteşti sau ocoleşti centrul oraşului!

Unul din planurile la care Guvernul lucrează asiduu pentru decongestionarea traficului în centrele marilor oraşe prevede introducerea unei “taxe de congestie”. Astfel, se urmăreşte reducerea utilizării maşinilor personale în favoarea utilizării transportului în comun.

Se vor face încă 18 km de autostradă în acest an?

Ministerul Transporturilor a cerut companiei Bechtel să finalizeze în acest an 18 kilometri din Autostrada Transilvania, mai exact porţiunea de lângă graniţa cu Ungaria, pentru a motiva ţara vecină să pornească şi ea lucrările la Autostrada M35 dintre Debreţin şi Borş, scrie romanialibera.ro.

“Firma Bechtel va termina în 2012 lucrările la tronsonul dintre km 42 şi km 60, adică între localităţile Spinuş şi Biharia. Pe lungimea ce va fi finalizată în acest an lucrările nu sunt începute”, afirmă oficiali din cadrul proiectului. Autostrada Transilvania reprezintă cel mai mare proiect rutier început în ţara noastră, cu o lungime de 415 km. Ea porneşte din centrul României, de la nord-vest de Braşov, şi ajunge la Oradea, la graniţa cu Ungaria. Până acum, în patru ani, au fost daţi în folosinţă doar 54 de kilometri din autostradă.

Iată toate dările pe care le achită un şofer

La cumpărarea maşinii:

  • Taxa auto – 195 de lei şi 30.500 de lei, în funcţie de vechimea maşinii şi de cilindree;
  • Taxa de înmatriculare + număr – 92 de lei;
  • Taxa de talon – 30 de lei.

Anual:

  • Impozitul auto, între 40 şi 351 de lei/an, în funcţie de capacitatea cilindrică a maşinii;
  • Rovinieta (taxa pentru circulaţia pe drumurile naţionale) – circa 120 de lei;
  • RCA – 300 şi 5.000 de lei pe an, în funcţie de capacitatea cilindrică, de vârsta şoferului şi de incidentele anterioare.

Din doi în doi ani:

  • Inspecţia Tehnică Periodică (ITP) – circa 100 de lei.

Permanent:

  • Accizele şi TVA din preţul benzinei – care ajung la 62% din costul fiecărui litru cumpărat, adică 3,72 lei.

Taxe propuse:

  • Taxa de autostradă, care ar putea fi introdusă de la anul. Valoarea care se discută e de circa 21 de lei (5 euro) pe fiecare 100 de kilometri;
  • Taxa de congestie e prevăzută în Strategia Naţională pentru Siguranţa Rutieră şi se referă la introducerea unui sistem de plată pentru cei care traversează marile oraşe.

sursa libertatea

Lasati un comentariu