Secretarul de Stat Septimiu Buzaşu verifică stadiul lucrărilor la centura de ocolire
Marti 5 iunie,sătmăreanul Septimiu Buzaşu,secretar de stat in Ministerul Transporturilor şi infrastructurii,a efectuat o scurtă vizită la societatea Contitech Automotive Carei şi la organizare de şantier de la centura de ocolire a Careiului.
La ContiTech Carei Septimiu Buzaşu fost insotit de către vicepreşedintele Consiliului Judeţean Adrian Stef şi de către Adrian Bucureştean,candidat la funcţia de primar.
Aceştia au fost intâmpinaţi de directorii ,Rafael Mansurov si Andreas Witowski şi purtătorul de cuvânt,Kiss Imola, care au invitat oaspeţii la un tur al societăţii,prezentandu-se procesul de productie si problemele cu care se confrunta dar si implicarea lor in viaţa comunităţii locale prin parteneriatele cu şcolile de limbă germană in special.
ContiTech Fluid Automotive România SRL, Carei va finaliza lucrările la noua hală de producţie pentru furtunuri de încălzire/răcire, în valoare de 15 milioane Euro, in data de 30 iulie a.c.,lucrările pentru această hală fiind incredinţate firmei Steiger srl din Carei.
Adrian Bucureştean a lansat intrebări legate de o posibilă colaborare cu Inspectoratul Şcolar in vederea infiinţării la liceele din Carei a unor clase având ca profil meseriile solicitate de această societate.La ora actuală, potrivit directorilor societăţii,pentru muncitor -vulcanizator de exemplu, şcolarizarea se face la locul de muncă pe o perioadă de trei luni.
In discuţiile lor cu secretarul de stat Septimiu Buzaşu,gazdele si-au exprimat dorinţa de a se investi in calea de acces spre graniţa de la Urziceni,aceasta fiind cea mai scurtă variantă pentru exportul produselor realizate şi transportate cu camioane de mari dimensiuni.
A urmat apoi o la fel de scurtă vizită la organizarea de şantier pentru lucrările la centura de ocolire a Careiului,situată pe strada Ghenciului,lângă lacul de agrement din spatele depozitului de material lemnos.
Aici , secretarul de stat a fost intâmpinat de Radu Turcu,responsabilul de lucrări,care a prezentat situaţia la inceput de activitate.Vizibil deranjat de absenţa consultantului din partea beneficiarului CNADNR, Septimiu Buzaşu a solicitat un raport despre programul de lucrări, despre situaţia exproprierilor,despre situaţia decopertărilor dar şi despre termenele de executie pe etape de lucrări.Termenul prevăzut pentru finalizarea lucrării este finalul de an 2013,termen care potrivit secretarului de stat se va urmări a fi respectat cu stricteţe.
Potrivit celor declarate de secretarul de stat Septimiu Buzaşu, proiectul pentru centura de ocolire in realizarea căruia a fost implicat şi domnia sa, era aprobat incă din anul 2008 si inclus pentru finanţare în cadrul Programului Operaţional Sectorial,intârzierile in realizarea sa până in acest moment datorându-se tergiversării in alocarea de fonduri din partea guvernării trecute.
Initiatorul şi beneficiarul proiectului este compania Nationala de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România,CNADNR,din subordinea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii,primăria Carei neavând nici o contribuţie in realizarea acestui proiect a declarat pentru Buletin de Carei,Septimiu Buzaşu.
Acesta a mai declarat că pe viitor se preconizează ca drumurile naţionale să fie cuprinse intr-un program naţional de dezvoltare iar în cazul drumurilor judetene,acestea vor fi reabilitate in funcţie de trafic.
Lungimea centurii de ocolire a municipiului Carei este de 10,46 kilometri. Începutul varientei ocolitoare este pe DN 19, în dreptul intersecţiei cu DC 130 (Marna Nouă), iar sfârşitul este pe DN 19 la ieşire din Carei la cca 1,5 kilometri de trecere la nivel cu cale ferată. Centura este prevăzută cu un pasaj superior cu trei deschideri, 15 podeţe, 4 intersecţii giratorii, şapte intersecţii cu drumuri de pământ care deservesc exploataţiile agricole, iar aceste trasee vor fi amenajate corespunzător pe primii 25 metri de la intersecţia cu varianta ocolitoare.
Pe toată lungimea sa, varianta ocolitoare va străbate terenuri agricole cu culturi sezoniere.
Valoarea de contract a lucrării este de 38,484,814, 55 lei, contribuţia europeană reprezintă 70%, iar cea a Guvernului de 30%.
Utilajele si muncitorii apartin firmei Instalvest din Oradea,angajaţii făcând zilnic naveta de la Aleşd ( 150 km).
redacţia
comentarii
de izdu la 10 iunie 2012 - 18:26
Hai mai ca sunteti pe dinafara!!!!!!! Guvernul trecut nu a tergiversat nimic …chiar el a aprobat proiectul numai ca voi doriti sa culegeti laurii…nu este corect!!!!