Ce conţine, de fapt, berea cu diverse arome de fructe

• publicat la: 17 septembrie 2013
Ce conţine, de fapt, berea cu diverse arome de fructe

Asociaţia Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a efectuat un studiu comparativ privind berile cu diferite arome de fructe, un segment dinamic şi proaspăt, aflat într-o continuă creştere. În cadrul studiului au fost analizate etichetele a 23 de produse aparţinând marilor producători de pe piaţa românească. Potrivit cercetării, desfăşurată în perioada iulie – august 2013, conţinutul de alcool în cazul acestor beri variază între 0,02 şi 5,9%, în timp ce conţinutul de bere variază între 20 – 58%.

Astfel, din totalul produselor analizate, 8,6% au un conţinut de bere de 40%. Un procent de 13% din produsele analizate au un conţinut de bere de 50%, iar 17,3% din produsele supuse analizei au un conţinut de bere de 37%. De asemenea, 34,7% din produse nu au specificat pe etichetă conţinutul de bere. Conform cercetării, conţinutul de limonadă sau băutură răcoritoare variază între 42% şi 80%. În urma studiului, în funcţie de conţinutul de limonadă sau băutură răcoritoare a reieşit că 13% din produsele analizate au un conţinut de limonadă sau băutură răcoritoare de 50 % şi că 17 % din produsele analizate au un conţinut de limonadă sau băutura răcoritoare de 63 %.

În acelaşi timp, 43% din produsele analizate nu au specificat pe etichetă conţinutul de limonadă sau băutură răcoritoare. E-urile, omniprezente în berile cu arome Berile cu lămâie nu sunt lipsite de E-uri, ba din contră. Unul dintre cele mai periculoase este E104, un colorant artificial, care poate fi regăsit în berile cu arome de fructe. „E 104 este un colorant artificial, sub formă de sare de sodiu. Nu numai că este un cărăuş ascuns de sare în organism, dar, poate provoca atacuri de astm, dermatite sau ADHD persoanelor sensibile la substanţă”, spun specialiştii. În plus, zahărul este şi el prezent în cantităţi mari, ceea ce reprezintă un pericol pentru sănătate.

Sunt beri aromate care pot ajunge chiar şi la 6% conţinut de zahăr. Prea mult, atrag atenţia medicii, care aduc în discuţie boli precum diabetul şi obezitatea. „Menţionăm că produsele au fost cumpărate în mod aleatoriu şi anonim de către reprezentaţii A.N.P.C.P.P.S. România-InfoCons din supermarket-urile de pe teritoriul ţării”, se arată în studiu, în cadrul căruia au fost analizaţi, printre alţii, următorii producători: Salitos Brewing Company GMBH, Brower Van Pur Poland, Brau Union Austria, Heineken România, Bergenbier, S.C. Romaqua Group S.A. Studiul face parte dintr-un proiect de monitorizare a produselor şi serviciilor comercializate pe piaţa românească, derulat de Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor – InfoCons în cadrul consorţiului I.C.R.T. – International Consumer Research&Testing pentru produse şi servicii la standarde europene, pentru ca alegerea cetăţeanului consumator să fie făcută în cunoştinţă de cauză.

sursa adevarul.ro

Citeste mai mult: adev.ro/mt7y0k

comentarii

Raspunsuri

Lasati un comentariu