Vrem ca circulația să se desfășoare în condiții decente în Carei
După instalarea în 2008 a administrației Kovacs cu primar și viceprimar de la UDMR în orașul multietnic Carei am crezut că în curând vom rupe gura județului cu ce drumuri și facilități vom avea noi, careienii. ( Atenție sporită comunicatorilor din jurul primarului la expresia ,,a rupe gura județului,,! a nu se confunda cu acțiunea de rupere efectivă a unei părți anatomice…).
Nici o clipă nu ne-am gândit că nu vom avea drumuri similare orașelor din Ungaria cu care este înfrățit Careiul mai ales că până și șoferul viceprimarului făcea naveta în Ungaria unde avea locuința cu mașina primăriei și deci era obișnuit cu confortul conducerii unui autoturism pe drumuri asfaltate …ață.
E drept că am așteptat puțin până în anul 2011 când a început ,,marea asfaltare istorică,, după cum era denumită de un consilier al primarului dar ne-am zis în șoaptă că a meritat să așteptăm. Nu a fost nevoie de prea mult timp ca să ne dăm seama că ,,marea asfaltare istorică,, a fost de fapt o ,,mare păcăleală istorică,, prin care municipiul Carei a fost sărăcit cu 15 miliarde de lei datorită nerespectării clauzei de la licitația publică ce prevedea plata lucrărilor din credit furnizor și când colo primarul a semnat pentru plata la zi a asfaltării. Dacă veți spune că s-au dus niște bani dar măcar am rămas cu asfaltarea. ..ei bine nici aici nu suntem câștigați…Drumurile au fost turnate ca să țină până la campania electorală.
Nici faza cu spargerea drumurilor pentru extindere rețea apă și canalizare prin proiect APASERV SA Satu Mare nu ține pentru că sunt străzi unde a fost introdusă canalizare deși exista bine mersi una funcțională iar pe străzi unde nu exista nu există nici la ora actuală, cu alte cuvinte un nou proiect făcut ca să fie făcut sau poate pentru că erau atractive sumele ce se puteau accesa. Bdul 25 Octmbrie sau strada Nicolae Iorga sunt doar două exemple.
Străzi impecabile cu asfalt continuu adică fără gropi au ajuns la final de proiect Apaserv să arate ca după bombardamentele din Siria. Chiar strada Ecoului unde funcționează firma ce are sediul taman în imobilul unde parchează mașina fundației de turism primarul Kovacs la sfârșit de program este sugestivă ca exemplu.
Suntem la al treilea mandat consecutiv al administrației Kovacs cu primar și viceprimar de la UDMR și iată-ne rămași la același stadiu de oraș cu drumuri cârpite, vălurite și găurite pentru care primăria mai vrea să ia un credit de asfaltare. Vom vedea dacă noua asfaltare e o nouă turnare de covor asfaltic sau se va umbla și la fundație că altfel vor fi din nou bani aruncați într-un punct ochit din timp.
http://www.buletindecarei.ro/2016/07/minune-se-modifica-relieful-in-orasul-de-campie-carei.html
Situat la 40 de km de autostrada din Ungaria care ne leagă de Europa, Careiul nu reușește să țină pasul cu orașele înfrățite când vine vorba de drumuri. Până și în prima zonă de impozitare șoseaua e terci sau ,,lecso,, dacă vreți. Timpul s-a oprit în loc la Carei când vorbim de drumuri și trotuare.
…pe acest trotuar circulă pietonii care se îndreaptă spre gara feroviară a Careiului, pe strada Independenței
…strada Cuza Vodă , prima stradă de lângă stația CFR Carei
…strada Mikes Kelemen
…strada S. Vonhaz pe care se află Cantina Socială, Colegiul Tehnic Iuliu Maniu, casele parohiale….
Calea Mihai Viteazu
..așa arată o pistă de biciclete pe strada Viilor, strada care face legătura cu ștrandul termal al Careiului
În satul Pătrângeni ce aparține de orașul Zlatna așa cum Ianculeștiul aparține de Carei , a fost accesat un proiect pentru modernizarea străzilor, adică pavarea lor! Lucrările se derulează în cadrul proiectului „Reabilitare si modernizare străzi în orașul Zlatna și localitățile aparținătoare”, finanțat prin Programul Operațional Regional. La Carei avem o altă administrație, de altă culoare și nu reușim să ne ridicăm la acest nivel….
Cine dintre candidații de la Alegerile Parlamentare va avea curaj să vină la Carei, să stea față în față cu votanții și să le ofere asigurări că în urma unei colaborări cu administrația locală se va remedia starea infrastructurii rutiere și se va reinstaura respectul față de cetățenii careieni care plătesc taxe și impozite? Că de discuții despre drumurile României într-un oraș cu drumuri ciuruite condus de administrația din care face parte și vorbitorul suntem sătui….
Buletin de Carei