5 reguli de aur impotriva durerii

• publicat la: 3 June 2010
5 reguli de aur impotriva durerii

Indiferent de vârsta pe care o aveţi, de tipul şi localizarea durerii, tineti cont de aceste recomandări atunci când vă doare ceva:

1. Faceţi faţă durerii cu capul sus
Experţii in terapia durerii ne sfătuiesc să nu incercăm să internalizăm sau să negăm durerea. Durerea acută (cea care apare brusc) trebuie să fie tratată cât mai rapid cu putinţă pentru a preveni transformarea ei intr-o durere cronică (de durată). Durerea cronică se defineşte ca fiind acea senzaţie dureroasă care persistă mai mult de trei luni de zile.

2. Verificaţi-vă nivelul vitaminei D
Cereţi medicului dumneavoastră să verifice nivelul de vitamina D din organism. Potrivit specialiştilor, vitamina D poate fi de ajutor in prevenirea microfracturilor osoase şi in ameliorarea durerii care decurge din fracturile asociate osteoporozei.

3. Evitati creşterea ponderală şi obezitatea
Kilogramele in plus pun o presiune enormă asupra organismului, sporind şansele de a suferi de dureri articulare şi lombare cronice.

4. Odihnişi-vă indeajuns
Lipsa somnului poate accentua durerea şi poate contribui la slăbirea tonusului muscular şi la alterarea stării generale. Dacă nu aţi dormit indeajuns şi incercările de modificare a stilului de viaţă (culcat devreme, adoptarea unor ritualuri de adormire) nu dau rezultatele scontate atunci este cazul să cereti sfatul medicului, intrucât s-ar putea să suferiţi de o tulburare a somnului -acestea beneficiază de cele mai multe ori de tratament medical.

5. Fiţi atent la debutul unei eventuale depresii
Durerea cronică este deseori insoţită de depresie ; aceasta din urmă este deseori dificil de decelat. Depresia intensifică durerea şi ingreunează lupta organismului cu senzaţia dureroasă. Dacă experimentaţi dureri cronice, descrieţi medicului şi stările emoţionale pe care acestea vi le provoacă.

Durerile cel mai frecvent intâlnite la vârsta de 30 de ani

Durerile de cap
Specialistii susţin că durerile de cap sunt printre cele mai frecvente dureri care apar la persoanele cu vârsta cuprinsă intre 30 şi 40 de ani. Deşi durerile de cap pot apărea oricând de-a lungul vieţii, ele par să survină mai des la persoanele aparţinând acestei grupe de vârstă. Studiile au arătat că  migrenele – care sunt de trei ori mai frecvente in rândul femeilor – apar mai frecvent intre 35 si 45 de ani. Durerile de cap cel mai des intâlnite se manifestă prin senzaţia de presiune constantă resimţită la nivelul extremităţii cefalice.

Rezolvarea: căutaţi cauza durerilor de cap
Cauza multor dureri de cap este necunoscută, ceea ce ingreunează tratamentul acestora. Astfel, dacă un tratament nu dă rezultate nu vă resemnaţi, căutati un altul, care s-ar putea dovedi eficient. Specialiştii sustin că există tratamente pentru toate tipurile de dureri de cap, doar că uneori durează până când se stabileşte care este cel mai eficient tratament in fiecare caz in parte.

Dacă aveti migrene este indicat să incercaţi să descoperiţi ce factori le declanşează. Conform experţilor, in cazul multor persoane migrenele pot fi declanşate de lumina puternică sau de consumul unor anumite alimente, precum vinul sau brânza.Acupunctura , yoga , tehnicile de relaxare şi terapia cognitivă pot fi de ajutor in tratarea nu doar a durerilor de cap, ci şi a durerilor de alte cauze.

Incordarea musculară
Odata trecut de 30 de ani, este posibil să apară diverse dureri in cazul in care incercaţi să atingeţi aceleaţi limite fizice ca atunci când eraţi mai tânăr. Sindromul de suprauzură, manifestat prin dureri musculare şi tendinită (o inflamatie a tendoanelor care ataşează muşchiul de os), este destul de frecvent după implinirea vârstei de 30 de ani. De asemenea, la această vârstă pot apărea şidurerea de spate , de umăr sau durerea resimtită la nivelul cotului. Concluzionând, limitele efortului fizic se reduc simţitor iar mişcările işi pierd din anvergură; activităţile fizice nepotrivite se pot solda cu dureri la nivelul articulatiilor.
Rezolvarea: sincronizaţi mişcările diferitelor segmente ale corpului
Specialiştii ne sfătuiesc să invăţăm să coordonăm mişcările diferitelor segmente ale membrelor astfel incât să minimizăm forţele care se exercită la nivelul oaselor şi tendoanelor.

Aceasta presupune mai multă atentie atunci când efectuăm anumite mişcări. Atunci cănd ridicăm o greutate mare este indicat să evităm exercitarea unor forte mari la nivelul spatelui, motiv pentru care acest tip de mişcări trebuie executate doar tinând genunchii indoiţi. De asemenea, pentru a evita solicitarea umerilor sau a gâtului se recomandă să evităm activităţile fizice ce presupun lucrul cu mâinile deasupra capului.

Mai mult, este indicat să fim atenti şi la mişcările pe care le executăm in cadrul diverselor activităţi sportive, gătitului, statului la birou sau condusului maşinii. In timpul acestor activităţi este bine să adoptăm acele poziţii ce solicită cel mai puţin muşchii şi articulaţiile, pentru a evita apariţia ulterioară a durerilor.

Durerile cel mai frecvent intâlnite la 40-50 de ani

Artrita şi durerea lombară
La 40-50 de ani osteoartrita şi bolile degenerative ale discurilor intervertebrale incep să se faca simtite. Afectarea degenerativă a discurilor intervertebrale le poate transforma pe acestea, din suple şi moi in tari şi friabile. In mod normal, discurile intervertebrale absorb şocurile mecanice pe care organismul le primeşte in cadrul activităţilor zilnice. Rigidizarea discurilor intervertebrale cauzează dureri şi limitarea mişcărilor.

De asemenea, tot la această vârstă pot apărea durerea cronica de spate sau gât, la fel ca şi durerea articulaţiilor mâinilor , genunchilor sau şoldurilor. Persoanele cel mai expuse la acest tip de afectiuni sunt cele care efectuează exercitii fizice prea sustinute şi se accidentează sau cei care nu efectuează deloc exercitii fizice. Lipsa totală de exercitii fizice cauzează limitarea mişcărilor articulare precum şi dureri de umeri sau de şold.

Rezolvarea: luati in considerare alternativele terapeutice conservative
In tratamentul pe termen scurt al acestor dureri, antiinflamatoarele nesteroidiene (AINS) cum ar fi aspirina sau ibuprofenul s-au dovedit a fi cele mai eficiente. Deseori insă oamenii renunţă la aceste medicamente prea devreme, considerându-le ineficiente. Astfel, mult prea multe persoane se adresează spitalelor pentru intervenţii chirurgicale in sfera lombară. In realitate insă efectul antiinflamator maximal este atins in 10-14 zile de terapie, iar intervenţiile chirurgicale au efect doar câţiva ani, după care durerile revin.

Specialiştii mai recomandă şi efectuarea de şedinte de fizioterapie , de injectii paravertebrale sau intramusculare cu corticoizi care scad inflamaţia sau injectarea de anestezice locale. Acupunctura s-a dovedit a fi foarte eficientă, de asemenea. Expertii recomandă răbdarea şi stăruinţa in incercarea a cât mai multe tratamente medicamentoase inainte de a recurge la intervenţia chirurgicală.

Efectuaţi exercitii care să vă ajute să vă menţineţi forta musculară şi echilibrul Intărirea musculaturii axiale, a muşchilor paravertebrali sau a celor abdominali, are o mare importanţă in prevenirea aparitiei durerilor de spate. Atunci când muşchii abdominali sunt mai puternici spatele este mai bine fixat.

Expertii recomandă şi intărirea muşchiului cvadriceps (muschiul situat pe fata anterioara a coapsei, intre sold şi genunchi). Astfel poate fi redus riscul de cădere şi scade solicitarea mecanică de la nivelul spatelui. Exercitiile de intărire a muşchiului cvadriceps previn şi apariţia durerilor de genunchi.

De asemenea se pare că exercitiile care intăresc echilibrul sunt foarte benefice la persoanele aparţinând acestei grupe de vârstă, deoarece previn căderea de la propria inălţime – responsabile de majoritatea fracturilor osoase survenite la aceste persoane. Terapiile alternative care includ meditaţia, miscările lente şi respiraţia controlată pot fi de asemenea de un real folos.

topSanatate.ro

comentarii

de irina la 11 June 2010 - 19:20

care medic,care specialist?
este breaz cel care a copiat articolu?
la medic eventual pentru necropsii daca nu pleaca si astia sa-si demonstreze falsul juramant prin alte tari.

Lasati un comentariu