Mihai Şeitan, ultimul tun la Ministerul Muncii

• publicat la: 8 septembrie 2010
Mihai Şeitan, ultimul tun la Ministerul Muncii

Săptămâna trecută, televizoarele şi mintea ne-au fost bombardate cu „poezii” despre remanierea guvernamentală. În timpul acesta, în ultimele ore de mandat, ce-mi făcea bădia Mihai Şeitan? Nimic mai simplu! Acorda un contract pentru imagine şi evenimente
în valoare de 430.000 de euro. Mai punea de o friptură şi de o ciorbă de burtă.

Ministerul Muncii a publicat marţi 7 septembrie anunţul de atribuire cu numărul 90660, al contractului de 1.798.858 lei (aproximativ 430.000 euro), acordat firmei Media One SRL din Ploieşti. Societatea din Ploieşti trebuie să asigure
pentru Ministerul Muncii „servicii de organizare
evenimente, servicii de compoziţie, servicii de tipografie şi servicii de publicitate”.

Pentru cei care contează în piaţa de advertising, firma Media One nu înseamnă mare lucru. Însă cei familiarizaţi cu lumea politică îşi pot aminti că, în urmă cu doar doi ani, această firmă de publicitate din Ploieşti s-a aflat în centrul unui scandal iscat la Ministerul Dezvoltării (pe atunci condus de Laszlo Borbely, actualul ministru al Mediului) în jurul unei licitaţii privind închirierea de spaţii media pentru promovarea Programului Operaţional Regional. Contractul câştigat de Media One SRL valora 4,6 miliarde lei vechi, iar societatea îl avea şi îl are ca acţionar unic şi administrator pe scenaristul ploieştean Mihail Sebastian Arghiropol, cel despre care s-a spus că a reuşit să câştige „licitaţia restrânsă deschisă” numai datorită relaţiei de prietenie pe care o are cu udemeristul Laszlo Borbely.

Surse din lumea publicităţii au declarat pentru cotidianul.ro că firma Media One din Ploieşti este una din acele mici firmuliţe de advertising fără prea mare importanţă în lumea acelora care contează cu adevărat în acest domeniu. Aceleaşi surse din advertising au mai explicat pentru cotidianul.ro că Media One SRL din Ploieşti este – în ciuda unui portofoliu sărac în realizări – una dintre vechile abonate la contractele cu diverse instituţii ale statului, în special cu ministerele. Astfel, în portofoliul acestei firme au reuşit să intre contracte importante ca valoare pentru promovare şi comunicare publică în sectorul instituţional. Astfel, aceasta a reuşit să adune bani (în primul rând), proiecte, campanii de interes naţional, precum campania „Bani buni pentru idei bune” pentru promovarea Fondurilor Europene, organizarea evenimentului public Open Days – Ziua Regiunilor, campania de conştientizare socială în cadrul Proiectului de Dezvoltare
Forestieră, organizarea Convenţiei Europene a Peisajului şi a evenimentelor de promovare a Programului Operaţional Regional, campania de conştientizare privind drepturile persoanelor cu handicap.

Chiar în acea perioadă, în vara lui 2008, Borbely se plângea presei că Ministerul Dezvoltării nu are resursele financiare necesare pentru a continua proiectele înscrise în programul de guvernare al Cabinetului Tăriceanu. Probabil pentru finalizarea tuturor proiectelor ministerul condus de Laszlo Borbely nu dispunea într-adevăr de banii necesari, dar iată că, pentru o mică atenţie pentru un prieten al guvernului, se mai găseau ceva fonduri.

www.cotidianul.ro

Lasati un comentariu