200 de posturi neocupate în învăţământul judeţean

• publicat la: 23 septembrie 2011
200 de posturi neocupate în învăţământul judeţean

După numeroasele demersuri făcute de Ministerul Educației, cele mai multe au avut efecte negative asupra Sistemului de Învățământ. Suntem în situația în care nu știm cât mai poate suporta acest sistem aflat în prag de colaps. Nu știm cât vor mai putea suporta și personalul din învățământ. Cei mai mulți tineri ori nu intră, ori părăsesc sistemul de învățământ. Nici nu e de mirare, căci salariul de 600 lei,  și condițiile grele în care se muncește nu poate fi atractiv pentru nimeni.
După ce MECTS a avut grijă ca să respecte principiul corectitudinii, a impus-o sistemului, materializându-se în procentul de promovabilitate la bacalaureat, fără precedent din istoria națiunii.
Printre mai multe măsuri care țin să amelioreze această situație grea se pare că este și noua metodologie de ocupare a posturilor din învățământ din acest an. După ce au fost ciuruiți absolvenții, într-un mod absolut cinstit și corect, au urmat la rând dascălii. Profesorii care au participat la concursurile de ocupare a posturilor din învățământ și nu au obținut nota 5 nu mai puteau fi angajați sub nici o formă. Zis și făcut. Măsura a avut următoarele efecte:

  1. La nivelul județului Satu Mare au rămas aproximativ 200 de posturi care nu au fost ocupate, chiar după ce au fost repartizați și necalificații.
  2. Metodologia nu mai permitea organizarea unui nou concurs.
  3. Cum posturile au rămas neacoperite, era absolut necesar să se ocupe căci elevii nu puteau rămâne fără dascăli. Sarcina de a acoperi orele rămase le revenea directorilor de unități de învățământ, care de cele mai multe ori aduceau personal de pe stradă, de regulă necalificați sau pensionari. Dar profesorii calificați nu aveau voie să predea, căci nu au obținut nota 5 la examen. Probabil că oamenii intrați în sistem fără nici un concurs vor fi mai bine pregătiți decât personalul calificat care a participat totuși la un concurs dar nu a obținut nota 5.
  4. Metodologia a permis ca necalificații să obțină posturi înaintea calificaților. Concursul pentru personalul calificat s-a dat cu subiecte venite de la Minister, care sunt de regulă dificile. Subiectele pentru testarea necalificaților au fost elaborate pe plan local. Deci este clar că necalificații au obținut mai repede un post învățământ decât cei calificați.

În aceste condiții ne întrebăm: Cum rămâne atunci cu calitatea învățământului despre care ministerul tot vorbește? Acestea sunt măsurile pe care MECTS în frunte cu domnul Funeriu le-au adoptat?

Mulți dintre colegii noștri calificați au ajuns pe stradă, fără loc de muncă, căci nu au obținut nota 5 la examen, în timp ce elevii noștri sunt educați de mulți necalificați și de pensionari.
Ne întrebăm atunci. Care este miza? Ce se urmărește de fapt? Ce se înțelege prin calitate?
Tinerii noștri vor fi educați de  persoane necalificate și pensionari. MECTS vrea să economisească bani și în acest mod? Sau care este raționamentul?
În aceste condiții la ce rezultate să ne așteptăm la bacalaureatul din 2012?

Prof. Victor Oprea
Președinte SLI Satu Mare

comentarii

de Nikos Kazantzakis la 24 septembrie 2011 - 13:58

simplu:
profii vor dansa
Zorba-Grecul(care va deveni dans national!)
Tinta noastra:Grecia!

de Zenon la 24 septembrie 2011 - 14:20

invatzamintul……..
este un paradox……
logico cogito mathematico tico
tico tico
tico tico
tico taco
taca maco
maco caco
………

de Sartre la 24 septembrie 2011 - 14:47

Greatza.

de ION la 24 septembrie 2011 - 18:04

dute in fossssssssssssss!

de ION la 25 septembrie 2011 - 06:21

…scoala e o cloaca…….

Lasati un comentariu